Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
ha 250-t-t veszel akkor figyelj oda a nyelestengelyre, motort leveszed és a kuplungharangot megnézed kotyog-e. érdemes szétszedni. én mikor vettem a gépet szétszedtem a váltót és a kuplungházat, a léptetővillák repedtek voltak pedig hibátlanul ment a gép. a nyelestengely, (eltéttengely pedig repedt volt az ékpálya mentén, egészen az alsó csapágyig. sajna az egy csőtengely félig. allig lehetett látni mikor levettem a k.harangot. ne sajnáld rá az időt és a kinlódást. véleményem szerint gyenge a robi rekord 250-t, 151 váltója. sokan keresnek nyelestengelyt hozzá, vagy fogaskereket.
Mocó, az első kérdésedre a javaslatom, hogy egyszer jól töltsd fel az akksit, vagy egy másik akkumulátorral próbáljátok meg az indítást. Ha már gyenge az akksi, vagy cellazárlatos, akkor nem intenzív a hajtás és tud ilyet produkálni. A másik kérdésedre, az ékszíjjal kapcsolatban a következőt tudom elmondani, tapasztalatból. Én levettem a régit és bementem egy szakkereskedésbe ahol szinte minden tipushoz volt valamilyen alkatrész. Az eladó több szíjat hozzá mért az enyémhez, úgy "saccra" tudta volna adni, de legfőképpen az árak ütöttek sziven. 10e és 15e között voltak. Ekkor úgy döntöttem, hogy nem kérek abból. Elmentem egy közeli mezőgazdasági alkatrészeket forgalmazó céghez / TAGEX/ Itt átadtam a szíjat, egy nagy tolomérőhöz hasonló szerkezetre tette pontosan meghatározta a hosszát, majd a szögröl leakasztot egyet és a kezembe nyomta. Mindezt 2600 Fointért!!!. Azóta is az van rajta teljesen jól működik. Még egy megoldás van, ha nincs meg az "öreg" szíj: írd be a keresőbe, hogy MTD ékszíjak és ott egy táblázatban kiadja az MTD tipusokhoz való szíjakat. Válogathatsz, de ezek sem olcsók.
A váz teljesen hibátlan. Nincs tekeredve, repedve 3 felnőtt ember próbálta gyilkolászni és meg se rebbent, nagyon masszív. Gondolkodás nélkül vettem 3 mázsába, ugyanis a pótkocsija volt 320 kiló vas+ némi lemez mélytelepen. A blokk egy irányváltó hajtóművet hajtott ami pedig egy hátsó differenciál művet arra mennek a féltengelyek. Állítólag MTZ nek a kardánfékje vagy mi a szentség van beépitve féknek, nagyon jól működik. Vonóerő próbáltuk vele a 250 es Robit. Satuzott gondolkodás nélkül. Azon rágom magam, vartesz és trabi első agyam van, azt kellene előre rakni féltengellyel együtt, hogy 4WD legyen a rendszer.
Lenne pár kérdésem egy MTD B10 tipusú fűnyíró traktorral kapcsolatban .
Így néz ki :
.
1: az a baj hogy mikor indítok akkor az önindító fogaskereke felhúz a főtengelyen lévő fogaskerékre de mikor felhúz rá kb 5 másodpercre rá visszaejti a kis fogaskereket . Ez miért lehet ???
2:hol tudnék venni rá ékszíjat amely a motor ékszíjtárcsáját és a kések ékszíjtárcsáit összeköti , és ha valakinek van ilyen ékszíja akkor a méreteke le tudná-e írni ???
Elsőre jol néz ki az alváz lenne a lényeg,hogy a hegesztések,"összevágási" hézagok ,nincs e tekeredés stb...
am képek alapján nézve elég egyben van szerintem 20ezer környékén max 25
súlya ahogy nézem kb 2q lehet
hátul trabant? elöl lada kerekek? gondolom hátsó hajtásos ,van benne diffi vagy csak egy fix tengelyt"amin a kerekek vannak" hajtott lánccal a pancsi blokk?
mert ha diffi nincs benne ,csak egy egyszerű tengellyel összekötve a két hátsó kerék akkor elgondolkodnék rajta :s
Gyorsan csaptam róla két képet. Így néz ki a vas. Van hozzá egy 125 ETZ blokkom, lehet azt kellene beleépítenem. De majd kiderül. Mi pénzt érne a technológia? Valakit esetleg érdekelne?
Alakul az ár is, felfelé mozog (sajna ;-)), mert kiderült, hogy van pótkocsi hozzá, a nagyobbik, meg vegyszerező és kultivátor a soroltakon kívül. 200at kértek érte, én 180ezret ajánlok, most itt tartunk. Ha összejön a bolt, cserélnek benne olajat, hajtóműolajat is, új gázkar kerül rá, így venném át, ellenőrive a járását, a váltót. Jó 5 évig állt egy kis nyitott gépszínben, ezért ilyen poros, szakadt.
Cudarnak igaza van, mindenképpen látni kellene a vasat. Próbálj meg egy-két fotót feltenni. Korábban írtam, hogy az egyik hirdetésben ócskavas áron kínáltak egyet, melyben Lada motor volt. Olvass vissza. Ha jól emlékszem, akkor 30-50 e forintért szoktam látni a hirdetésekben, épülő félben levő négykerekűeket.
Lenne egy kérdésem. 4 kerekű kistraktor vázért mi pénzt érdemes adni? Hátsó kerék hajtásos. Pannónia motor volt benne, de most nincsen semmi sem. Van benne irányváltó, differenciál mű. 3 pont karoknak a helye a vázon, kormánymű stb. Ha valaki vett már ilyet megírhatná mi pénzt érdemes adni érte. Maszívnak tűnik.
Nekem volt egy hasonló "adottságokkal" rendelkező Terrám amit tavaly adtam el 80 e forintért. A motorja teljesen jó volt. Két év állás után az első rántásra indult, melyen én is és a vevő is elcsodálkozott. Szinte minden tartozékkal rendelkezett. Mind két ekefej /jobbos-balos /meg volt a váltva forgató ekén, állítható fogas, töltögető eke, állítható ekekapa, fűnyíró adapter, 4-4 kapatag, keréksúlyok, orrsúly. Talán a viszonyításhoz egy támpont. A képek alapján ilyen nagyságrendü összegben lehet gondolkozni szerintem. Persze úgy is az eladó és a vevő dönt.
Ez megtörtént, nagy a szórás, 30 ezer és 150 ezer között van minden, ezért próbálom ezt a vasat néktek amennyire lehet "bemutatni", a közös bölcsesség sokszor segít. Tudom, a motor állapota döntő lesz, de a sok kiegészítő még hozzájön. Ahogy körülnéztem, majd minden kapható hozzá, az agroorszi meg itt van a szomszédban, nem is kell(ene) neten rendelnem.
Készült néhány fotó a vasról, a gépről és az ekéről tudtam csak fotókat készíteni. Kb. 4 éve áll, nem használták, de üzemképesen tették le, nem motorhibás.
Ennyi gépmániás és a gazdálkodás iránt elkötelezett magyar embert rég láttam! Türelmesen végigolvastam a fórumot (két estémbe tellett ;-)), le a kalappal a sok törzstag és itt írogató gépépítő előtt, az önzetlen hozzáállás meg tisztelendő napjainkban, nagyon nagy kincs!
Jómagam is imádom a vasakat, agrármérnök lévén. A cégnél, ahol dolgozom, a méretet tekintve nagyvasakkal gazdálkodunk (MTZ 82, JD 8200, 6620 és munkagépeik), de van az aprómunkákra azért Rába 15, TZ-4-K és újabb, Pasquali kistraktor is néhány. Vettem egy 3000 m2 körüli zártkertet és ehhez kell majd talajmunkát végeznem, vegyszereznem (szőlő, gyümölcsfák, gyep). Egy egytengelyes trakit akarok venni, ismerősnek van egy Robi 250 T eladó ekével, kultivátorral, utánfutóval és vegyszerezővel. Olyan tizen-húszéves a gép, nem volt agyonkínozva, de elég ütött kopott, benzincsövek cserére szorulnak, műanyagok, gázkar, bowdenek szintén, a gumik még nagyon jó állapotúak. Jövhéten szemlézem a cuccot, meghallgatjuk a motort, járatjuk stb. Mennyit ajánljak az eladónak a fentiekért szerintetek?
Enyám is hasonló csak a fecske kapának nincs oda beleheggesztve vas hanem arra vannak közvetlen a szögek :) amúgy milyen géppel szertnéd majd húzatni? :)