Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Megvagyok Miki :) ! Mozgalmas börze volt az tuti. Képzeljétek, jönek folyamatosan a szlovákok, meg az ukránok is ! Ahogy alkudoznak az felér egy fejrúgással :) De Zoli bácsi már ismeri őket, úgyhogy jóval kezdtek :) Euróval akartak aztán fizetni stb.....
Megmondom őszintén hogy rengeten mondták hogy egy dolgot sem adtak el, én annyira örültem, nem számítottam erre hogy ilyen jól sikerül ! Megvan a Lada is, természetesen nyomom majd képeket ide valamelyik nap ! Nagyon szép, arányos, de ugyan az mint az Ascona, nem találni egy hibátlan darabot sem.
Pedrito, aki ezt a bizsu autót kitalálta az nagy észlény volt. Ráadásul Maisto alapokra!
Ekkora hülyét. De így hogy megmutattad az árát már Mikivel nehezebben fogjuk tudni ladni, mert a duplájáért szerettük volna......Nem baj, eltesszük későbbre befektetésnek.
Ha jól emlékszem 2002-től adják ott,gőzöm sincs a nézettségükről,de valószínüleg az F1 igencsak az elejébe lehet.Természetesen a rahedli tehetségkutató és társai produkciók után tippelem.Nyíilván megmentik majd őket.
A gyermekeket és az időseket még próbálják fertőzni-félretájékoztatni.
Az internetnek hála egyre többen átlátják az agymosást....
Érdekes egyébként.Az Eurosport is sok-sok év után sem kapkod az F1 után.
Ettől szerintem még Dávid Sándor is jobb lenne, az 1-2 perces fáziskéséseivel. :-) Vagy Wéber, de az ha elkezd számolgatni akkor kiugrok az ablakon. Egyébként valami olyat hallottam, hogy a retkes klub meg a júdea 2-nek óriási tartozása van, meg ugyebár mindig megbüntetik őket ( jogosan ) csak hát ezt bezzeg nem reklámozzák. Szóval anyagilag nem állnak túl jól. És állítólag 2013-tól az M1-en fogják közvetíteni a Forma1-et. Én megmondom őszintén nem is bánnám. De valami azt súgja nekem hogy meg fogják menteni mindenáron a két szennycsatornát.
Egyébként Zoli bácsi nagyon csendben van. :-) Lehet hogy elrabolták a börzéről,és azóta már a Vietnámi módszereket próbálgatják rajta. :-)
Nagyon jó futam volt,kár hogy ilyen körülmények kellenek ahoz ilyen versenyt lássunk.
Azért a végén a 4-es harca nem semmi volt.A végére anyit száradt az ideális ív,hogy Schumi mercije háttérbe szorult,de le a kalappal elötte is.Button meg amit leművelt,betyáros tempót ment,és Vettelt is belekergette a hibába.
Érdekes lett volna ha az utolsó DRS szektorba kellett volna mindent egy lapra feltennie,de a német megoldotta a kérdést.
Dehogy a pályamunkás mit le balettozott a pályán......
Én is néztem. :-) Közben még a Le Mans történésein járt az eszem, egyébként tetszett ahogy Wéber meg Walter Csaba a régi pályákról is beszélt, csodálkoztam is hogy ilyen jó témát hoztak fel. :-) Gyula az szerintem kedden megy a logopédushoz, utána meg mekkorákat visított már baze, mint egy miskárolt disznó. Biztos nikotinos lett a gatyája a futam végére. Valóban történtek érdekes dolgok, az elején rögtön a Hamilton-Button eset. Ne feledjük el hogy az öreg Schumacher is villantott egy kicsit régi önmagából. Akkor Heidfeld-et is sajnáltam nagyon, mert az tényleg önhibáján kívűl történt. Alonso nemkülönben.... Továbbra se lopta be magát a szívembe ez a pálya, de ez valóban egy nézhető verseny volt, azonban ne feledjük hogy ezt az esős pályának is köszönhetjük. Nem tudom hogy csak nekem tűnik-e úgy, de Button apja az mindig be van bombázva a futamok alatt?
Akkor ezek után már csak annyit kérdezek, hogy hány darabot rendeljek belőle? Kezdetnek kb. 8-10 db-ra gondoltam, a többit majd attól függ hogy mennek el a vaterán meg a bőőőrzéken. :-) Természetesen magamnak is rendelek egyet.
Tegnap, az elmúlt 10 év egyik legizgalmassabb futamát láthattuk a Forma 1-be. Egy igazi rajongó nem síránkozott a 2 órás kényszerszünet miatt, hanem örült, hogy minnél tovább tart a futam! Button nagyot ment, de ha nem ez lenne a helyzet (Vettel hatalmas fölénye) akkor elvették volna tőle a győzelmet.
Audi győzelem született Le Mans-ban, gondolom tudjátok. Szerintem nagyon megérdemelték ezt a győzelmet, azok után ami történt velük, az egy szál talpon maradt autót behozták, úgy ment mint a svájci óra. Lotterer a mennybe ment, de meg is érdemli, úgy ahogy az egész Audi csapat. Az Audi végig jobb volt mint a Peugeot, de franciák is megérdemlik a helyüket mert mind a négy 908-as végigment hiba nélkül. Ezek után már biztos nem fogják fikázni az indexes, motorteret sose látott irodahuszárok a szar francia kocsikat. Tehát kiküszöbölték a tavalyi csorbát, a befutónál valami 17 másodperc különbség volt az Audi, és a legjobb 908-as közt......... 24 óra után. 17 másodperc. Kúrva jó verseny volt, sajnos az LMP1-es Pescarolo Judd kevéssel a vége előtt kiesett, sajnáltam őket nagyon. De a kategória több mint a fele elvérzett. Legjobb benzines autó a Rebellion Racing Lola lett. LMP2-ben Graves Motorsport Zytek Nissan zsebelte be a győzelmet. A GTE osztályokban nagyon a számízemnek megfelelő győzelem született, mert taroltak a Corvette-k. :-) GTE Pro-ban Garcia vitte célba az autót, második az AF Corse Ferrari. Amúgy ez utóbbi márka hullott rendesen. Olasz fostartály. :-) Porsche-k nagy része célba ért, egy Lotus Evora is, és egy BMW a 3-ik helyen. GTE Am-ben is Corvette elsőség, a GT40-es Ford is végigment. Azért mekkora égés ez a Ferrarinak, meg a Porsche-nak! A GTE kategóriákban összesen volt 3 árva Corvette ( igaz a Magnussen féle kiesett ) Ferrari, Porsche meg annyi mint a szemét. Nem beszélve a nagy mellénnyel beharangozott BMW-kről. Erre jön a Corvette az USA-ból, és csontra szopatja a legpatinánsabb Európai sportkocsigyárakat, Le Mans legendákat, vhehhhehe. :-) Itt is a köreimben mindenki Istenítette a Ferrari-t, Porsche-t,meg a BMW-t hogy ezek a legnagyobb esélyesek a GTE-ben..... Csak azt sem kell elfelejteni hogy a Corvette sem ma kezde az ipart.
Szóval fasza volt a verseny, ehhez fogható nincs a pályaversenyek közt.
LMP1-ben a első szekcióban változatlan a helyzet, Audi vezet, mögötte a 3 gyári, és az Oreca 908-as. Előbb Wurz az Indianapolis kanyarban kisodródott, kicsit megtörte az elejét, de aztán vissza tudott menni a pályára, helye nem változott. Az LMP1-es benzinesek közül összesen 3 maradt talpon, legjobb benzines még mindig a Pescarolo Judd, mögötte a Rebellion Lola-val a kis Prost, emögött pedig a Kronos Lola Aston Martin-al Vanina Ickx.
LMP2-esek jól bírják, eddig csak kettő esett ki közülük. Első helyen Graves Motorsport Nissan, második a Signatech Oreca Nissan, harmadik a Level 5 Motorsport Lola Honda. Elég nagy köztük a különbség.
GTE Pro-ban sajnos már az AF Corse Ferrari vezet, mögötte körhátrányban egy Corvette, emögött egy Porsche 911 RSR. a Magnussen féle Corvette sajnos visszaesett a 11-ik helyre. Az egyik Lotus Evora, és a Hankook 911-es kiesett.
GTE Am-ben viszont Corvette vezetés, Porsche második hely, és Ferrari harmadik hely van jelenleg.
Nagyon mondják hogy eső lesz, és a Dunlop hídnál már esik is. Na ez még bekavarhat.
Közben elkezdtek hullani az autók. LMP1-ből a másik Oak Pescarolo is búcsúzott. LMP2-ből a Strakka Honda, és a Pecom Lola Judd-BMW is feladta. GTE Am-ből pedig a Krohn Racing Ferrari 430-asa is kihullott. Hát igen, már túl vagyunk a verseny felén, ez kezdi megszórni a gépeket.
Kúrva hosszú, kb 2 óra hosszáig tartott a safety car-os dolog, mert a Mulsanne-ban elég komolyan megsérülhetett a szalagkorlát Rockenfelner Audija miatt, és azt javították kifelé. Volt ott egy rakás nép, vagy 3 furgon meg egy markológép.
LMP1-ben az Audi vezet változatlanul, mögötte három Peugeot 908-as, ( Pagenaud / Wurz / Sarrazin ) az utolsó autó 1 kör hátrányban van az Audihoz képest. Az Oreca 908-as defekt miatt visszaesett a 8-ik helyre, mert bal első felfüggesztést, orrkúpot is cseréltek az autón. De szerintem hamarosan vissza fognak térni az 5-ik helyre. Legjobb benzines még mindig a Pescarolo Judd, amely pillanatnyilag az 5-ik. Az Oak Racing egyik Pescarolo Judd-ja kiesett az LMP1-es kategóriából.
LMP2-ben az első helyen a Graves Motorsport Zytek Nissan, ( Lombard ) második helyen Oreca Matmut Nissan, ( Kraihamer ) harmadik helyen Level 5 Motorsports Lola-Honda, Bouchut-val a cockpitben.
GTE Pro-ban Corvette vezet Magnussen-el, második helyen AF Corse Ferrari Vilander-el, harmadik helyen a Prospeed Porsche 911 RSR Holzer-el. Az esélyesnek tűnő BMW-k a 6-ik és 9-ik helyen vannak. Számomra kicsit meglepő a Porsche-k halvány szereplése, és az is, hogy a két Lotus Evora még mindig megy, a 12-ik és 16-ik helyen vannak. Ebből a kategóriából is búcsúzott egy autó, a Jota Aston Martin Vantage-a, de ezen már meg sem lepődtem az Aston-ok LMP1-es szereplése után. Teljes csőd nekik az idei Le Mans. Ez a reklám nem fogja fellendíteni az utcai 40-50 millás fostartályaik eladási statisztikáját. :-)
A GTE Am-ben is jól megy a Lartre Competition Corvette, második és harmadik helyen Porsche 911 RSR-ek vannak. Ebben a ketegóriában még talpon van egy Aston Martin, és búcsúzott végleg a CRS Racing Ferrari 430-as. Én örülnék neki ha a két GTE kategóriát Corvette-k nyernék, messze a legkomolyabb gépek ezekben a kategóriákban,iszonyat profik, és csodás az öblös V8-as bömbölésük, nem az az aranyba csomagolt szar visitós cigány Ferrari, vagy az agyig unalmas 911. A Corvette-hez képest ezek fingok. Szerintem.
Szóval ez van most, a kommentátorok is össze-vissza beszélnek már. :-) Főleg az tetszett amikor olyan éjfél körül telefonon bekapcsoltak egy csajt, aki ott van Le Mans-ban mint pályabíró. Hát a megnyilvánulásai alapján vagy 20-as, 25-ös IQ-ja lehetett, gondoltam is magamban, hogy ha ennek a posztjánál kigyulladna egy kocsi, mire elkezdené oltani már szarrá égne az egész. Álítólag 6 magyar pályabíró van kint, hát remélem hogy ez volt a leghülyébb köztük, és nem a legokosabb.
Na gyerekek, ismét balhé volt, odalett megint egy Audi, Rockenfeller vezette. Elég nagy baleset volt, mentővel vitték el. Egy GTE Pro Ferrari elévágott. Az Audi-t üldözi a balszerencse rendesen. Jelenleg bent van a Safety Car. Szóval már csak a 2-es Audi van versenyben, Lotterer jó tempót diktál. A legjobb benzines Pescarolo Judd már a 6-ik helyen van. A három gyári, és az Oreca 908-as is talpon van még, 2,3,4,5-ik helyet foglalják el.
Van Ati. De amióta itt volt a csapat Le Mans-ban, végig szoptak. Szerintem nem sok értelme volt idejönniük. Klien azt nyilatkozta hogy még a GTE Pro autókat is nehéz volt sokszor megelőzni, annyira szar volt a sebessége az Astonnak. Szóval sírhatunk azért, mert jó lett volna ha ütőképes benzines autóval jönnek ide, és meccselnek egy jót. Ez így most csak égés nekik.
Igen, nagyon dúrva volt. A karosszériadarabok repkedtek, meg a kerék hogy pattogott ott a fotós mellett! Tudjuk hogy volt már rá példa hogy elszabadult kerék ütött agyon nézőt, pályabírót.
Az LMP1-ből már 4 autó búcsúzott, egy Zytek, a balesetet szenvedett Audi R18, és mind a két Aston Martin kiesett. Azért voltak már neki szebb eredményeik is. Az élen semmi változás nincs. Érdekes hogy eddig a GTE osztályos Porsche-k nem nagyon muzsikálnak. A GTE Pro-t jelenleg a Corvett, a BMW M3 GT, és Ferrari uralja.
Zoli, ennyiért tényleg jó áron van a Lada! :-) Ati miket meg nem talál! Az a Rossi figura amit láttál, szerintem 1/12-es volt, azokra a motorokra lehet ráültetni, persze típusfüggő a dolog. De emlékszem sima 1/9-es Rossi álló figurára is.
Hát nem mondhatjuk hogy eseménytelenül indult ez a Le Mans. Már a rajt után is egész jó verseny alakult ki az LMP1-es nagy gyári csapatok közt, 1-2 meleg helyzet is volt, egyenlőre gyorsabbnak tűnik az Audi. Ez a baleset meg........... McNish nem bírt a vérével. A Dunlop híd utáni lejtős jobbosban bezúzott egy másik Audi, meg egy GTE Am-es Ferrari mellé, és ez utóbbival ki a homokágyba, aztán valami kúrva nagy erővel feltekeredett a gumifalra. Annak a másik oldalán pályabírók, fotósok álltak, a leszakadó alkatrészem meg záporoztak ezerrel. Dúrva volt nagyon! Igaza volt a kommentátornak, Istenke nézi a versenyt mert itt akár haláleset is történhetett volna. Most dolgoznak a gumifal helyreállításán. A Luxury Racing 458-as Ferrariban Anthony Beltoise ült, ő visszajött a boxba, jelenleg is ott van. Az Audinak kampó van, totálkár.
Jelenlegi állás:
LMP1-ben két Audi vezet ( Bernhardt / Treluyer ) őket négy Peugeot követi, a hárim idei fejlesztésű, és a tavalyi Oreca 908-as, Montagny / Wurz / Bourdais / Lapierre sorrendben. Az első 6 autó 16 másodpercen belül van. Legjobb benzines a Rebellion Lola, Bleekemolen ül benne jelenleg. Az Aston Martin-ok fostartályok nagyon, már csak az egyik megy, ki tudja meddig még.
LMP2-ben Oreca Matmut Nissan-ja vezet Premat-val, ezt Oak Pescarolo követi Charouz-al a cockpitben. Strakka Racing a 3-ik helyen van.
GTE Pro-ban Corvette-k jól mennek, mögöttük Porsche és Ferrari-k. A Lotus fostartályok még mennek. A GTE Am-ben eddig Ferrari az első helyen, de ezek az eredmények még semmit nem jelentenek, pillanatról-pillanatra változhatnak, főleg itt a GTE kategóriákban minimálisak a különbségek.
Már felkerült a Youtube-ra egy videó a balesetről, nem túl jó minőség de látszik aminek kell.
SKACOK, MINDJÁRT RAJTOL A 2011-ES LE MANS!!!!!! :-)))))))))) Már beköltöztem a tv elé a fotelba hideg élelemmel, engeriaitallal, most már csak kezdődnie kell a mókának. :-) Azért este belenézek a Forma1-es időmérőbe is, de elsődleges most a Le Mans számomra.
Hozzátok képest én csak lelkes amatőr vagyok. Tetszik, hogy ha berakok egy képet, akkor egyből vágjátok, hogy ki, mikor és hol. :-) Esetleg hol tudom jó áron megvenni, ha szeretném. Nekem a modellezés repülőmakettekkel kezdődött, illetve nem is, hanem matchboxokkal, de az nem volt tudatos a részemről. :-) Szóval repülőmakettezés általános iskola-gimnázium, aztán 1:24-es rally és pályaautó makettezés majd 1:72-es méretarányú die-cast autók. Ezután újra repülő makettezés (szintén 1:72). Ezekből most jelenleg 40-50 db van összerakva (I. és II. vh.). Most pedig a retroautókkal párhuzamosan bejöttek az 1:24 motogp modellek. Ezek közül csak az 1:24 autómakettezés vált passzívvá, a többi kisebb-nagyobb szünetekkel, de "pörög".
Szép a gyűjteményed Miki! Az a baj, hogy lassan, de biztosan sodródok az 1:43 sportautók gyűjtése felé én is... :-)
A motorjaimról rakok majd fel képeket én is, csak előtte még egy vitrint kell csináltatnom nekik, hogy méltó képpen tudjam prezentálni őket.