Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
"senki ne rohanjon Galileo kompatibilis navigációs eszközt venni"
Pedig karácsonyig még van idő! Most vegyen mindenki új Galileo kompatibilis navit, telefont a család minden tagjának (papa mama gyerekek külön-külön).. :DD
Elegem lett, hogy egyes navi forgalmazó cégek és játszópajtásaik hülyének nézik a vásárlókat és amikor protestálunk a helyzet miatt, kiröhögnek, mondván "úgyse ért hozzá senki"....
December elején ezért fogyasztóvédelmi eljárást és GVH vizsgálatot kezdeményeztem a Renault Hungária KFT R-LINK rendszere és annak TomTom-os térképfrissítése miatt. (Boldog Karácsonyt!)
A hatóság elkezdte a vizsgálatot, mert a benyújtott szakmai anyagok alapján megalapozottnak véli a vásárló szándékos megtévesztését és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat-ot.
Ha esetleg van valaki, aki 2015 október és 2016 május között Renault autóján végzett R-LINK frissítést, jelentkezzen a mail címemen, ha lehet.
Januárra felkészül NNG zRt és a Hungaro Flotta KFT, mivel ők is ugyanebben a cipőben járnak és szintén leszarják a felhasználókat, szintén számtalan esetben megtévesztik a vásárlókat 2007 óta. Két éve vitázom erről Moha Bával, most, hogy ő már nincs a cégnél, a barátságunk sem védi már meg a multit a probléma sztalra borításától...
Időm, pénzem van, ügyvéd meg felesleges, mert én vagyok az egyetlen akivel nem sikerült nekik aláíratni a titoktartási nyilatkozatot az évek alatt. :D :D
Ahogy pedig a mondás tartja.... "ha egy üzlet beindul..."
Tulajdonképpen ahogy már asszem írtam maga a Galileo lassan évtizedes csúszásban van. Nem csodálkoznék, hogy ha most már a programot pénzelők is kezdenék elveszíteni a türelmüket.
Ennek meg várható következménye, hogy valami marketinggel elő kellett állni, hogy az érdeklődés legalább fennmaradjon.
Igazából a jelenleg elérhető 3 rendszer mellett egy negyedik beüzemelése, már nem hiszem hogy sok mindenkit lázba hoz. (pár idióta firkászt kivéve...)
Ez engem arra emlékeztet, amikor anno a TMC-t bevezették itthon, a sok újságíró lelkesen írta hogy "húúú" meg "háhhááá"... aztán évek kellettek hozzá hogy valamennyire működjön, de ma is egy rakás fos az alapelképzelés működésképtelen koncepciója miatt.
Szóval senki ne rohanjon Galileo kompatibilis navigációs eszközt (A legjobb duma a "Galileo-s GPS" kifejezés... istenem...) venni. Felesleges, még messze nem tartunk ott, ráadásul szükség sincs rá.
Attól, hogy bekapcsolták a Galileo fent lévő műholdjait, még senkinek a navigációs eszköze nem lesz pontosabb... ahhoz millió más dolog is kéne, amit ugyanúgy nem kap meg a nagyközönség, mint a GPS a GLONASS vagy a BeiDou esetében.
A sok laikus most rohan "galileo"-s készülékeket keresni, mert néhány magyar médiamunkás még angolul se tud rendesen... arról már ne is beszéljünk, hogy fingjuk nincs a GPS rendszerekről...
A megjelent cikkek hemzsegnek a pontatlan fordításból származó baromságoktól, gyakorlatilag egy kiadott marketing anyag magyarra interpretálása... a gond csak az, hogy valami agyatlan barom "magyar újságíró" mindjárt kitalálta mekkora szenzáció ez..
Idéznék:
"Katasztrófahelyzet esetén egyébként a kormányok dedikált, titkosított csatornán folyó hozzáférést kapnak a rendszerhez, ezzel segítve a katasztrófavédelem munkáját. És ez nem akármilyen segítség lesz: Lucia Caudet európai biztos AFP-nek tett nyilatkozata szerint míg a jelenlegi navigációs rendszerekkel egy tengeren vagy hegyekben eltűnt embert nagyjából három óra alatt lehet bemérni, 10 km-es pontossággal, a Galileóval 10 perc alatt megy a dolog, ráadásul 5 km-es pontossággal."
Na most aki ért a témához, az szerintem nem tudja, hogy sírjon, vagy nevesen.... De legalább a cikk író elolvasta volna az eredeti nyilatkozatot (mondjuk, ha nem beszél a nagy újságíró angolul, úgy nehéz...)
Szóval mindenki megnyugszik, lehiggad.... Semmi sem fog történni Galileo ügyben, se ma, se holnap....
Annyi a történet, hogy ahogy évek óta néha-néha előfordul a rendszer gazdái próbálják fenntartani az érdeklődést az évtizedes csúszásban lévő, még mindig nem működő (a minap csesztek el egy pályára állást, tehát ez megint csúszást fog eredményezni) rendszerük iránt.
A sajospogin, meg pezsgőn "ingyen"élő "újságíró" meg anélkül hogy értene hozzá, vagy legalább utána olvasna, cikket rittyent belőle, me' hát köll' ám az a SZENZÁCIJÓÓÓÓ!
Én ellenőrizném a kártyát egy asztali PC-ben (Eszközök -> Ellenőrzés), de néha az iGO-val csodát tud tenni a Save mappa komplett törlése is (igaz, olyankor az összes beállításodat elveszíted). Végső esetben egy másik program telepítése, esetleg másik kártyára, bár ez a megoldás már a fórum határait feszegeti... :)
Az előző széria, a fotózások után végigpróbáltam és letisztultak nálam a kapcsolási esetek.
Kiindulási állapot: a készülék KI van kapcsolva!
A rövid nyomás: semmi
B hosszú nyomás: megjelenik az indító kép majd átvált a 73306 Hsz 1. kép-re. Úgy gondolom felállt a rendszer, megy az óra. A felső sávban aktív, valós időt mutat
(no innen nem indul a navigáció)
- ha itt rövidet nyomok jön az alvó, mert ha ismételten rövidet nyomok kép vissza az előző állapotba
- (az előző helyett) ha itt hosszút nyomok ez lesz a kikapcsolás, mer ha ekkor nyomok egy rövidet nem történik semmi.
Ez után 18 ~ 20 mp nyomásra indul, ez felel meg a B-vel jelzett állapotnak. Végül is teljes egészében az van amit a 73305-ben írtál. Kérem elnézésedet, de részemről ezekkel a lépésekkel eddig ilyen részletesen, mélységben nem foglalkoztam. Nálam a készülék abszolút háttér segítő. Nyomtam egyet és örültem, hogy mutatta az utat., leegyszerűsítve. Köszönöm, hogy belevittél a részletekbe.
Lehet, hogy csak alvó állapotba kapcsolták vagy még oda se és úgy vették ki a kártyát? Sérült a kártya tartalom?
Alvó állapotból semmit sem lehet kikapcsolni. Kikapcsolni valamit bekapcsolt állapotból lehet.. :DD
Hogyhogy nem látod kikapcsolt-e..?
Bekapcsolt állapotban kép van a képernyőn. nyomás közben ezt látnod kell.. csak sok másodperc után tűnik el a kép a képernyőről, ha azonnal eltűnt akkor csak elaltattad..
Bekapcsolásnál is van különbség a bootidőben az alvásból ébresztés és a kikapcsolt állapotból bekapcsolás közt, esetleg kiveheted ad aksiját egy teszthez.
Előző 73306-ban írtam le egyértelműbben, nincs rajta külön Ki - Be kapcsoló.
Ha az egy kis dudor gombot röviden nyomom: igen, eltűnik a kép, a kijelzőn semmi nem látszik. Nyomtam hosszabban, de semmi támpont, hogy valami történt volna. Egy rövid, villanás, csippenés, netán rezgés .... Nem tudom, hogy ténylegesen kikap csol-r? De a beállítások újraindításnál megvoltak. nem kellett minduntalan beállítani. Pl. a P560-as PDA-mon ott van főkapcsoló és Stby
Visszaolvasva beírásomat, úgy nézem nem egyértelmű! Tehát az általános értelemben vett különálló csak ki - be kapcsolásra szolgáló kapcsoló nincs! Van egy nyomógombos, kis dudoros (nem tudom fotózni, fekete minden és fényes) ha ezt megnyomom indul, ismét nyomva alvóba teheti, mert jellegzetes látvány: eltűnik a kép. Remélem nem tévedek.
Az alábbiak szerint indul a készülék:
Megnyomon a Navigáció ikont: Nyomom a Yes-t visszaáll az 1.-re, ennek az ismételt, akár többszöri nyomására semmi változás.
A készülék Beállítások menüben a Kiválasztási utvonal-nál ez van, ezt nem tudom újra beállítani a legördülőjéből sem Valami viszont működhet, mert az idő pontos és változik, követi a valóságot. Reseteltem, semmi változás. Betettem k.olvasóba, gépbe, a navigációs szokványos elemeket láttam. Itt már nem annyira tudom részleteket. Igen, a kályhához vagy a zongorához kellene visszajutnom.
Szerintem az on-off kapcsoló a főkapcsoló. De a reset-et ne hagyd ki. Először tedd be a kártyát, utána nyomd a resetet. Ha a kártya nem romlott el a röptében kivételkor, akkor ennek rendezni kellene a dolgokat. Megpróbálhatod a kártyát kártyaolvasóba téve windózos asztali gépen leellenőrizni, az a FAT táblában levő hibákat is megtalálja, esetleg javítani tudja.
Az lehet, hogy a Reset, vagy a főkapcsoló eltüntet beállítási adatokat, de az visszaállítható, ha sikerült visszamenni a kályhához.
Kihagytam: Totál On - Off kapcsoló nincs rajta, egy gomb van az oldalán de ez valószínűleg csak a kijelzőt kapcsolja le. Van egy Reset gomb, ezt még nem nyomtam. Azt nem tudom milyen üzemi állapotban vették ki a kártyát, bár tekintettel arra hogy nincs On - Off nem sok választás van.
A készüléket kérem ne bántsátok. Amilyen nevenincs, olyan jól teszi a dolgát: elvitt -visszahozott már kb. 6 éve sok helyre/helyről. Majdnem azt mondom becsületből tartom és nekem elég. (kivéve most)
Van egy (topictárs meghatározása szerint) "dzsunkatec" autós navigációm. Eddig rendben tette dolgát. Unokák kivették belőle a navigációs kártyát és zenét tartalmazót tettek be helyette. Nagyapai szigorral vontam össze szemöldökömet, de ennek ellenére visszacserélve a navigációs kártyára nem indul el a navigáció. Megjeleníti a navigálás indító ikonját rábökve reagál is rá, jobb alsó sarokban megjelenik a "Load" felirat de ez után semmi. Az "eszközkezelőjében" meg tudom jeleníteni a kártya tartalmát, ki is tudom jelölni (úgy gondolom) a mobilenavigator .exe -t. Ennek ellenére semmi. Amikor az elérési útvonalat nézem, abban ez jelenik meg, mellette a tallózzás legördülő ablak, de erre rábökve, na az már nem reagál.
Ha nem megfelelően írtam elnézést és annak ellenér, hogy próbáltam "szakszavakat" használni, csak nagyon felszínesen vagyok képben. két szervízben jártam: ezzel a ........WinCE-vel nem foglalkozunk válasz miatt kérnék segítséget.