Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Végülis jó a polski is, csak kitudja mekkora lenne a fogyasztása! Mekkora teljesítményüt akarsz? Szerintem nem kell olyan hű de nagy, rendes áttételezéssel meg lehetoldani a nagy nyomatékot! Már 20.000 körül lehet venni jó kis mocikat! Egy rendes váltó,még pl.trabi váltó is jó+egy lada váltó meg egy lassító áttétel(1:3, 1:2) és egy lada híd, szerintem elég lenne.!!
Igen,jó lenne valami fasza stabil motor,csak az a baj,hogy egy olyan telejsítményűt mint amilyen nekem kellene,csillagászati összegekért osztogatnak.Ezért gondoltam inkább a trabantra. Vagy eszembe jutott még a Kispolski is,az is jó lehetne.Szerinted?
A trabi motor nem rossz, csak dög nehéz egy 1tengelyeshez szerintem!! Keresse inkább egy benzines, vagy dizeles stabilmocit! Én is akarok majd egy nagy valmit csinálni hogy közuton is tudjak szállítmányozni! Valószínüleg lada hidat használok majd, egy 8LE rotax motorral, lada váltóval. És természetesen a pótkocsi alatt is egy lada híd lesz így nagy sárban is boldogul majd!!
Gondolkozom egy nagyobb egytengelyes kistraktor építésén,mert a mostani 4 lovas kis rotámmal nem nagyon győzöm csinálni a dolgokat.
Olyan kistraktort szeretnék,amiben van jó néhány sebesség,viszonylag erős legyen,és keveset fogyasszon,ja és persze a lehető leg olcsóbban tudjam kivitelezni.
Eddig egy olyan ötlet jutott szembe hogy egy komplett trabant motort váltósól ráépítek egy kis vázra,rakok alá kocsi kerekeket,és kb ennyi. Ez azért elnne jó mert elég erős lenne,csinálnák hozzá egy kb, 2 m-es kis kombinátort,töltögető kapát,egy nagyobb utánfutót,és még sok minden mást.Azért is jó lenne mert millió alkatrész van hozzá filléres áron.A gond a fogyasztásával van.Szerintetek ez mennyire jó ötlet???
Aztán még oylan is eszembe jutott hogy valami fűnyírós traktor motorját kéne rá eszkábálni,valami autó váltóra.Ez fogyasztásban jó lenne,viszont erőben meg sem közelítené a trabi motorost.
Ha van valakinek használható ötlete,kérem ne tartsa magában! Köszönöm!
Így fejből nem. A Tisza mozival srégan szemben van a tag pincehelységben. Táblákon hirdeti, hogy féktárcsa szabályozás, fogaskerékgyártás, hengerfej javítás... Tengelyt köszörültettem vele, és az kifogástalan lett. Árban sem volt megerőltető.
Én amikor az ágaprítót készítettem akkor a Modul Bt / Bp. 1047 Tinódi 28-30 / rendeltem. Egy hét alatt kész volt pontosan úgy ahogy elképzeltem a fogak leeddzve, ékpálya benne. Az egy pár kerék postai költséggel együtt úgy emlékszem 14 e volt. De ha a keresőbe beírod, hogy fogaskerék gyártás akkor több céget is találsz, lehet, hogy lesz olyan ami a közeledben van.
Itt van majdnem az egész gyüjtemény,ha kellene valami konkrét kép azt csak hétvégén tudok felrakni.Az biztos hogy jó kis gép,nem tudom mennyiért válnák meg tőle.12 előre 3 hátra bőven van miből válogatni.
Pannonia motoros háztáji traki eladó! Beállitást igényel! 16 előre 4 hátra fokozat! Nagy utánfutó! Továbbá eladó még egy trabant blokk darabokra szedve! Csak szimering baja van,amit már megvettem,és csak össze kéne rakni! Továbbá eladó még trabant 601-es első futó mű és váltó! Érdeklődni egész nap lehet: cziprusz@freemail.hu
Ha valakit érdekelne esetleg: Eladó Briggs motoros kis kapagép! kapa, eke, utánfutó, járókerék! A gép az borsodban Ózdon található és tekinthető meg! érdeklődni: cziprusz@freemail.hu
Üdv! a gépedről tennél majd fel pár képet?? Kiváncsi lennék rá, gondolom kis fogyasztású gép, ha simson motoros, és erős is, hogyha zuk váltóval van összekötve! :)
Tegnap megvolt az utánfutóm terheléspróbája. 200kg rakomány +100 kg önsúly+az én 90 kilómmal vidáman ment a buckákon, az ülés meg kényelmesen rugózott. Kb 2,5 km-en 5-6 deci benzint evett (bemelegítéssel, dombon fel, dombról le, buckás földúton) - mármint a Fürge3 alapgép, nem a futó:)
Viszont úgy éreztem, túlmelegszik, úgyhogy félúton tartottam egy 15 perc szünetet, utána mintha jobban ment volna. Elég meleg volt tegnap 30 fok, ez normális? Nem ártana a motornak, ha a hűtőlevegő egy kis vízpárát nyomnék? A hűtőbordák tiszták.
Jól tudod.A simsonon és a váltó bemenőjén 14es lánckerék van,a váltó kinenöjén szintén 14 es a lehajtás bemenőjén 34 fogas babetta lánckerék.A lehajtás skoda vezérműláncbol jó szántásra és fuvarozgatásra is.