Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Üdv! Hát ezek "szagemberek" csak, akik se a légtelenítő hangját, se hogy kb mennyi idő🕒 is kelhet egyrendszer + egy 2m3 -es pufi feltöltésére figyelmet kívül hagyja, és nem csinál egy próbafűtést az egyszerűen elfogadhatatlan, és a tulaj is hibás, mert csak egy korrekt mindenre kiterjedő próba után távozhatnak pénzel a zsebükbe!: (
Vagy úgy gondolták, hogy az IS tágulási tartály ? :-)
DE most komolyan !
Puffer legtetején nincs légtelenítő ?
HA van, akkor miért nem "légtelenedett" ?
Hogyan tudták feltölteni a rendszert úgy, hogy puffer "üres" maradt ? Mikor nyitották puffer csapokat ? 0,8 bar beállítása UTÁN ? DE akkor meg miért nem esett le nyomás ?
Tegnap egy ismerősömnél beüzemeltem az egyedi vezérlését és szépen bekalandoztunk.
Ladan X28 + 2000 puffer.
Frissen átszerelve a körök( a helyi erőknek harmadszorra sikerült a rajznak megfelelően bekötni! ), szerelők által feltöltve 0,8 Bar rendszernyomás hidegen.
Azt mondták, hogy egy kicsit majd kell még rátölteni ha kimegy az esetleges bent maradt levegő. OK.
Kazán megpúpoz, begyújt. Szépen elindul, dübörög ezerrel, aztán 20 perc után arra lettünk figyelmesek, hogy leszabályoz. Venti nulla közelében, kazán víz 87 fok. Most mi van? Nézem, puffer felső csonk forró. Legalsó csonk forró !! MIVAN??
Hamar leesett, hogy a pufferben valószínűleg nincs víz így ami fent befolyik az alul megy vissza. Még jó, hogy a kazánban volt!!
Szerencsére rá volt kötve a rendszer a víz hálózatra így elkezdtünk rátolni lassan vizet. 10 perc után elkezdett visszahűlni az alsó csonk és kezdett helyreállni a dolog. Persze még kellett vagy 3 óra mire megtelt a tartály.
Megvásároltam az általad ajánlott csengőtrafót. Melyik a pozitív és 0 pontja?
Ilyen jelzés van rajta: o------------230 V ~ ----------o, illetve a 8-12-24 voltra is.
Másik kérdésem, a lambda szondát a füstcsőbe, vagy a ventilátor környékére szerelted be?
A LADAN kazánon hátul van egy fémből kialakított fészek, a hőcserélők után, de a füstcső előtt, amelyben hátul-középen van az elszívó ventilátor, és az oldalán van beépítve a füstgáz szonda, amely érzékeli a füstgáz hőmérsékletét.
Miután itt a füstgáz hőmérséklete magasabb, mint a füstcső fúrható részén, ezért gondolkozok a jó megoldáson.
A trimmereket nem választottam, hanem a lomex-nél ezt adták.
Viszont a jó hír, hogy egy helyen találtam az 1N 4148-as diódát és az általad ajánlott helipot típusú trimmereket 2k és 500k értékben, a jövő hét elején megyek értük,és akkor már minden alkatrészem meg lesz.
Az N4168 csak tévesztés lehet a rajzon 1N 4148 van ami megfelelő.
A trimmer értéke nem szentírás lehet 500 vagy 560k ohm, viszont az általad választott egyfordulatú ezzel nehezebb finoman állítani, de jól fog működni. Amit küldtem képet azon a kis téglatest alakú "helipot" trimmerek ezek többfordulatúak ezért finomabban lehet velük állítani.
A kondenzátor értékét kísérletileg kell változtatni, kicsivel kezdeni és ha nagyon ideges (kapkod) akkor növelni az értéket.
Először is köszönöm mindenkinek a tanácsot, aki eddig reagált. Tibort ismerem, járt is nálam, Ő korábban a párhuzamos bekötést favorizálta, de a vízvezeték szerelőm meg a sorost. Ezért voltam bizonytalan és kértem tanácsot/tapasztalatokat.
Szatti köszönöm a felajánlást, azt hiszem elfogadom a tanácsokat vagy a segítséget a vezérlés kialakításához. Úgy gondolom, hogy ez nem sürgős, a rendszer működni fog nélküle is, csak ahogy mondtad több mérési ponttal jobban látható, hogy mennyi fa kell még a tűzre, hogy fullon legyen a puffer.
Teljesen egyforma ráfojásnál értettem az előzőeket, két tartály között félúton T-idom azonos törésekkel azonos hosszúság. Vagy marad a biztosabb megoldás a soros bekötés, nem-mellesleg én is így kötöm be a második tartályt mert az elhelyezés és a térfogat különbség sem engedi meg a párhuzamos bekötést.
Nekem Ladanom van másfél szezont használtam eddig. Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Egyetlen hibájának csak azt
tudom mondani, hogy figyelni kell a csappantyú záródására, mert hajlamos a lerakódások miatt 1-2 hónap után már nem zárni rendesen.
A Hmv külön szivattyúval ami megfelelően meg van vezérelve.
Amiket itt láttál vezérlést-kijelzőt többnyire egyedi készítésűek. Én is megcsináltam magamnak mert nem találtam olyat ami mindent tud amire szükségem van. A pufferen 4 helyen mérek, így elég jól lehet látni mennyi fát kell még rárakni ha szükséges.
A 2 puffert szerintem sorosan kell kötni. De ha Ladant veszel, Tibor mindenben tud tanácsot adni.
Szerintem azonos méretű pufik esetén a párhuzamos bekötésnél a szivattyúnak könnyebb dolga van, illetve átmeneti időszakban egy tartályt is lehet használni, ha a másikat lezárod.
Most tervezem a nemrég vásárolt házban a fűtés korszerűsítést még gyorsan a szezon kezdete előtt. Fát már vettem, száradóban van, sajnos még 25 körüli a nedvessége, nagy csodát idén nem várok tőle, de remélem még azért javulni fog kicsit.
Kérdésem az lenne, hogy mi a véleményetek a faelgázosítós Ladan kazánról? Attackot láttam már, mondhatni ismerem a bajait is. A Ladan jobb vételnek tűnik, de bizonytalan vagyok kicsit.
Rendszer összerakással kapcsolatban szeretném még kérdezni, hogy a HMV tárolót bekötitek a rendszerbe, hogy állandóan fűtse a kazán, vagy tesztek egy külön kicsi vízszivattyút/vízkört és amikor már elég meleg benne a víz akkor leállítjátok?
Láttam több fényképet pufferhőmérsékletet mutató digitális fali egységről. Azok saját készítésűek, vagy valahol lehet ilyet venni? Nekem az a tapasztalatom, hogy 3 mérőóra kevés a pufferra, mert van olyan helyzet, amikor jó lenne tudni, hogy a felső vagy a középső órához van-e közelebb a forróvíz és gondolom a hőérzékelő csak rá van valahogy ragasztva a tartályra, talán egyszerűbb a mérőpontok számának növelése.
Ha valaki van aki 2db 1000 l-es puffert használ külön attól kérdezném, hogy sorosan vagy párhuzamosan jobb-e őket bekötni. Láttam már mindenfélét ebből is és nehezen tudok dönteni, hogy mi legyen. Egyik fűtésszerelő ezt mondja, a másik azt.
Haver mindenféle olajjal fűtött évekig. Fel kell melegíteni egy átmeneti (puffer) tartályban az olajat, utána nagyon meg kell szűrni. Az égőfejbe is elő kell melegíteni az ideális hőfokra. Kísérletezni kell vele, hogy melyik anyagnál mennyi a jó hőfok.
Kérdésedre válaszolva, a „sutolaj” ( étolaj ) olajégővel megfelelő ülepítés, szűrés, /nagyon fontos!!!/ után eltüzelhető, mivel viszkozitása magasabb mint a fűtőolajé, (gázolaj) de ez az olajszivattyú nyomásszabályozójával ellensúlyozható.
Ezek az égők nyomás porlasztás elvén üzemelnek, a tüzelő anyagot mikron nagyságrendű szemcsékre porlasztják el, és közben biztosítják a „tökéletes” keveredését az égéshez szükséges oxigénnel.
Hogy gazdaságos-e? Nos a válasz attól függ milyen mennyiségben áll rendelkezésedre? A háztartásban jelentkező mennyiséggel még akkor sem érdemes foglalkozni, ha manapság az olajégőknek csak „eszmei” értéke van, - „fillérekért” beszerezhető,- a sütőolaj tárolására minden fém vagy műanyag tartályban megoldható.
Akkor érdemes vele foglalkozni, ha olyan mennyiségben áll rendelkezésedre (várhatóan több éves időtartamra) ami elegendő az épületed hőellátására.
Mivel ez a faelgázosító kazánokkal foglalkozó topic, és ha a kérdésed esetleg arra irányult hogy, ezekben a kazánokban el lehet-e tüzelni, el lehet, de tekintettel a fentebb írtakra, én nem tenném!!!