A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A V-Busz 2018-19-es alakulásakor merült fel (talán a város, részéről), hogy nosztalgia célokra átvennének egy Ik260-ast és 280-ast, de nagyon hamar elsikkadt a dolog. A szóba jöhető kocsikat a Volánbusz, mint tulajdonos szó nélkül elvitte Győrbe, aktív hely szolgálatra.
Magánvéleményem - hagymázas álom és politikusi naivitás volt az egész, realitása semmi nem volt.
Veszprémben a helyi cég indulása után pár évvel felmerült, hogy legyen saját noszikocsi, tudtommal a tulajdonos jelezte, hogy nem. Nyíregyházán sem a Volán miatt van retrójárat, hanem a város megrendelte, és a közszolg szerződésben benne maradt a magaspadlós, klíma nélküli stb jármű kiadási lehetősége.
Szerintem nagyon "cuki" lett az Ik60T trolibusz is - mégsem vizsgázott le még nosztalgia utasszállításra. Hát, ez az év, legalábbis a nagy turistaszezon már ugrott a retró üzeme szempontjából, pedig már lassan három hónapja áll ugyanott a telephelyen, csill-vill működőképesen. Kár érte. Lesz valami fejlemény? Legalább a szeptember végi nyílt napra...
Szerintem sehol a világon nincs olyan tisztán nosztalgia jellegű üzem, amit kizárólag vagy elsősorban a helyi lakosok érdeklődése tart el.
Ez még a legnagyobb városokban sem működik, az érdeklődők előbb-utóbb elfogynak.
Ahol a helyi használók vannak többségben, annak az az oka, hogy a rendszer valami más funkciót lát el elsősorban, és mellesleg régi kocsik közlekednek rajta.
Ez az egyik lehetséges működési modell.
Olyanra számtalan példa van, San Franciscótól Barcelonán át Llandudnóig, hogy egy nosztalgiaüzemet - önmagában, vagy egy komplexebb "élmény" részeként - turisták tartanak el, és a helyiek gyakorlatilag nem, vagy csak kisebb részben és kedvezményekkel veszik igénybe.
Ennek ellenére villamosos rendezvényeken soha nem szoktam akkor tömeget látni, mint a buszosokon, a "cuki favázason" is éppen csak, hogy lézeng pár ember, de úgy tűnik, hogy az illetékesek nem igazán akarnak tudomást venni a valós igényekről, csak szemellenzősen mennek a saját fejük után..
"Valamiért"... Hát aki volt már ilyen hop on hop off városnézésen, az azért tudja, hogy egye emeletesről ez jóval nagyobb feeling, ráadásul az átlag turista az tényleg nagy ívben leszarja, hogy milyen technikatörténeti csodára ül fel, sőt egy büdös, füstös, zajos akármi biztosan nem fogja elnyerni a tetszését.
Nosztalgiázásnál nem a külföldi turistákra kell rámenni, én nem is értem honnan jön ez a hülyeség, főleg, hogy a helyi igényeket az ilyenek meg csakazértis ignorálják.
Egyáltalán nem erre utaltam, hanem arra, hogy mekkora kapacitást is kellene nagyjából elképzelni egy ilyen nedvesálom-nosztalgiapark fenntartásához.
Az, hogy az itt OFF cég hogyan áll most hozzá, illetve hogyan állt hozzá mondjuk két évtizeddel ezelőtt a műszaki kultúrtörténethez, már egészen más lapra tartozik.
A villamos jobban látszik, a favázas cuki, és magát a közlekedési ágazatot is körbelengi valami kultikum
Talán a kettő eredője miatt a villamosra több figyelem, pénz jut, 20 év alatt harmadjára újítják föl a Tátrákat, a 20 éves buszaink töredékennyi törődést sem kapnak.