A Face csoportban nemrég kérdezte valaki ugyanezt; kb ezek a tippek jöttek: Ráckeve, Tiszakécske, Cserkeszőlő, Hegykő, Celldömölk, Sárvár, Pusztaszentlászló, Kiskőrös... Az én tippem meg Terme Catez lenne, ha nem lenne ez a határ-izé :(
Tervezgetem a jövőt,........ ajánljatok nekem olyan termál kempinget, ahol korlátlanul lehet átjárni a strandfürdőbe!
Ez nekem...nekünk azért lenne lényeges, mert van egy kutyus "családtagunk" "akit nem tudunk egyedül hagyni", ezért csak felváltva tudnánk átjárni fürdeni!
Oldószeres kétkomponensű, fújva lett. Nem tűnt nagyon macerásnak, nekem főleg, hisz nem én csináltam. De tényleg, spártai körülmények, nem éppen festőműhely és a kölcsön kapott eszközök ellenére, egészen jól sikerült.
Ott fejeztem be, hogy réges-régen, de már nem olyan régen időjárás állóvá és húzhatóvá vált a lakó.
Új fejezet kezdődött, a belsőtér felosztása, bebútorozása következett! Először a miből volt a kérdés, ne legyen nagyon nehéz, de ellenálló és mutatós is legyen egyszerre. A még szerelhető, de már bútorhatást hordozó vízálló csúszásmentes rétegelt lemezt választottam, 9 mm vastagságban. Nálam a sima, fényes fele lett a színe.
Terveim szerint, megmarad az eredeti kétszemélyes fekhely/ebédlő a kocsi hátuljába, az eredeti helyén levő szekrény és konyharész. A régi gyerekágy helyén fürdő/WC/zuhanyzó és egy plusz szekrényt „képzeltem” el feleségem unszolására. A felső polcok helyét pedig zárható szekrénykék veszik át.
Az elképzelés megvan, a megvalósításhoz a lakókocsinak útra kell kelnie egy nagyon kedves barátomhoz, volt kollégához, aki asztalos és elég sokáig segített, eltűrte a vajas dobozt a kertjében, köszönet érte! Ezeket a munkákat már nem lehet kézi szerszámokkal csinálni, kellenek gépek, viszont a kocsi is kell hozzá, hisz mindent a kocsihoz kell szabni.
Hát nem volt egyszerű. A lapok összefogatásához sarokelemeket kellet használni, a falak és a tető vonalához karton sablonokat kellett készíteni. Arról nem is beszélve, hogy egy elemet hányszor hoztuk ki majd újra be! Időrabló, nagyon aprólékos feladat volt még így egy rendes faipari műhely árnyékában is.
Itt most megállnék beszámolómmal, úgy érzem megint túl vagyunk egy jelentős szakaszon.
Én szintén hajón, (meg majd a kis lakón is) topcoat-al tervezem a festést.
A terv az ecsettel felhordás, majd csiszolás, polírozás.
A hajómon most hengerelve van az International topcoat és teljesen vállalható, ha megcsiszolnám és felpolíroznám a légy is seggre esne rajta. Hengernél eg yfokkal szebbet lehet kenni, mint hengerrel.
Bár a vastagsáága miatt majdnem mindegy, mert van miből csiszolni.
RAL9001 pont jó is a fehérnek, mert gyárilag ezek akis lengyel lakók elég sárgásak, szebb a fehér és a 9001 nem az a vad, nyers fehér mégsem.
Ha nagyon fontos akkor utána kérdezek pontosabban.
Nem is annyira a márka, mint az, hogy egy- vagy kétkomponensűt használtatok-e, vizest, vagy oldóst, mivel fújtatok, mennyire volt könnyű, vagy macerás dolgozni vele... szóval ilyesmik.
Én hajós vagyok, többször festettem műanyagra emiatt - de meg kell mondjam, hogy az összes karbantartási munkák közül a festés volt számomra a legundorítóbb (a költségeit már meg sem említve).
Valóban műgyanta alapú autó zománcot használtunk, az alapozó pedig a műgyanta szerkezetnek megfelelő minőségű. Fajtát, nevet nem tudom hirtelen, maradt a képek között kettő, de szerintem csak a színkódot tartalmazza.
Ha nagyon fontos akkor utána kérdezek pontosabban.
Lehet, hogy jobb lett volna oda is a barna lap, de a sima osb is víztaszító. Műgyantával ragasztják össze, remélhetőleg nem fog vízben állni, felülről mindenhol PVC padló védi, vizes helyeken duplán, a széleknél szilikonos tömítővel kinyomva, ragasztott PVC szegélyekkel.
Padlónak én inkább valami vízálló rétegeltlemezt használtam volna, az osb-ben nem bízom.
Hát igen, ezt én is akartam mondani - bár tartottam tőle, hogy azt kapom majd, hogy: "Utólag kritizálni más munkáját az könnyű".
Szóval az OSB szerintem sem ideális jármű-célra - sokkal inkább a barna (!) színű, "plató-lemeznek" is mondott, rendkívül strapabíró és főleg vizálló rétegelt lemezt javasoltam volna.
(A barna színt azért hangsúlyoztam, mert létezik ugyanaz fekete borítással is - ami szintén erős, csak nem vízálló.)
Amúgy remek meló - főleg a festésen látszik, hogy nem egy elnagyolt - hanem jármű-minőségű festés került rá.
Az viszont érdekelne, hogy vajon milyen festéket és alapozót használt a mester?
Tehát ott tartottam, réges-régen, hogy megvettem, kibeleztem és elgondolkodtam a felújítás irányán és nagyságán.
Úgy döntöttem, nagy lesz.
Teljes külső festés, kivétel az alváz. Ez meglepő lehet sokak számára, mert mindenhol azt látom, hogy festik ezt a fontos részt, de az enyémen ez horganyzott és ezt szerintem felesleges festeni, így maradt. Megrendeltem Lengyelországból a szükséges alkatrészeket, minden tömítést, a hibás törött ablakokat, fogantyúkat és sok-sok apróságot.
Ezekre várva elkezdtem cserélni a padlót, 9 mm OSB lemez, alatta pedig 5 mm parketta alátét fólia.
Ezután elkezdtem előkészíteni a kabint a festéshez, leszedve róla mindent, amit lehetett, ablakokat díszléceket, tető vasalatát, ajtó szerelvényeit és a világítás részeit. Ezután következett a csiszolás és csiszolás majd a csiszolás…… Egy kedves, hozzáértő kollégám, aki foglakozott autó fényezéssel, végezte a szakipar én pedig próbáltam a keze alá dolgozni.
Majd az egészet lemaszkoltuk és következett a festés.
Száradás után elkönyveltem, hogy érdemes volt a festés mellett dönteni, igy azért ez már egy teljesen másik kaszni. Nagyon szép lett
Száradás után következett egy nagyon rázós része a felújításnak, a belső szigetelés. Erre a laminált padló alá való 5,5 mm-es XPS lapot választottam, a nagyon görbe felületeket pedig a padló alá rakott alátét fóliával oldottam meg.
Ragasztása PUR- hab ragasztóval történ, sok mással való próbálkozás után. Nem volt egyszerű az egyenes lapokat a görbe falakra ragasztani. Jó pár nap és sok idegeskedés árán, de végül sikerült.
Láthatjátok a képeken, nem volt egy szerű!
Ezután következett a kárpitozás, ehhez egy barnás-szürke bőrszövet anyagot választottam. Ezt egy Köracoll nevű ipari kárpit ragasztóvak végeztük, amivel eredetileg a szigetelést is ragasztani akartam, de oda nem volt jó. Ide viszont tökéletesnek bizonyult. Itt szeretném megköszönni fiamnak a segítségét, a kárpit felragasztása egyedül nem ment volna!
Ezután következett a padló, konyharész és a majdani fürdőhelyiség falának burkolása. Erre a célra PVC padlót választottam, ragasztása a már említett Köracoll ragasztóval történt. Köszönet egy kedves kolléga és barát segítségéért, aki amúgy a későbbiekben még rengeteget segített, hogy nem egyedül kellett húzogatni az egyben felrakott padlóanyagot.
Mivel megérkeztek az alkatrészek, megkezdtem „felszerszámozni” a kocsit. Visszakerültek a lámpák, az ajtó. Felszereltem a tetőt, díszléceket, tömítőgumikat és az ablakokat is.
Ezzel a lakó időjárás álló és húzhatóvá vált. Itt tartottam egy szünetet, most is fogok!
Megelőzve a képes beszámolómat, ami készül, válaszolok gyorsan a felmerült kérdésekre.
R355; Atis57:
A napelemes rendszer a belső LED világításokat(konyha, ebédlő és fürdő), az abszorpciós hűtő hátuljához felszerelt ventilátorokat, a szivar gyújtós és USB csatlakozókat és mind fő fogyasztót, a vízrendszert ellátó szivattyút, ami nyomás vezérelt, Kínai. Rövid üzemidővel, 70 W felvétellel.
Az akkumulátor egy Rocket munka akkumulátor 12V 82Ah
A napelem rendszer: Dokio 110W (55Wx2Pcs) 18V Flexible Foldable Black Solar Panel + 12/24V Solar Controller
Minden úgy lett kitalálva, hogy vadkempingben is megállja a helyét a kocsi, ezért 220 volt nincs is benne, amit pedig lehet azt gázzal működtetünk (hűtő). A napelem pedig azért lett ilyen mobil verzió, hogy máshol is használhassuk a lakókocsival pedig, ha árnyékba állunk, akkor is lehessen a napra tenni. készült hozza egy 10 méteres speciális hosszabbító kábel.
Egyenlőre, kevés a tapasztalat, egy 3 éjszakás és 1-1 napos alkalom, de úgy néz ki, hogy működik.