Amíg nem jön egy életképes szakmai irányítás a közösségi közlekedés élére, addig halott ügy a hazai tömközl. reformja.
Indíthatnak csilivli expressz járatokat, vagy átkeresztelhetik egy kocsi miatt IC-re a szerelvényt, de a lényeg nem fog változni. Ott, ahol szükség lenne igényes szolgáltatásra, oda nem jut semmi, mindenhol máshol járnak a 'kirakatvonatok' és 'kirakatbuszok'. Ennek tetejébe a kedvezményekhez sem nyúlnak radikálisan, inkább pótdíjaztatják a távolsági buszokat (amivel ismét a fizető utasok szívnak)...
Az IC ma már tartalom nélkül marketingduma. Sajnos az utasok jó része is így van vele, hogy csak azok a vonatok jönnek szóba nála, amelyik nevében benne van az IC. A gyorsvonat fogalma ma már teljesen lejáratódott. Ezért aztán erre a START is rájátszik, lassan csak IC lesz, meg helyi személyvonat. A lényeg ettől még nem változik a korábbi gyorsvonati rendszerhez képest. Illetve egy tekintetben igen: a korábbi gyorsvonati pótdíj helyett ma IC-pótdíj van, amely vonathoz kötődésével szívatja utast és szolgáltatót egyaránt.
1. osztály nem lesz rajta. Így azért elgondolkodtató melyik részébe szálljon az ember. A gyosvonatiban ugyanis simán ott lehet hagyni egy idegesítőbb társaságot, míg az IC-ben nem viszont utóbbiban tutira van helyed...
Ezt egyébként én is így látom. Évek óta csak sakkozás a meglévő állománnyal, ami egyre fogy, járműfejlesztés semmi, felújítás nagyon ritka. Nekem is nagyon fáj, hogy hova jut a magyar vasút és gondolkoztam egy kocsi megvételén, pedig nem érné meg de a jelenlegi 2 órás menetidő IC-vel már nagyon nem frankó. Jövőre adok még egy esélyt mert szerintem az ütemes óta az egyik legjobb menetrend lesz de majd meglátjuk! Áprilisban kell megújítanom a Start Klub kkártyámat addig ki fog derülni!
A posta Bhv is kényszerezhető...de ne adj isten. 1000 V simán van, meg 80 Km/h sebességkorlátozású is a gyorson, teljes katasztrófa, verseny meg semmi a közúttal, sosem jutunk ki ebből a kátyúból...
A 10-est már korábban nehezményeztem ezt csak úgy extra írtam :) Tényleg 20 perces menetidővel kell kalkulálni mert az, hogy az inga megcsinálja 3 kocsival 19 perc alatt az egy dolog, de mire lesz képes egy szolnoki 1000 voltos (ha van még ilyen) Szili 5 kocsival?
Bagatel. Eger 10-es váltója tízes az az igazi, régebben hány meg hány baleset volt ugyaníly módon, mivel a vonat lassan megy ugrálnak róla lefele, nagy baj lesz még ebből...
Itt semmi sem drága. A jövő hét csütörtökétől hétköznap nem jár a 35542-35535 sem pénteken szerelvényvonat Szilvásra és vissza 35535, megint egyel kevesebb.
a hidegkúti szakaszban a két patakhíd közti tisztásnál van több m sín. nem találtam rajta infót. a 2. híd után amúgy van még sín. télen vettem észre ahogy kiáll a földből. mivel a betonaljak alapján nyomban van és bemegy a föld alá jó eséllyel lehet érintetlen az a szakasz.