bocsi, de ez a digitalizálási módszer teljességgel szabálytalan, és ha bármilyen gebasz lesz, a bank joggal mondhatja majd, hogy megszegtétek a feltételeket és nem fog kártalanítani
Mi a feleségemmel már évtizedek óta élünk együtt, így olyan szinten közös kasszán vagyunk, hogy be van egymás telefonjára a másik kártyája digitalizálva és arról fizetünk, amelyikről praktikusabb.
Ennek ellenére külön-külön bankszámlánk van, két külön banknál. Nekem az Erste(CITI örökölt) nullás, neki meg egy olyan, aminél az alap költség csak az éves kártyadíj. Mivel az enyém ingyenes, így az övéről lényegében csak kártyás vásárlással fogyasztjuk a pénzt, így további költsége nincs.
Ez már csak azért is praktikus, mert bármilyen banki probléma vagy leállás esetén ott van egy másik, teljesen független banki hozzáférés és kártya. Nem mondom hogy nagyon sűrűn van erre szükség, de akkor nagyon jól jön. És bár már rég Revolutot, Transferwise-t használok a devizás költésekre, az sem hátrány hogy szükség esetén ennél a másik banknál nem az a durva lehúzás megy a devizára, mint az Erste esetében.
A számla egy Kolléga számla, ami így ingyenes, szerintem egy hétköznapi számla tuti fizetős. Elfogadom, hogy nem minden a bank hibája, de az Erste ügyintézés sok sebből vérzik. Két év alatt nem sikerült módosítaniuk a lakcímünket úgy, hogy lakáshitelt vettünk fel tőlük és CSOK-ot is igénybe vettünk, tehát kb. a melltartó méretemet is tudniuk kell. (Hivatalosan bejelentettük a módosítást, ez a CSOK miatt egyébként kötelező, erről pecsétes aláírásos Erste papírom van). Az előző lakcímemhez tartozó bankfiókba ki is küldték az új bankkártyámat, amit aztán meg is semmisítettek, mert nem vettem át. Persze értesítést nem kaptam, hogy átvehető és hogy hol. A hitelfelvételnél is voltak hajmeresztő dolgok, átverések, ígérgetések amik nem teljesültek. Amint letelik a hitel huss és megyünk másik bankhoz!
Pontosan erre gondolok. Miért nem tudja a bank megoldani, hogy full jogosultsággal azonos felületet lássunk?
A kétfaktoros azonosításhoz az sms egy adott telefonszámra, a férjemére érkezik. Ügyintézni valóban csak úgy tudok, hogy az ő azonosítójával lépek be, viszont ha ezt George web-en teszem, az sms neki megy, tehát már belépni sem tudok. Telefonon működik a biometrikussal, vagy mPIN-nel, de ott a funkciók korlátozottak (vagy én nem találtam meg mindent).
Azt hozzá teszem, hogy - és ez nem biztos hogy csak a bank hibája - a közös néven megnyitott bankszámlának vannak törvényi buktatói. Sok bank ezért nem is nyit így. Gondoljátok át, nem tudjátok-e egy-egy névvel megnyitott külön számlával megoldani. Természetesen, ez csak úgy játszik, ha nulla (vagy teljesen minimális) az alap havidíj. Esetleg, nézz szét másik banknál is.
Semmilyen akadálya nincs, hogy több mobiltelefonra is feltelepítsétek a George-ot, és mindegyiken ugyanazt az azonosítót megadjátok. Jóváhagyási igény esetén mindegyik ilyen telefonra meg fog érkezni a jóváhagyási kérés. Nyilván, aki nem indított jóváhagyni valót, az nem hagyja jóvá. (Ez nem csak elmélet. Én így használom, mert nem mindig tudom előre, hogy melyik telefon lesz a kezem ügyében.)
Minden netbanki és George-net belépés, minden átutalás, minden netes vásárlás, stb. jóváhagyása teljesen jól működik így.
Egyedül az az eset nem működik így, amikor sms-ben kapod a jóváhagyási kérést, de az tényleg csak akkor kell, ha nincs netes kapcsolata a mobilodnak, az meg tényleg nagyon ritka.
Nem mondom hogy ez az ideális megoldás, de azért a gyakorlati esetek 99%-át ez lefedi.
(Én pl. azt nem értettem eddig sem, hogy ha a feleségem számláján full meghatalmazásom van, akkor ezt sem netbankon, sem mobil bankon nem tudom érvényesíteni. Sem nem kaphatok az ő számlájához én személyemet azonosító hozzáférést, sem az én net/mobil banki belépésemhez nem lehet hozzá csatolni az ő számláját. Emiatt a full meghatalmazás csak a személyes ügyintézésre ad lehetőséget.)
Szolgáltatásokat lehet elvenni? Hohó! Jobbat mondok. Az őskorban kötött a férjem lakosssági bankszámla szerződést a csodabankkal, majd teljes felhatalmazást adott nekem a számla felett. Elvileg minden jogosultsággal rendelkeztem, amivel ő. Majd jött a nagy szuperváltozás, a bank egyoldalúan módosította a lakossági bankszámlára vonatkozó szerződést és ezzel engem minden jogosultságomtól megfosztott. A férjemnek újra nyilatkoznia kell és milyen jó hogy van telefonos ügyfélszolgálat, meg netbankos ügyintézés, csak személyesen teheti meg. Mióta mindketten rendelkezünk csodabankunk jóvoltából netbank/e-csatorna azonosítóval, azóta az ügyintézés tulajdonképpen lehetetlenné vált. A két azonosító, a hozzá rendelt jogosultságok soha nem látott káoszban leledzenek és folyamatosan, a bank számára is kibogozhatatlanul, összeakadnak.
Közös bankszámlánk van a férjemmel, de George-ot nem tudjuk mindketten használni, hiszen a kétfaktoros azonosításhoz telefonszámot kell megadni. Tehát vagy ő tud ügyintézni, vagy én. Kérdeztem mi a megoldás, azt mondták, az, hogy nincs megoldás. :D Valóban remek ötlet volt a George-t, megérte az árát. Mondtam, hogy az, hogy nincs megoldás, valószínűleg nem igaz, az, hogy az Erste nem tudja megoldani, sokkal inkább valószínű, de ezen meg már nem lepődöm meg.
"miért kell a tévesen levont összegek visszautalására egy hónapot várni? " - mert minden érintett (én is) lusta felnyomni őket az MNB-nél :) kapnának egy pár tízmilliós büntit, egyből megtalálnák a módját, hogy ha már náluk van a hiba, akkor 24 órán belül javítsák, jóváírják stb.
Április hónapban ugyanez volt. A szerencsétlenkedés mellett azt sem értem, hogy miért kell a tévesen levont összegek visszautalására egy hónapot várni?
Nem igazán nézegettem végül, mert az Apple is és a bank is megígérte, hogy visszatéríti az összeget. 16e Ft-ról ment a terhelés, remélem, valaki csak visszaadja :-)
Nna de a booking-on ellopott adataimmal fake fiókok vásároltak kiegészítőket, játékokat és mittudomén mit az Apple store-ban? Nekem ez elég hihetetlennek tűnik.
Szinte biztos vagyok benne, hogy az Apple-n keresztül fértek hozzá.
booking.com-ról annyit, hogy néhány éve fizettem egy görög szállást a kártyámmal, de nem vonták le egyből a szállás díját, írták, hogy majd ott fogják.
Ennek az lett a vége, hogy mikor megérkeztem egy kinyomtatott fax a recepciós pulton a kártya adataimmal (cvc is!) személyes adatokkal.
Nem tudom, mert az Apple nem adott részletes tájékoztatást. Nekem úgy tűnt, nem nagyon akarnak őszinték lenni a kérdésben.
Jelen esetben nem az Apple Pay-el fizettek, hanem az Apple fiókban voltak olyan tranzakciók (app vagy bármi vásárlás) amit maga az Apple terhelt be nekem, tehát szerintem ott lehetett mégiscsak a gond.
Ahol fizettem az elmúlt két hónapban ezzel a kártyával egyébként az a booking és a Lufthansa online felülete, plusz a holland egyetem felülete, egyik se tűnik veszélyesnek, persze minden lehetséges. (mivel ezt csak nagyobb összegű EUR-os vásárlásokra használtam)
Lehet én tudom rosszul, de a kártya a telefonra van regisztrálva, nem az apple fiókhoz. Tehát az apple fiók feltörésével nem jutnak hozzá a kártyához, hogy fizessenek vele.
Inkább valahol valamely felületen nyúlhatták le, ma már nincs olyan, hogy megbízható felület. Mindenhol lehetnek gondok.
Nincs rajta most semmilyen külföldi használat, csak online használtam, kizárólag megbízható felületeken. Mióta van Revolut, azt használom külföldön.
Egyértelmű, hogy az Apple fiókomat törték fel, mert az ügyintéző már olyan terheléseket is látott, amit én még nem, ráadásul mindenféle zavaros accountokhoz hozzárendelve. Kb 50 dollár értékben fizettek vele - gondolom, használták volna tovább.