Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
De hát nem azt írtad hogy lehet oldanikörmös kapcsolóval a hajtást oldalanként?? Vagy nem müködik, talán be rohadt vagy mi?? Szerintem ha rendesen meg van súlyozva(kerék súlyokra gondolok) akkor sztem kéne bírja!
Üdvözlök mindenkit!Hozzá jutottam egy motorikusan nagyon jó állapotban lévő egytengelyes Pannonia motoros kistraktorhoz amiben 8előrre és 4hátra sebesség van!R13-as kerekek vannak rajta és annyi problémám van vele hogy nincs benne diferenciálmű hanem mind a 2kerék hajt és körmös kapcsolóval lehet oldani a hajtást jobb és bal oldalon,ezzel az a probléma hogy amikor kapaszkodik mind a két kerék akkor lehetetlen elfordítani és oldani sem tudom a hajtást egyik oldalon sem!Azt szeretném megtudni hogyha teszek alá egy Lada szűkített hátsó hidat,azzal tudok-e szántani majd az ősszel a difi miatt??
Az e-mail címedre el tudom küldeni a motor gépkönyvét, ha úgy jó neked. A komplett gépet nem ismerem, csak a motort, ilyenből építettem egy kisgépet, nálam kapott hideget-meleget gond nélkül bírta.
Hornet! Mindenképpen a pénztárcád fog beleszólni a döntésedbe. Hasonló cipőben én is jártam, miután több gépet építettem. Volt Pannóniás, Trabantos kétütemű, Fiat motoros, de a legvégén az utolsó kettő készítésénél az Izs Planéta motornál / 350 ccm/ kötöttem ki. A Pancsi egy kicsit gyenge volt a szántásnál, még néha kellett volna egy kis erő, de nem volt. A Trabis sokat fogyasztott, szinte a dupláját, de az erővel nem volt gond a kettes ekét simán vitte. A Fiat 850 motoros jó volt, de nem volt egyszerű a motorikus alkatrészek beszerzése, ebből eredően olcsó sem és a hűtő végett nagy hely kellett a vázban. A célom pedig az volt, hogy a traktorok ne legyenek nagyok, hogy a szőlőben, kertben elférjenek. Izs blokkokhoz hozzá jutottam, erő van bennük rendesen / 19 LE/ és már egy korábbi hozzászólásomban írtam, hogy egyszerübb volt a hűtését megoldani mint a Pannóniáét, de masszívabb a váltó és a kupplung része is. Olyen elő sem fordult, hogy esetlegesen terhelésnél a sebességet kidoibta. Ennyit az én tapasztalataimról, hátha van benne számodra hasznos info.
Tökéletesen lehet vele szántani. A hátso kerekekkel kel csinálni valamit mert a difi végett egyböl kipörög ha nem megfelelö a tapadás ! Az enyém kissebb gép kissebb motorral fogaskerekes váltoval és tökéletesen lehet vele szántani.
Én mindenképpen olyan motort nézegetnék amihez olcsó az alkatrész, trabi biztos olcsóbb mint a suzuki, régen egy kétütemü trabi motorfelujítása anyagba 25e be került, igaz kétütemü pocsékolósabb de szerintem elég az.. ha 4 ütemü akkor készíteni kell a hűtönek is valami felfogatást, kiegyenlítö tartály , gumicsövek, erösebb a motor de több a hiba lehetöség.Hirtelen ennyi jutott eszembe..
Négykerekűvé alakítom a gépemet (skoda váltó, rövidített féltengellyel + 1:5 előáttétel + Fürge3 motor). Gondolkodom azon, hogy felteszek rá egy erősebb motort, a Fürge3 ereje nagyon ki van számolva. Milyen motort tegyek rá? Van aki trabira esküszik, de van aki szerint az zsákutca. Nézegettem 1.0 suzuki motorokat, 4 ütemű trabi motorokat. Diesel sztm nem fér bele a keretbe, meg nem is tudom kihasználni évi 20-30 üzemórában. Mi a véleményetek?
A trabi váltó difijét kibeleztem, lett bele esztergálva egy olyan tengely ami pótolja a két bojgó kereket, és a túl nyúló végére kerültek a kerekek.A hajtás egy vizszintes tengejü ékszíj spanolós Honda motor lett 1/2 es lassítással a nyelestengejre.Rég volt már igazából fuvarozgatni való volt.
Ha egy othon épített 4kereküvel mészki akkor biztos meg büntettnek, de ha egy egytengelyessel mész, és van rajta fék villágítás..stb. tehát megfelel a szabályoknak akkor nem!!
hát nemtdom, az gyenge lenne mint felfekvésba, mint áttételbe, túl gyors lenne neked. ha az az egy váltó menne bele. meg ugye akkor gondolom keresztbe lenne a motor és a váltó, az meg súlypontilag se lenne jó. kell bele egy híd és arra vinni a trabi féltengelyét. gondolom szántásra is lenne használva, vagy ha nem híddal akkor szerezz egy erősebb szöghajtást, vagy vmi nagy difit, h a motor és a váltó hosszába legyen, és még ott tudsz variálni láncáttétellel is, csak egy masszív tengely kell és kész is. amúgy véletlenül nem érdekelne egy kis egytengelyes simson motoros gyári kisgép????
helló. én úgy oldanám meg h a trabi difijét összehegeszteném, és aztán meg egy szűkített hídra tenném, már csak maga az áttétel miadt is. 1db féltengely egyenesen a difire, pl lada, zsuk uaz stb
Helló.Valaki nem csinált valamikor trabant váltós egytengelyűt?Ha igen akkor hogy oldotta meg a kihajtást?Nem akaok nagy keretet csinálni neki,valahogy a féltengelyek helyére kellene beépíteni a tengelyt.
üdv mindenkinek. eladóvá vált szeretett kistraktorom. forstritt e931.50 tipusú gépjármű. kihasználatlanság, és egyéb okokból. esetleg cserébe is bele megyek. csereérték 11000-12000. kb-pe persze olcsóbb. kérésetekre tudok felrakni képeket. eger környéki vagyok. heves megye
Konkrét összeget nem tudok, de én egy Briggs motornál utánnanéztem, hát a szállítás lényegesen többe került mint maga a motor. Annyit tudok súlytól függ az összeg. Ha megnézel egy árut, akkor ha vállalja a külföldre postázást akkor a hirdetési oldalon meg lehet találni a postaköltséget is.
De imételten negy taulságot szürtem le avagy nem feltétlenül kell megbízni a másikban, ja és hogy tegyek be egy kibaszott erős merevítést ,hogy ez ne forduljon elő megegyszer :D
Meg külömben is szépen le akartam festeni :D
A féltengely tokozást is meg akartam csinálni :)
A hibáztatás és a felelős keresése az nem megoldás ,mert nem vezet máshova csak vita lessz belőle.
A lényeg a lecke és a pozitív hozzáállás ,mert mindíg tanul a gazda, ha más nem a saját bőrén :(
Én 3 mázsa trágyát hoztam, az simán ment, csak az utánfutó törött el. De szerencsére a vonófej, úgyhogy hazavittem meghegesztettem, aztán visszaséta, összerak a réten, és saját keréken haza.
A szerelvény traki+futó 440 kg. Jól megdöbbentem, egy 100-zal kevesebbre becsültem...
A hidraulika szivattyú miatt ne aggódj, 12 lovas motor bőven elbirja. Amúgyis csak akkor terheli, amikor emeled ki az ekét, legfeljebb állva teszed majd ezt, úgyis úgy korrekt. De 12 LE mindenre elég lesz.
Ismételten rég jártam errefele,mert most éppen a téli tüzelőt intézem.
Már 6 m3 nál járok ,de még lessz több is ,csk sajnos jelenleg cumi van mert egy balul sikerült vontatás közben sikerült kiszakadni a primerhajtásnaK MOTOROSTÓL KOMPLETTEN.
Az eset úgy történt kimentünk apámmal ő az MTZ vel én meg a kistrakival . megpakoltunk mindketten nekem ment kb 1 m3 rönk a pótra a többit apám vitte.
Kapart a kerék a domboldalon gondoltam felteszem a hóláncot,mondta kössük utána és felhúz.
OK mondom de lassan.Hát nem igazán lassan ment!
A lejtőig nem is volt gond ,de akkor kezdődtelk a bajok mikor meglódultam,kiabáltam neki álljon meg de nem halotta.
Bele kelett fékeznem ,mire visszarántott a traktor és leszakadt az eleje.
Hála az égnek van tartlék skoda váltóházam csak ki kell cserélni ,na ez azért nem kicsi meló lessz,de a leckét megtanultam a hülyeség és a süketség ellen nincs orvosság legfeljebb kibaszottul megerősítem a motortartó elemet és teszek be egy fasza vonópadot előre is .
De azért itt egy videó, igaz itt nincs megpakolva annyira .