Más. Ma összefosta magát az egyik féltengelycsuklóm. Néztem unixnál, bárdinál aztán ilyen 17-18 ezer körül már árulnak számomra ismeretlen márkákat. Amikor utoljára ilyen gondom volt, a legolcsóbb utángyártott is közel ötvenezerbe került, a gyári meg nyolcvanba. Ismeri valaki ezeket a tesco gazdaságos megoldásokat?
Én 31-es MT-s gumikkal használom, szinte kizárólag terepen. Így 10-11 liter. Görögország tetőig pakolt autóval 8-8,5 liter volt de pályán se mentem 110-nél többet.
A 2.7tdi egy fogaskerekes vezérlésű motor, örökös mint a nyomorúság. A szívó verziója a londoni taxikban simán ment 5-600.000 kilométert de egymillió is előfordult. A szervízre figyelni kell, a légszűrő legyen tiszta mert ha nem ügyelsz rá, viszi a légtömegmérőt és a zsebbenyúlós.
Az enyém rövid (2.4 benzin), de nem hinném, hogy ezért járok el 10 literből. Nyáron odafigyelősen a 9 literrel beéri. Terepen természetesen a csillagos ég a határ.... A dízel sem eszik sokkal kevesebbet, ha pedig ütöd, akkor annak is megjön az étvágya. Ha kizárólagosan az üzemanyag árát nézed, akkor az gazdaságosabb, de ha hosszú távon (felszámolsz egy adagoló, vagy egy turbó műtétet) akkor már csökken a két típus közötti különbség. A 2.7-es elég erős, nyomatékos, jól lehet vele vontatni és ha sikerül kifogni belőle egy jó állapotút, akkor nagyon sokat elmegy, egy nagyon megbízható konstrukció. Csak egy a kérdés....tudsz e találni ilyent. A net tele van visszatekert órájú, csillogó "csodákkal", ezeknél pedig bármi előfordulhat és akkor a vételár csak az első részlet volt...
Barátomnak volt, 14-16 litert evett. Igaz, Ő személyautós tempóban járt vele. Mikor másodszor kellett segítséget kérnie mert a sztrádán elfogyott a nafta, eladta.(Ez kb. tíz éve történt, akkor még nem volt ennyi kút)
2.7-est vegyél, az megbízható. Ha nem vagy ismerős a terepjárók világában, akkor vigyél magaddal legalább egy szerelőt, különben nagyon át tudnak verni. A hazai piac tele van külföldről behozott, visszatekert órájú kocsikkal. Kormány újrabőrözve, váltógombok cserélve, friss alvázvédelem. A motor , a hajtás, futómű, váltók rendben legyenek és ugyebár a rozsda még ne egye meg. Ez utóbbit a rejtett zugokban kell keresni... Sok sikert, nem lesz egyszerű jó autót találni!
Szeretnék vásárolni egy 7 személyes Terranot, amit főként terepen és városban használnék, 2000 évjárat utáni modell érdekelne. Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a 2,7 vagy 3.0 motor a strapabíróbb, mire figyeljek vásárláskor, mik a gyenge pontok. Minden vélemény érdekel.
Ha tudom,hogy kelleni fog az elsőhajtás,akkor még otthon behajtom a kézi agyat,és terepen már nem kell kiszállni,bentről tudom hozzáadni az elejét.Szerencsémre a kertvégén kezdődik a vadászterület,ezért műúton csak 2 utcát kell mennem.Viszont,ha tudom,h hosszabb (>5 km) országút van előttem,akkor már kikapcsolom,hogy ne hajtson vissza a féltengely(ek) az első diffire,kardánra.
Én simán tudtam venni. A 2es Terrano-n is ilyen van. 20 ezer Ft volt. Amúgy lengőkar kitámasztó rúd a neve. De esztergáltatni is lehet kör acélból. Nekem amíg megjött a gyári addíg olyan volt beépítve. Vastag köracélt leszúrattam meg menetet vágattam rá asszem M10x1,5 a másik végére a lapolást meg flexxel csináltam. Kifúrtam oszt csőőő. :D
Abban szeretném a segítséged kérni hogy a lengőkar nyúlványa ami az alvázba megy teljesen elnyalta az alváz nyúlványát illetve a rúdat is! 22mm átmérőjú fémrúd gumi szilentekben van! Ilyet szerinted hol tudok beszerezni, mert bontóban csak hasonlóan elkopottak vannak!
Latyakos,enyhén csúszós úton. A biztonságosabb haladás miatt,ha kapcsolok összkereket folyamatosan mehetek a 90km/h sebességgel? Sima hátsókerékhajtás is elég szerinted?
Te mire használod a kocsit? Versenyzel? Terepen ritkán jár az ember 100-zal, ha pedig olyan az út, hogy ekkora sebességgel lehet menni, akkor minek a 4x4????
Először ezeket nézném meg, ez szokott elkopni. Ha a képen "brake B"-vel jelölt alkatrész belsejében a bronz betétben nem látszanak rendesen a haránt bemarások akkor elkopott és nem vagy csak megbízhatatlanul kapcsol.