Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Legyenek meg a kötelező fények elől hátul baloldalt, fehér macskaszem páros elől, piros hátul és a 15 km-es matrica és fényvisszaverő felület a pótkocsi hátulján (15x50 cm körül, 750 cm2 összfelületben), hátsókerekekre ható kézi-lábfék.
Sziasztok.Most szereztem egy szarvkormányos Pannónia motoros kistraktort,utánfutóval,megvan hozzá még a papír,hogy lehet vele közúton is menni,és abba szeretném a segitségeteket kérni,hogy a rendőr nem-e köt valamibe bele,és sima B-kat jogsival lehet-e vezetni.Köszi a segitségeteket.
Hello Gábor! Én vagyok az, aki Tőled vette az előző Holdert!!!! Mi az ezekkel üzletelsz? Milyen állapotú a mocija? Mert esetleg üzletelhetnénk. Csak ugye a fuvar. Tudod Szomód!!
oké, várom a képeket, és értettem h ifa futó, a lissztől kisebb, és a kerekek is kissebek rajta mint az enyimen, mert ezekhez a simson motoros kistraktorokhoz olyan volt, szerelt világítással, és üléssel. azok is jók, de ez a régi fajta lisz sztem jobb, mert alvázas, és torziós felfüggesztésű. am a gépen is alakítottam picit, így kényelmesebb, és szebb is, no de ez az én véleményem. am tárcsafékes a kis futó
üdv. nem ez egy lisz 300-as átalakítva, megemelve, más tengellyel, és fék téve rá. sárvédői máshol vannak mint gyárilag de nagyon hasonló. ja az ülés alatt egy szerszámos, annak oldalában az akksi helye meg a többi elektromos ketyere. az ülést felhajtva nyílik a szerszámos. saját gyártmány. de még van pár apróság rajta. a gyári torziós lengókar el lett vágva, és át lett alakítva. egy fiat 125p (nagypolski 1500)-ös első kerékagy, első féknyereg, és jelenleg hátsó f.tuskó van rajta. persze pogácsázva h elférjen ez a kicsinyke kerék, és persze h a sarat se tudja beszedni.
Ez nem a gyári IFA utánfutó? a kiskerekes :))) a rúd átalakítva? :)))
nekem egy ZEMPLIN futóm van arra gondoltam régebben,hogy a kapcsolófejet levenni és annak a helyére ugyanugy két csavaros felfogatással egy kapához kapcsolódó vonószerkezetet egy ülés rá és kész :)
üdv mindenkinek, ha valakinek van egy lisz 300-as vagy kerti traktorhoz akar pótkocsit csinálni egyszerű. pár kép a szekeremről. szerintem csini. még pár apróság kell rá. értékeljétek!!!! köszi
tehát két alapkivitel készül/t ha jol tudom az egyik az egytengelyes (mint egy szarva traktor)
csak széles
A négykerekű pedig állandó összkerékmeghasjtás ugyanazon az elven mint az egytengelyes csak kapott még 1-1darab véglehajtást előre amit lánncal hajt le
Kormányzása: csúszókormányzás szalagfékkel ,fékszerkezete pedig (először én se akartam nem is tudtam megérteni hogy mi van :D ) ugyanis két darab fékdob egymás mellett az egyik a váltófelöli doban fékpofák (állandó hajtást biztositva) a szélsőn pedig a fékszalag egy görgős-mechanizmuson keresztül ha a fékszalag szorit a fékpofa old és arra megy :) igy lehet nehéz megérteni amit irok :)
valahol meg van még a komplett fékszerkezet csak fékbetétek nincsenek vagyis ferrodor nincs rajta majd előkotrom és lefényképezem ,mondjuk most pár napig időhiánnyal küszködök :s
Amugy nagyon jó minőségű gépek ,csak alkatrészellátási problémája van :s és ebböl kifolyólag az alkatrészek ára is :s
a télen raktam rendbe (kb 85%-ig) egy 3 hengeres kubota dizel motoros rasantomat amit elcseréltem
De ha lehetőségem adná egy benzinest mint amiböl a MAG motort is bontottam bevállalnék :)
Elég kevés adatot közöltél a " fürgéről". Jó lenne látni, hogy mi hogyan került kialakításra rajta. Nagy valószínűséggel lehet rá szerelni másik motort, de hogy milyet, mekkorát és hogyan, azt csak a látottak alapján lehetne eldönteni szerintem. Ha van lehetőség, tegyél fel minél több fotót és biztosan kapsz hasznos tanácsokat.
Üdv emberek! úgy néz ki, sikerül szereznem egy fürge kistraktort méhtelepről, de úgy néz ki, hogy nem lesz rajta motor. Érdekelne, hogy egy másik motort hogy lehetne fel szerelni, tehát hogy elég a motor és hajtómű tengelyét összekötni, a motort fel erősíteni, és kész?? Tudom hogy egyszerű és nevetséges kérdések, de érdekelnének a válaszok. Vagy pl a simson swalbe blokkot fel lehetne szerelni rá áttételezve?? Köszönöm előre is a válaszokat!
Igen, hazakerült, ma rakom bele a blokkot. Közbe a napokban jött a házhoz egy Robi Rekord 250 T is a második. 80 ezer volt , egy RK02 vel és egy póttal együt. Jó állapotú mind a három szerkezet.
ÜDv! Tudnál a Rasantokról pár szót írni nekem? vagy csak a motor van neked meg? Régen keresek MF 70 esünk lecserélésére, de semmit nem tudok róluk szinte.
Helló ez tejesen ugyan az a gép csak nekem nincs rátéve a második kar mert egy van a menésre egy van a kaszálásra de mivel nincs kasza rész nemkelet a másik kar de megvan hozá amugy ezen kétütemü SACHS motor van ojan 3-4 lovas kb
Köszi a választ! Meggondolandó. Ugyanis nekem e Te Holderednél egy picit "öregebb" van (két kuplungkar a szarvon), abból viszont egy kistraktort fabrikáltam a gyerkőcöknek. Rajta egy 3.5 lovas Tecumseh motor, ami kora ellenére első rántásra indul és nem kell aggódni az olajszint miatt se, mert nem eszik. Gondoltam, egy másik trakesz is összehozható lenne.Majd küldök egy képet róla. Az unokák egyébként imádják. Nem szeretnék sokat gondolkodni a vásárláson, de én Komárom-Esztergom megyei vagyok, és a sulyát tekintve nem "futárbarát". Merre található egyébként? Üdv.
Kösz, mentettem! Tegnapelőtt este egy pdf-es használatit is feltúrtam a neten. Tegnap óta a kinézett Robi 250T tulaja lettem, meggyőzően teszi a dolgát, annyi a kiegészítő vas hozzá, hogy nem győzöm próbálni őket...! A 401-es pótkocsi fékje nuku, annak estem neki este, egyszerű mint a faék, de hatásos. A vegyszerezőre vagyok még kíváncsi.
Ha például egy kezdő gazdat nézve aki nem teheti meg hogy vesz egy gyári gépet .Vagy éppen az adott növény kultúrában nem megfelelő a rendelkezésre álló gép akkor is megoldás a barkacsolas.
Nekem is így lett a kistraktor persze azt is megelőzte 14 év .Nekem egy tengelyes kellett mert a kiskertben és a krumpli művelése jobban megoldható kisegítő munkát végezni a legjobb .De ha van egy kissebb gazdaság ha a nehezebb szántást ill a többi nehéz munka kivételével lehet akár a fő gép is.
A lényeg az univerzális több célra való felhasznalosagban rejlik .
Az adaptererek és különböző munkaeszköz az az adott gazda eszét dicsérik .
Meg hát ezekből nem jön másik szemben az úton ;-)
Mondjuk sokan furcsának tartják