Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
igen ez valóban így van mert ugye ha gyárit nézzük az egyik lassú-másik gyors, az egyik ilyen munkánál sokat fogyaszt ,de egy másik tipus kevesebbet de mégse odavaló stb....
tehát valóban nem rossz dolog épiteni gépet ,sokan azt mondják,hogy már ennyiért meg annyiért lehet venni ilyet-olyat... de viszont egysaját gépet az ember oda méretez ahova akarja és az adottságaihoz
ez például olyan dolog ,hogy közúton mtz-nél elférne egy 10. sebességi fokozatalacsonyabb motorfordulat,evvel jár az alacsonyabb fohgyasztás is (elvileg) na és legyen aki megüli :DDD
vagy ugye 4T trabantnál az 5. (ez utóbbit mai napig nem értem :s )
A gyári gépeknek az az egyetlen hátránya ,hogy nem éppen annak a gazdának tervezték aki éppen használja (tehát a lehetőség ott van ,hogy mindenki a saját kezéhez tervezhesse).
engem is (kb 7-8éve ) foglalkoztat egy normális,üzembiztos kistraktor épitése :)
Bár mostanában mióta megvan a Hanomag azóta "hanyagolom" de szeretnék mellé egy kisegítő gépet idővel mert ugye a Hanomagon rajta van az oldalkasza és ugye gyüjtéshez,szállításhoz ha ugy lesz valamikor (juhokkal szeretnék foglalkozni) de minél hamarabb ... és inkább még ha tartalékként funkcionál igaz közúton rizikósabb egy épitett géppel a közlekedés :s de szükség törvényt bont ahogy amondás is tartja :DDD
Lehet hogy igazad lessz nem tudom .Majd kiderül .De igyekszem megfogadni tanácsodat.Kicsit távol voltam a topiktól de mostmár gyakrabban leszek esetleg majd teszek videót és képeket egyszerűbb mostmár mert direkt a picassa albumom fog megjelenni .
Jeleleg nem dolgozom semmifelé ötlet megvalósításán.
De egy altalaj lazitó adapteren gondolkodom az nem ártana .
A krumpli szedés meg majd úgy is ekével lessz de az még nagyon odébb van.
Azért látom míg távol voltam vittétek a topikot.
de amit este irtam tippként ,az viszont még az én fantáziámat is megbojgatta :D
az alternáló kasza dolog és ha minden jó akkor lehet így lesz a trabi motoros gépemböl önjáró,alternáló,rézsűkasza :DDD a terveket még átrágom ,mi hogy legyen mert ugye uaz váltóm az van trabi motor-váltóval de viszont variálok a motoron,mert van egy 450ccm-es álló egyhengeres léghűtéses 4ütemű MAG motorom teljesen üzemképes,és tökéletesen működő állapotban (Rasant rézsűkaszábol bontottam kicsit kipofoztam) egy regulátor pálca kell rá és kész :D
Ő lenne az :D
de lehet trabant motor lesz a vége a gépnek mivel 2T és a dölésszög annál teljesen mindegy még ha fejjel lefelé is van :D bár remélem arrasor nem kerül :DDD
Na és úgy gondoltam az egészet hogy a meglévő futóműre hátul ugye lada híd van és mindkét oldalra 3-3 kereket felrakok előre trabiét 2-2-t :) a gépem hasmagassága kb 25-30 cm ugyhogy még a súlypont is alacsonyan lenne :)tehát onnastol már csak tankolni kell :)
Drága barátom! Fogod még te azt a telefont szidni,mint a bokrot! Nem is olyan sokára,kb 2 -3 hét. Kivéve,ha már most,megelőzendő az idegbajt,frissíted az operációs rendszerét. Csak baráti jó tanácsként mondom! egyébként nagyon jó a fórum,megközelítőleg 6 hónapja próbálom követni az eseményeket. Egyenlőre csak tanulok tőletek! Van mit!
Köszi nem rossz ötlet ez sem,csak a trabicsek motor az élég nagy! Régen én is építettem csetegöket Pannoniából volt három kerekü ,négykerekü hibralikás ,puttonyos minden variáciot kiprobáltam. De egy kis tömzsi gépet csinálnék amit szántani és kocsizni használnék. Ami a képen van az elég tönzsinek tünik rövidke ez ami kell itt a kis kertekben felénk szántásnál és a sulyelosztás is. A másék traki ami az elsö három képen szerepel az csörös és ornehéz.
esetleg váltó még a terepes uaz váltó ott az elsőhajtásnak a hely tehát kardán rámegy annak a helyére raksz valami dobot és egy excentert :) és máris külön "gyári helyröl kapcsolható a kasza :)))
2T trabant komplett első futómű az első "híd" és nem kell küszködni csapszeges billenőtengellyel stb... az alvázat én 80-80szögvasbol 8-10mm falvastagságúbol , amire rögzitettem a Trabi futóművet (6db M10-es csavar) az pedig 100-as "U" vas 80cm széles az alváz csináltam hátsóhíd hajtott az egy lada híd az erőforrás pedig 2T trabant motor váltóval együtt tehát hosszában elhelyezve az egyik féltengely rögzitve az alvázhoz a másik féltengelyt elvágtam és összeházasitottam a lada kardáncsatlakozással lada kardáncsuklóval a másik vége pedig trabi maradt és igy bele ment a váltóba
az alváz hátsó részére pedig egy lada vonóhorog került , a két alvázelem közé hegesztve
Na és áttételezés pedig vígan elég ami a trabi váltóban és a ladahídban van ::) a boronát 2.-3. seb.fokkal huztam negyedgázon
utánfutó,borona volt nekem utána vagyis megvan még az egész gép egy baja van ,hogy a motort váltót vissza kellesz tenni bele jövő éven már takarmányt behordani(kb 1-2 liter/óra) közel alapjárati fordulaton ...
Motor: én hallottam már többfélét de nem tudom hogy állitólag ilyen célra dizel is legyen a VW golf 1.6 diesel motort szokták épiteni van még több tipusé csak árban állítólag ez a "legelérhetőbb" nem tudom csak hallomásbol ezt a motordolgot.
Alternáló kasza: nekem nincs hozzá de viszont elég egyszerű megoldani a Hanomagomrol ahogy ellestem tehát az alvázra két darab pl csövet felhegeszteni és a kasza csuklójánál egy tengelyt átdugni meghajtása pedig lehet végülis menetarányos tehát ami a váltóbol kijövő tengely azaz kardán arra ugy egy ékszij tárcsát rávariálni ,hogy gyorsító áttétel legyen tehát a kardán fordul egyet a kapszapengét hajtó excentert meghajtó szijtárcsa pedig 3-4-et
a kasza kapcsolást is meglehet oldani elég egyszerűen én ugy gondolom ,hogy elég jó megoldás az hogy ugy méretezni a kasza rögzítő csapjait hogy mikor fel van hajtva a kasza akkor nem hajt "laza az ékszij " ha le van hajtva a kasza akkor pedig feszes az ékszij emellett egy rugós spanolót is közbe lehet épiteni :) ez oldalkasza tehát nem a hátuljára a két tengely közt az alvázra oldhatóan rögzitve :)
(bár annyiban különbözik a hanomagé,hogy ott egy dobon van az excentertengely és onan lévvel hajtja közvetlen a kaszát...)
Szia Cudar08! 2012.06.22. -én volt egy egy válaszod amiben volt 6 kép. Ebből az utolsó 3 kép milyen gépről készültek vagy honnan töltötted le ezeket a képeket ha nem te készítetted? Ha esetleg tudsz segíteni legyél szíves írd meg. Köszönettel Gyula!
Helló.Még új vagyok itt ezért gey kis hasznos tanácsot öteletet trükköt nézegetek és érdeklődnék.Építeni akarok egy kistraktort.Valami dízel kocsi motorjából gondoltam hidraulikával 2 tengelyes lenne meg azt kéne kiagyalni hogy legyen Kardánja az alternálókaszát el tudjam vele hajtani.Ilyen van valakinek vagy csinált már valaki ilyet?Egy utánfutót húzgálna kaszálna meg boronálna ennyi lenne amúgy a munkája.
ha 250-t-t veszel akkor figyelj oda a nyelestengelyre, motort leveszed és a kuplungharangot megnézed kotyog-e. érdemes szétszedni. én mikor vettem a gépet szétszedtem a váltót és a kuplungházat, a léptetővillák repedtek voltak pedig hibátlanul ment a gép. a nyelestengely, (eltéttengely pedig repedt volt az ékpálya mentén, egészen az alsó csapágyig. sajna az egy csőtengely félig. allig lehetett látni mikor levettem a k.harangot. ne sajnáld rá az időt és a kinlódást. véleményem szerint gyenge a robi rekord 250-t, 151 váltója. sokan keresnek nyelestengelyt hozzá, vagy fogaskereket.
Mocó, az első kérdésedre a javaslatom, hogy egyszer jól töltsd fel az akksit, vagy egy másik akkumulátorral próbáljátok meg az indítást. Ha már gyenge az akksi, vagy cellazárlatos, akkor nem intenzív a hajtás és tud ilyet produkálni. A másik kérdésedre, az ékszíjjal kapcsolatban a következőt tudom elmondani, tapasztalatból. Én levettem a régit és bementem egy szakkereskedésbe ahol szinte minden tipushoz volt valamilyen alkatrész. Az eladó több szíjat hozzá mért az enyémhez, úgy "saccra" tudta volna adni, de legfőképpen az árak ütöttek sziven. 10e és 15e között voltak. Ekkor úgy döntöttem, hogy nem kérek abból. Elmentem egy közeli mezőgazdasági alkatrészeket forgalmazó céghez / TAGEX/ Itt átadtam a szíjat, egy nagy tolomérőhöz hasonló szerkezetre tette pontosan meghatározta a hosszát, majd a szögröl leakasztot egyet és a kezembe nyomta. Mindezt 2600 Fointért!!!. Azóta is az van rajta teljesen jól működik. Még egy megoldás van, ha nincs meg az "öreg" szíj: írd be a keresőbe, hogy MTD ékszíjak és ott egy táblázatban kiadja az MTD tipusokhoz való szíjakat. Válogathatsz, de ezek sem olcsók.
A váz teljesen hibátlan. Nincs tekeredve, repedve 3 felnőtt ember próbálta gyilkolászni és meg se rebbent, nagyon masszív. Gondolkodás nélkül vettem 3 mázsába, ugyanis a pótkocsija volt 320 kiló vas+ némi lemez mélytelepen. A blokk egy irányváltó hajtóművet hajtott ami pedig egy hátsó differenciál művet arra mennek a féltengelyek. Állítólag MTZ nek a kardánfékje vagy mi a szentség van beépitve féknek, nagyon jól működik. Vonóerő próbáltuk vele a 250 es Robit. Satuzott gondolkodás nélkül. Azon rágom magam, vartesz és trabi első agyam van, azt kellene előre rakni féltengellyel együtt, hogy 4WD legyen a rendszer.
Lenne pár kérdésem egy MTD B10 tipusú fűnyíró traktorral kapcsolatban .
Így néz ki :
.
1: az a baj hogy mikor indítok akkor az önindító fogaskereke felhúz a főtengelyen lévő fogaskerékre de mikor felhúz rá kb 5 másodpercre rá visszaejti a kis fogaskereket . Ez miért lehet ???
2:hol tudnék venni rá ékszíjat amely a motor ékszíjtárcsáját és a kések ékszíjtárcsáit összeköti , és ha valakinek van ilyen ékszíja akkor a méreteke le tudná-e írni ???
Elsőre jol néz ki az alváz lenne a lényeg,hogy a hegesztések,"összevágási" hézagok ,nincs e tekeredés stb...
am képek alapján nézve elég egyben van szerintem 20ezer környékén max 25
súlya ahogy nézem kb 2q lehet
hátul trabant? elöl lada kerekek? gondolom hátsó hajtásos ,van benne diffi vagy csak egy fix tengelyt"amin a kerekek vannak" hajtott lánccal a pancsi blokk?
mert ha diffi nincs benne ,csak egy egyszerű tengellyel összekötve a két hátsó kerék akkor elgondolkodnék rajta :s
Gyorsan csaptam róla két képet. Így néz ki a vas. Van hozzá egy 125 ETZ blokkom, lehet azt kellene beleépítenem. De majd kiderül. Mi pénzt érne a technológia? Valakit esetleg érdekelne?
Alakul az ár is, felfelé mozog (sajna ;-)), mert kiderült, hogy van pótkocsi hozzá, a nagyobbik, meg vegyszerező és kultivátor a soroltakon kívül. 200at kértek érte, én 180ezret ajánlok, most itt tartunk. Ha összejön a bolt, cserélnek benne olajat, hajtóműolajat is, új gázkar kerül rá, így venném át, ellenőrive a járását, a váltót. Jó 5 évig állt egy kis nyitott gépszínben, ezért ilyen poros, szakadt.
Cudarnak igaza van, mindenképpen látni kellene a vasat. Próbálj meg egy-két fotót feltenni. Korábban írtam, hogy az egyik hirdetésben ócskavas áron kínáltak egyet, melyben Lada motor volt. Olvass vissza. Ha jól emlékszem, akkor 30-50 e forintért szoktam látni a hirdetésekben, épülő félben levő négykerekűeket.