Na igen..A Rába az teherautó motor...A Láng hajó motor Max fordulata 310/ perc.Valóban meg lehet számolni az ütemeket.Túlerőn 320 330 a fordulata de ezt csak rövid ideig lehet alkalmazni.Mondjuk havaria elkerülésére vagy esetleg egy gázlón való áthladásra ha lusta a személyzet s nem cúgoznak hanem ütik a gépeket....
A himbákat 3 óránként olajozni kell.Megy a gépész s önti a kis kannából az olajat rá.
Akiket érdekel mindíg szívesen látom a hajóimon.Van egy kisebb de nagyon érdekes hajóm is a SAJÓ...26 os SKL van benne.Elképesztően ügyes boxer hajó.
A maga 380 lóerejével egy 2000 tonnás román bárkát terelgetett hegymenetben Baja felé..Ebből az INOTA kettőt vitt vácra s bizony kemény menet volt.Pedig 1200 lóerős.
Már megtaláltam, onnan tudom, hogy a főmotorra 210 LE-t írtak ! Azért ez már nem kispályás hobbi !!! A képek nagyon érdekesek, nekem nagyon tetszenek ! Emlékszem, még kisgyerek voltam amikor a Balatonon egy hajó gépházába belehetett látni ,még most is bennem van milyen érdekes volt a nyitott szelephimbákkal !!! És azzal a kis fordulattal nyugodtan meg lehetett számolni a munkaütemeket ! /Amiről akkor még semmit sem tudtam ./
Tehát igazán" üzemképes" csak akkor lesz ha mind a kettőt kicseréled !!! De ha úgy kell összevadászni a motorokat ........... A nagy stabilról természetesen jöhetnek a képek !!!
Tavaj generáloztuk mind a két főgépet.600LE darabonként.A Magyar gépgyártás remeke.Isteni hangja van s rendkívül megbízható feltöltős reverz motor.Fogyasztása teljes terhelésnél 100-120 kg gázolaj óránként.
Hááát...Háromszor erősebb....Most kettő darab 150 es Rába van bennük.Én ezt darabonként szeretném 400 ra feltornázni.Természetesen kell a nagyobb hajócsavar mert különben csak füstöt gyártana a gép.Irányváltó is cserés mivel ezekben még a H-230 as lift váltók vannak amik eljűhetettlenek de télen ledermednek s megfogják a motort így az indítás nehézkes...Ha esetleg indul akkor meg azonnal menetbe van a hajó mivel nemlehet oldani a kötést a hideg olaj miatt.
Ha érdekel valakit igazi hatalmas Magyar Lang stabil motor akkor teszek fel képet.
A bárka a selejt.Ezeket rajta hagyják az esetek többségében s aki vágja szét az a mocit is viszi a MÉH-be.Ocskavasáron lehet időnként megvenni.
Most tudom,hogy van selejt eszköz mégpedig az 1300 as típuscsaládból.Ezeken MIB van.../Illetve úgy mondanám hogy az a típus ami dízel...Ennyire nem ismerem melyik melyik.../De akad kéthengeres Hatz is.