Sziasztok, Passat B8-am van, 19"-es felnikkel. Jön a tél. Nem tudom hogy csereltessem -e csak a gumikat (valami defektalloak vannak rajta, nem -e sérülnének). Vagy inkább vegyek egy másik garnitúrát? Kollargumi.hu-t ismeri valaki? Egész jó áron találtam újszerűnek mondott felniket. Hegesztett, utángyártott felnit semmiképp sem szeretnék.
Nincs mosó, szerintem nem sokat ér az a folyadék amit ráspriccel időnként. Az egy rákenődött bogártetemet biztosan nem visz le, sőt nem is csinál vele semmit, maximum akkor ér valamit amikor eső után azt a poros-sáros vizet szórják az autók.
Egyébként óriásit világít a LED-es fényszóró. A felfestések és a táblák is sokkal jobban visszaverik a fényét, mint a halogénét. Maximum csak azt tudnám a rovására felhozni, hogy kis sebességnél nem világít elég messzire és sajnos mivel automata a magasságállítása, így nem is tudom manuálisan fentebb állítani. Talán a szervizben ellenőriztetem majd, de nem lennék meglepődve ha így lenne a jó ahogy van.
A refi viszont bődületesen nagyot világít! Szinte nappali fényt csinál az autó előtt hosszan és nem az út széléré hanem tényleg az autó elé világít.
Én sem mosom sokszor, de azért 2-3 hetente lecsapatom, főleg télen amikor sóznak. A belsejét évente 3-4 alkalommal tisztítom, főleg a téli-nyári átállásoknál meg esetleg még egyszer vagy kétszer nyáron. Nem nagy kunszt csak átporszívózom és áttörlöm tisztítókendővel a felületeket és ledzsuvázom a szálvédőről a ködös lerakódást.
Van olyan ismerősöm akinek az autójában milliméteres por van, na az már gusztustalan!
Most indulok a pályamatricát átíratni. Kíváncsi vagyok, hogy úgy megy-e mint 3 éve, akkor mielőtt átírattam volna az előzőről az éves matricát, vettem egy havit és így amikor átírták az éveset, visszaadták az árát mivel az volt a későbbi bejegyzésű azon a rendszámon...
Nalam lenne ideje megszaradni a bevonatnak, evente ketszer-haromszor mosom le. Egy ido utan ontisztul, mindig ugy nez ki, mintha egy hete mostam volna.
En a masodik tipus vagyok. Vannak, akik a lakasuk egy reszenek tekintik a kocsijukat, masok az utca egy reszenek. Engem nem irritalnak a tiszta, csillivili autok, masok megvetessel neznek a fekporos felnikre. mosoly Tetszik a kocsid, meg egyszer gratulalok, egy kicsit irigykedem is. Ilyen szep tisztan is el tudnam viselni.
...hát készültem rá tegnap, hogy a kozmetikában lefotózom a verdát de el is felejtettem és sietnem is kellett, úgyhogy csak most tudtam lőni képeket:
Ebben azért benne van kb.: 300 km mocska és az esti pára maradéka is, de tényleg nagyon jól néz ki!
Mosni még legalább 3 napig nem szabad és 30-60 nap mire a bevonat eléri a végleges keménységét, addig még pl.: bokrok megkarcolhatják. Mosni hagyományos automata mosóban nem szabad, kefét és szivacsot sem szabad használni a mosáshoz, csak gyapjú mosókesztyűt, vagy esetleg mikroszálas kendőt és a szárításhoz is csak mikroszálas törölközőt lehet használni. Polírozni, wax-olni nem kell, sőt nem is javasolt.
A fényszórók speciális, műanyagra való kerámiát kaptak, az üvegek és a felnik meg nano bevonatot. (a felniket csak úgy vállalják kerámiázásra, ha leszerelve viszik oda)
" Nagyon nehéz egy fekete/sötét színű autót szépen tartani! :-) "
Nekem is általában fekete autóim vannak....most is van....nem koszolódik az jobban.....csak nem szabad közelről nézegetni, messzebbről mindig tisztának látszik.:-)
Helló! Nekem a B7-kombin volt gyári nemesfém hatású csomagtérszegély védőt,de B8-ra sajnos nem lehet kapni ilyet,csak átlátszó fóliát!:-( Az enyém highline verzió,és nekem a küszöbön van gyárilag fémbetét.
"Nagyon nehéz egy fekete/sötét színű autót szépen tartani! :-)"
...pláne egy kombit, az mindig dzsuvázza a hátulját!
Egyébként a sötétebb autón a karcok is jobban meglátszanak és ez a bevonat azok ellen is véd. Remélem az apró festéklepattogzások ellen is jelent majd valamit. Elég sokat járok olyan úton ahol útépítés van és ott mindig van olyan apró kavics az úttesten amit az elől haladók felvernek. Persze tudom, hogy ez ellen a fólia a jobb megoldás, de az irtózatosan undorítóan tud kinézni.
Apropó: keresek olyan karbonmintás, lehetőleg 3D-s és vastagabb matricát amivel a küszöböket és a csomagtérajtónál a lökhárító tetejét be lehetne vonni. Tud valaki ilyesmit, esetleg használt már valaki ilyet?
Szia!Én alapvetően nagyon háklis autóbuzi vagyok,és számomra fontos az esztétikai megjelenése az autómnak! :-) Nagyon nehéz egy fekete/sötét színű autót szépen tartani! :-)
Ma mentem vele először pályán de nekem a 3-as szintre beállított követési távolság kényelmetlenül kicsi ott. ...de végül is, sűrű forgalomban nem is túl egészséges tempomattal közlekedni.
Az a baj,hogy limiter módban is befékez,ha valaki "beugrik",márpedig jellemzően bejönnek elém rendszeresen a radar által tartott tisztességes követési távolságba.Ekkor ugye lelassít a rendszer,az utánad jövő,meg bőszen villogtat,hogy miért fékeztél!Bár ez már közlekedés kultúra kérdése is,de ugye az meg olyan amilyen! :-)
A képekre kíváncsi vagyok bevonat ügyben,hát nem kevés pénz,de az autó árához képest elmegy,ha valóban olyan jól garantálja a védelmét!
Ez itt a tempomat kezelő panelje a kormányon. (plusz a hangerő gombok)
A RES és a SET gombok úgy működnek mint minden tempomaton és ezekkel lehet 1-1km/h-val változtatni a sebességet is. A fémkeret + és - gombjai a sebességet 10-10km/h-val változtatják, vagy a középső gomb megnyomása után egy rövid ideig a követési távolságot lehet 5 fokozatban állítani velük.
A fémkeret felett, a RES gombtól jobbra, az ikon + O/I gombbal ki-be lehet kapcsolni a tempomatot és a fémkeret alatt, a SET gombtól jobbra, az ikon + MODE gombbal lehet váltani a távolságtartó és a hagyományos, csak limiter funkció között. A benyomásakor a kozponti kijelző bal alsó sarkában a tempomat kijelzése vagy egy autó szimbólum + tempomat ikon, vagy egy LIM + tempomat ikon lesz.
Rendben, jelenleg polírozzák a verdát, mert elő kell készíteni a lakkot a bevonatra, utána megkapja a bevonatot a fényezés és a lámpatestek is egy direkt azokra való szintén kerámiát. A felnik és az üvegek nano bevonatot kapnak. (sajnos a felnikre csak úgy tesznek fel kerámiát ha leszerelve viszik oda hozzájuk)
Holnap délután mehetek érte. Akkor már a csapadék nem árthat neki, de 3 napig mosni még nem szabad. A végleges keménységet a felhordás után 30-60 nappal éri el, addig óvatosan szabad közlekedni, hogy egy bokor, vagy ilyesmi meg ne karcolja. A mosáskor kefét nem szabad használni, csak gyapjúkesztyűt és mikroszálas törölközőt a szárításhoz. A bevonatra 2 év garanciát adnak és nem kötik ki, hogy bizonyos időnként nekik kell átvizsgálni az autót. (volt ilyen cég akik ehhez kötötték a garanciát évente 50 ezer Ft-ért. Ők egy dupla rétegű bevonatot aládolgozással felnikre is és nanobevonatot a szélvédőre 310 ezerért csinálták volna, de a készletben benne van valami ápoló folyadékminta, egy mosókesztyű és egy mikroszálas törölköző is.)
Itt azt mondták, hogy a második rétegre nincs szükség és így az élettartama a bevonatnak legalább 3 év. ...hát majd kiderül. Ez mindenestől 129 ezer Ft-ba kerül valami klubkártya kedvezménnyel, természetesen számlával stb...
Képek az autóról majd a bevonatolás után...
Azért megjegyezték, amikor meglátták az órában a kemény 240km-t, hogy szoktak új kocsikat csinálni, de ennyire keveset futott autóval ritkán van dolguk.
:-D
Nekem a radaros tempomattal nincs nagy bajom, alapvetően defenzíven vezetek és szeretem megtartani a követési távolságokat, ez a közepes követési távolságnál is pályán már azért kellemetlenül közelre megy, pláne úgy, hogy a DSG miatt még nem is vagyok magamban olyan biztos mint egy hagyományos váltós autónál ahol azért mégiscsak én vezérlek mindent. Itt meg gyakorlatilag a kormányzást kivéve "csak" közlöm az autóval, hogy mit szeretnék és azt majd az autó hajtja végre.
A B7 tempomatját én is nagyon szerettem, sőt már az Octavia és az asszony A2-esének a tempomatját is. Most is néha ott kaparászok a B7-es tempomatja helyén. Ezt kicsit szokni kell még a kezelőszervek miatt is, de ahogy látom ennek is van "csak" hagyományos üzemmódja is, persze akkor is van valami figyelmeztetés, mert a rendszer azért a háttérben fut és csak szól ha valamit veszélyesnek ítél.
A kerámia bevonatról,majd írhatnál véleményt,én is nagyon gondolkodom rajta,mivel az én autóm metálfekete,és nagyon nehéz tisztán tartani! :-)
A radaros tempomat nekem sem jött be,a legkisebb követési távolságba is beleugrik mindíg valaki előzéskor a belső sávban a pályán,és jön a sípoló vészfékezés!A B7-tempomatját jobban szerettem! :-)
Sziasztok. Lenne egy kérdésem hátha valaki már tapasztalt hasonlót vagy van ötlete mi lehet a hiba. Az alany egy 2006-os Passat 2.0 pdtdi 4 motion. Beráz az autó 4. 5. 6. fokozatban, csak ott veszem észre 2000-2400-as fordulatig utána nem. Ötlet?
Azért ez sem olyan rossz állítólag. A jóáras oldalon ahol szoktam gumikat nézni, ott ez a gumi 29540 Ft/db, szóval messze nem az olcsóbb kategóriából való. Igaz, hogy nem prémium kategóriába sorolják a márkát "csak" a minőségibe, de például prémiumok közül a Hankook Ventus Prime 3-mal van kb.: azonos kategóriában.
...de, azért ez megint olyasmi amit nem értek. Egy nagy márka húzó modelljére, ráadásul nem is a legalacsonyabb felszereltségű, hanem azért egy elég jól felszerelt modelljére ne tegyenek már egy ilyen másod-harmad vonalbeli abroncsot. A kettes Octi-k pl A Misi eco abroncsaival jöttek ki, a hármasokra már a kínai NEXEN vackait tették.
A B7-es Passaton is még a Piralli, a Conti, vagy a Misi prémium abroncsait szerelték, most meg már "csak" Falken jut... Lehet, hogy jó a minősége, de marhára sz@r a marketing értéke!
Arról nem is beszélve, hogy egy 12M listaárú autón egy Conti prémium abroncs felára az egész autót tekintve (azaz 5 kereket!!!) ~25 ezer Ft, még nekem is, nekik nyilván még ennyi sincs!
Nekem egyszer volt falken teli, az ha nem komoly nagy ho volt akkor csuszott mint ha jegen mennel. Ezen kivul egy baratomnak volt falken nyari (amirol tudok vagyis egyaltalan beszed tema volt) az dragabb verzio volt es nagyon jol tapadt. Az egy jo gumi volt.
En szeretek premium gumit venni a kocsikra. Jobbnak gondolom.