Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Csak jelzem: a Jófogás.hu oldalon egy tegnapi hirdetésben Békés megyéből kínálnak egy Lada motoros kistraktort ocskavas áron. A kép alapján alapnak nem rosz, aki éppen építési gondolatokat szövöget.
Helló! Én a helyedbe pannónia blokkot tennék egy zuk difire és 2db lánccal meg lehetne oldani a hajtást. az egyiket ki a blokkból a másikat bele egy rendfelszedő szöghajtására tett lánckerékre a szöghajtás másik felére is egy lánckereket meg a difire is egyet.
A fogyasztása töredéke a trabi motorosénak filléres dolog az előállítása. a hűtését viszont trabi ventillátorral kéne megoldani.
A pancsi blokk az 16LE a trabi meg ugye 25. a pannonia blokkos szerintem nem is fogyaszt annyit és az átttételekkel is lehet annyit játszani hogy legen akkora nyomatéka mint a trabimotorosnak, és nincs akkora súlya h birkózni kelljen vele.
Üdv! Én közvetlenül a trabi váltót szeretném hajtatni a simóval! Mondjuk azt nem tudom hogy a lada vezérműlánc és fogaskerekei elég lenne e ehez az átételhez,és 13-as kerekekhez! Mondjuk mint írtam lehet hogy majd kisebb kerék kerülne fel rá idővel,de lehet maradna az eredeti trabi kerék! Volt egy pancsi blokkal hajtott munka gépem azon így volt megoldva,és a pancsi kettesbe volt,mig a trabi váltó vigan kattogot 1-től 4-ig nem számitott neki! A megoldás tetszet,annak az áttételei is,csak jött egy jó üzlett rá,meg nem jött be a pancsi blokk! Valahogy nekem nem tetszet! Így inkább szavaznék simson blokkra,az nem is fogyasztana sokat! Csak az ereje az ami kevés lehet,és az átételezésel lehet javitható lenne az erő hogy ki lehesen hozni úgy hogy birja a simó is......
üdv, attól is függ h milyen tengely lessz alatta. mert ha szupportal lessz megoldva, lada stb és úgy a trabi váltó akkor ugye ha a ladáét nézzük kb 1:3-ba lassít, és a trabant váltójára bőven elég volna egy hasonló, és nem nagyobb mératü fogaskerék mint a szimón
ha marad a trabi váltóról közvetlen kerékre hajtás akkor csinálni kell vagy egy nagy lassító áttételt, vagy egy kettős lassítót, mert a trabi 4.-be egy az egybe elég gyors lenne fixen de ha kap esetleg egy nagyobb vagy két közepes lassítást akkor lessz áttétel, és erő bőven.
én ezt a kettős előtétet úgy oldottam meg még vmikor h danuvia motor hajtotta a gyári hátsófogaskerekét, és annak a végére lett téve mégegy kicsi és nagy, így ugye a nyomaték nagyobb lett, de lassú is lett a gép, kb ennek a kerék átmérője egy 15" felninek felelt meg így majdnem csak 2-esbe kis fordulaton ballagott a gép
az lenne a kérdésem h helyileg hol lenne, megvan-e még? és mi a csereértéke, ill mire, mert van egy stabilmotorom igaz h nem nagy, de egy vízszintes tengelyű honda g 150-es, egy lapvibrátort hajtott, én eger környéki vagyok, várom válaszát
Igaz nem kistraktor, de hátha valakit érdekel. Eladnám, elcserélném az épített homokfutót, buggy-t motorral, 250-es MZ, vagy motor nélkül. Ez a motor még nem volt ráépítve, de megoldható. Nekem nincs sem időm, sem hangulatom ezt építgetni. Hátha valakinek megtetszik!
Üdv! érdeklődnék hogy egy simson swarbli blokkal meghajtanék egy trabi váltót... Kérdés a simó blokk elég erős e? Másik dolog hogy kb hány fogú fogaskerékel lenne érdemes össze kapcsolni! 1 tengelyest tervezek csinálni,és valami könnyű futóval! :) Esetleg valakinek van tapasztalata valami hasonlóval? Mondjuk nekem volt egy kis ideig hasonló annyi hogy azt pancsi blokk hajtotta,és 180 hosszú futót cincált,ami elég nagy! Mondjuk a meghajtó kereke is annak multicaré volt ennek amit tervezek egyenlőre trabi kerék lenne,majd későbiekben még kisebb keréken filózok hagyományos rota kerék!
én amondó vagyok h ha a fogyasztást veszed jobban alapul, akkor gondolom sokat menne a szekér, ha szupportal, azaz difivel oldanád meg akkor sztem a leg elérhetőbb a lada hátsóhíd, vagy skoda váltó, és arra kis faragással kerékagyat is tudsz csinálni, váltó: és szintén ladáét tennék bele, v zsukkét, de a trabi se rossz
motor: jó áttétellel mégy egy simson motor is vígan viszi, jó a trabi moci, de az szeret kajálni, simson vagy mz blokkot vennék helyedbe és azt egy összeszűkített lada hídra tenném rá ha szálítani akarsz vele. és egy zsukk v lada váltóval kötném össze persze még azt is fogaskerék áttétellel. de heggesztett difivel, vagy akár feszített, (szorított difivel) is megoldható.
egyébként van egy honda g150-es motorom, ha érdekel. álló moci nem fekvő
Még nem nagyon dolgoztam vele, mert most lett kész. de majd szántani, meg pókocsizni akarok vele! Eddig a legnagyobb súly amit huztam vele az egy 1000L tartály volt, ki a kertbe.
Ja értem.Ez a 4 kerekű nagyon fasza lett :) Ezzel mit szoktál dolgozni,és kb. mekkora súlyt szoktál vele fuvarozni? Ja és nincs még róla videód munka közben? Vagy kép is jó ha van :)
Még nem kezdtem el építeni, egyenlőre csak gyűjtögetem a hozzávalokat. Amit csináltam az egy 4kerekű. Az 1tengelyesem az egy orosz Hebára tett Robi151-es motor.
Végülis jó a polski is, csak kitudja mekkora lenne a fogyasztása! Mekkora teljesítményüt akarsz? Szerintem nem kell olyan hű de nagy, rendes áttételezéssel meg lehetoldani a nagy nyomatékot! Már 20.000 körül lehet venni jó kis mocikat! Egy rendes váltó,még pl.trabi váltó is jó+egy lada váltó meg egy lassító áttétel(1:3, 1:2) és egy lada híd, szerintem elég lenne.!!
Igen,jó lenne valami fasza stabil motor,csak az a baj,hogy egy olyan telejsítményűt mint amilyen nekem kellene,csillagászati összegekért osztogatnak.Ezért gondoltam inkább a trabantra. Vagy eszembe jutott még a Kispolski is,az is jó lehetne.Szerinted?
A trabi motor nem rossz, csak dög nehéz egy 1tengelyeshez szerintem!! Keresse inkább egy benzines, vagy dizeles stabilmocit! Én is akarok majd egy nagy valmit csinálni hogy közuton is tudjak szállítmányozni! Valószínüleg lada hidat használok majd, egy 8LE rotax motorral, lada váltóval. És természetesen a pótkocsi alatt is egy lada híd lesz így nagy sárban is boldogul majd!!
Gondolkozom egy nagyobb egytengelyes kistraktor építésén,mert a mostani 4 lovas kis rotámmal nem nagyon győzöm csinálni a dolgokat.
Olyan kistraktort szeretnék,amiben van jó néhány sebesség,viszonylag erős legyen,és keveset fogyasszon,ja és persze a lehető leg olcsóbban tudjam kivitelezni.
Eddig egy olyan ötlet jutott szembe hogy egy komplett trabant motort váltósól ráépítek egy kis vázra,rakok alá kocsi kerekeket,és kb ennyi. Ez azért elnne jó mert elég erős lenne,csinálnák hozzá egy kb, 2 m-es kis kombinátort,töltögető kapát,egy nagyobb utánfutót,és még sok minden mást.Azért is jó lenne mert millió alkatrész van hozzá filléres áron.A gond a fogyasztásával van.Szerintetek ez mennyire jó ötlet???
Aztán még oylan is eszembe jutott hogy valami fűnyírós traktor motorját kéne rá eszkábálni,valami autó váltóra.Ez fogyasztásban jó lenne,viszont erőben meg sem közelítené a trabi motorost.
Ha van valakinek használható ötlete,kérem ne tartsa magában! Köszönöm!
Így fejből nem. A Tisza mozival srégan szemben van a tag pincehelységben. Táblákon hirdeti, hogy féktárcsa szabályozás, fogaskerékgyártás, hengerfej javítás... Tengelyt köszörültettem vele, és az kifogástalan lett. Árban sem volt megerőltető.
Én amikor az ágaprítót készítettem akkor a Modul Bt / Bp. 1047 Tinódi 28-30 / rendeltem. Egy hét alatt kész volt pontosan úgy ahogy elképzeltem a fogak leeddzve, ékpálya benne. Az egy pár kerék postai költséggel együtt úgy emlékszem 14 e volt. De ha a keresőbe beírod, hogy fogaskerék gyártás akkor több céget is találsz, lehet, hogy lesz olyan ami a közeledben van.