Kérdésem az lenne h van egy 406 2.0l '96 gépem , és most miután beinditom halványan be be villan a STOP felirat...kezdő vagyok peugeot témában , segítséget kérnék ha lehet, koszonom ! :)
Lenne még egy kérdésem. Amikor neked csöpögött az adagoló, akkor csinált olyat hogy amikor beindítod szépen indul(általában), de amikor indul a klíma(lehet hallani hogy kattan) akkor elkezd dadogni, fulladozni? Előtte ilyen baj nem volt. Eddig azt hittük hogy az adagoló csöpögése miatt van, viszont ha neked nem volt, akkor más baj lesz :)
Köszönöm mégegyszer az eddigi válaszokat,
Kókai Máté
Ui.: Ha szabad kérdeznem, esetleg egy árat tudsz mondani mennyiért csinálták meg? Ha úgy, akkor privátban. Köszi!
Nálunk is van egy 406 2.1TD kék szinű szépség, és előjöttek a nagyobb hibák. Ha valakinek volt hasonló, és tudja hogy lehet javitani nagyon megköszönném ha segitene :)
adagolóból csöpög a gázolaj, Lucas adagoló (eddig egy szerelő látta, aki szerint csere... de eredeti elektromos 300E, utángyártottat/bowdeneset nem akarok(egyszer volt bowdenes, szörnyű hangja volt utánna) Én személy szerint nem nagyon hittem neki, megkérdeztem 2 autószerelőt, szerintük nem biztos hogy cserélni kell)
turbóból folyik(inkább csöpög) az olaj
kuplung hidraulika ment tönkre, sajnos az csere (utólsó 2 centin van holtjáték - ha lehet annak nevezni - sajnos az csere szerintem)
futómű szilentek - sajnos csere
A fordulatszámmérő valahogyan tönkrement(ez is érdekes sztori, az autó mindig fulladt, adagolót cseréltek az elektromosról bowdensre, de utána kiderült hogy gázolajszűrő eltömődött, azóta rossz) kb 1000-el többet mutat folyamatosan... nem nagyon nagy probléma, csak jobb lenne ha működne.
ülésfűtés - lehet ki lett térdelve, akkor csere? :(
Sajnos mint mondtam van pár baja, de ha valaki tudna segiteni, örülnék!
Várom az esetleges válaszokat,
Kókai Máté
Ui.: bocs hogy nincs hosszú 'i', csak nincs a billzetemen :D
Sziasztok! Szedek szét egy 98-as 1,9TD 406-ost. Helyhiány miatt ha valakit érdekel "fórumtársi", a bontó ár töredékéért szabadulnék meg a dolgaitól, vagy viszem a MÉH-be. A számomra szükségesektől megszabadított kasznit, osztrák papírral ingyen is adom. A ritkán keresett műanyagokat, csöveket is. Pestlőrincen lakom, De Hajdúszoboszlón is gyakran vagyunk, pl a hétvégén is.
Van komplett klíma:
-kompresszor -komplett beltéri egység, fűtőmotor nélkül -bitron (klíma üzemelésére nem kapcsol ventilátort) -csövek szárítóval, nyomáskapcsolóval -karter -klímához való ékszíjgörgők, bakok -klímahűtő, Csak vezetékezni kell.
Hátsó szélvédő ablaktörlős. A váltó rossz, vashulladék ár alatt. Van egy komplett szerintem 2,1 TD motor is az is hasonló áron. Igyekezzetek, mert tegnap már vittem egy adagot az Erecoba, 10 000 Ft-é, elnézést hogy hasznosabb felhasználás csak most jutott eszembe. E-mailem nyilvános.
Nekem múltkor a vezetőoldali öv nem jött ki a helyéről.Az utcán,és nem is otthon..Szopás magyarázkodhatok a rendőrnek..(kollegámat most b..ták meg 10 ropira öv miatt..)
Szétszedtem, van benne egy kb 10mm-es golyó egy műanyag házban ami a borulásnál is feszíti az övet.Vagyis valami ilyesmi célja lehet.A golyó műanyag háza kicsit deformálódott így már nem igazán tudta a dolgát.Kiszedtem a golyót házastól azóta tökéletes.Csak nehogy felboruljak..
Igen, adalékos rendszerű. A kocsi alatt van a tartály, a baloldalon a tank mellett. Eddig úgy tűnik, hogy adalékot nem is lehet rendes kereskedelmi forgalomban kapni, csak szervízanyagként.
- hátsó kerekekre a fék a fékpad szerint csak nagy fékerőre ad érzékelhető erőt.
- a fékpedál nyomására a fékerő nem lineárisan nő (hektikusan zselés)
- a jobb első keréken időnként rajta marad a betét, így néha túlmelegszik (nem találtunk a használattól függő okozati összefüggéseket), de a tárcsákat hazavágja.
Fékcsövek, tárcsák, betétek, folyadék cserélve.
szóval megállt a tudomány. ABS kocka? A fékmunkahenger jónak tűnik és asszimetrikus problémát az nem okozhat. vagy igen?
Az alábbi problémám jelentkezett az autóval (2001-es kombi, 2,2 HDI)
Egy tankolást követően rövid menet után, még majdnem teli tankkal leállítottam a kocsit, majd miután egy fél nap múlva elindultam az alábbi üzenetet írta ki: "Diesel fuel additiv fault" (ezzel együtt a részecskeszűrő ikon is megjelent a műszerfalon)
Szóval valami hiba van a részecskeszűrő adalék rendszerében.
Egy gyors márkaszervízes diagnózis megerősítette a gyanúmat. Vélhetően a tanksapka jeladó a hibás, illetve az adalék szintje is alacsony. (mivel külföldön voltunk, így nem hagytam a kocsit a szervízben).
Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Lehet ezt házilag javítani (cserélni) és az adaléktartályt feltölteni?
Amikor nekem szétment (egyik napról a másikra, minden előjel nélkül) akkor vettem rá egy bontott szép állapotút ami 2 hónapig bírta, majd az is ugyanúgy szétmállott. (ragacsos valami lett a gumiból ahol szétvált)
Ekkor vettem rá egy hasonló bőrbevonatút a Tescoban, az máig tökéletes. (bár nincs ráírva hogy merre vannak a fokozatok de azért megtalálom őket)
(most a képek között keresgélve látom hogy mennyit mérgelődtem már, miközben mennyi mindent kicseréltem/megcsináltam rajta de bármikor ránézek az udvaron, mindig rám tör a felismerés hogy mennyire szép ez a dög)
Az érintkezők mechanikai tisztítása után kontakt javításra én a Banner aksi saru zsírspray-t használom. Az vezeti az áramot és megakadályozza a további korróziót.
Bocsi, nem látok 1-es sehol, de az első képen a fehérrel betekert nyomócső csatlakozók mellet ami bemegy kábel, szerintem az megy a Bosch elektronikára. Ha azt leszerelted, utána fogod meglátni a leállító mágnesszelepet.
Persze a fém burkolatot előtte le kell bányászni az adagolóról, szerencsére leszedett állapotban könnyebb.
3 évig állt ez a motor, több kontakthibát már javítottam, van még, pl a külső hőmérő éjjel is 45 fokot mutat, vagy a fordulatszámmérő ugrál. Ezért gondoltam hogy szétszedem az összes csatlakozót, és leápolom. Van erre valami jó anyag?
az alatta levő mágnesszelepnek kell adni egy gyújtás pluszt. A mágnesszelep a beletört csavaros páncél alatt van, vagy az 1-el jelzett az?.