Keresés

Részletes keresés

Gábor 1978 Creative Commons License 2012.07.31 0 0 3699

Helló természetesen eladási ár de alkudhato a holderen müködik a mótor ujak a szijak én hótolot akartam belöle van hozá + karbi és dugo hajtokaral

Előzmény: kicsikocs (3698)
kicsikocs Creative Commons License 2012.07.31 0 0 3698

Oké! De ezt eladási árnak értsem, vagy ennyiért vetted? Egyébként érdekelne még, hogy a Holder  kaszán a moci kilyen állapotban van?

Előzmény: Gábor 1978 (3697)
Gábor 1978 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 3697

Helló robi 250 motor 40eft iá ért tejesen felujitva holder alternálo kasza vágopad nélkül 15e ft 

józsika1986 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 3696

Ez így van :)))

Előzmény: iskra (3694)
czimbi Creative Commons License 2012.07.29 0 0 3695

Kösz, mentettem! Tegnapelőtt este egy pdf-es használatit is feltúrtam a neten. Tegnap óta a kinézett Robi 250T tulaja lettem, meggyőzően teszi a dolgát, annyi a kiegészítő vas hozzá, hogy nem győzöm próbálni őket...! A 401-es pótkocsi fékje nuku, annak estem neki este, egyszerű mint a faék, de hatásos. A vegyszerezőre vagyok még kíváncsi.

 

Előzmény: patkány92 (3689)
iskra Creative Commons License 2012.07.29 0 0 3694
Ha például egy kezdő gazdat nézve aki nem teheti meg hogy vesz egy gyári gépet .Vagy éppen az adott növény kultúrában nem megfelelő a rendelkezésre álló gép akkor is megoldás a barkacsolas.
Nekem is így lett a kistraktor persze azt is megelőzte 14 év .Nekem egy tengelyes kellett mert a kiskertben és a krumpli művelése jobban megoldható kisegítő munkát végezni a legjobb .De ha van egy kissebb gazdaság ha a nehezebb szántást ill a többi nehéz munka kivételével lehet akár a fő gép is.
A lényeg az univerzális több célra való felhasznalosagban rejlik .
Az adaptererek és különböző munkaeszköz az az adott gazda eszét dicsérik .
Meg hát ezekből nem jön másik szemben az úton ;-)
Mondjuk sokan furcsának tartják
Előzmény: józsika1986 (3693)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 3693

igen ez valóban így van mert ugye ha gyárit nézzük az egyik lassú-másik gyors, az egyik ilyen munkánál sokat fogyaszt ,de egy másik tipus kevesebbet de mégse odavaló stb....

tehát valóban nem rossz dolog épiteni gépet ,sokan azt mondják,hogy már ennyiért meg annyiért lehet venni ilyet-olyat... de viszont egysaját gépet az ember oda méretez ahova akarja és az adottságaihoz

 

ez például olyan dolog ,hogy közúton mtz-nél elférne egy 10. sebességi fokozatalacsonyabb motorfordulat,evvel jár az alacsonyabb fohgyasztás is (elvileg) na és legyen aki megüli :DDD

 

vagy ugye 4T trabantnál az 5. (ez utóbbit mai napig nem értem :s )

Előzmény: iskra (3692)
iskra Creative Commons License 2012.07.29 0 0 3692

A gyári gépeknek az az egyetlen hátránya ,hogy nem éppen annak a gazdának tervezték aki éppen használja (tehát a lehetőség ott van ,hogy mindenki a saját kezéhez tervezhesse).

 

Előzmény: józsika1986 (3691)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 3691

Értem én :)

 

engem is (kb 7-8éve ) foglalkoztat egy normális,üzembiztos kistraktor épitése :)

Bár mostanában mióta megvan a Hanomag azóta "hanyagolom" de szeretnék mellé egy kisegítő gépet idővel mert ugye a Hanomagon rajta van az oldalkasza és ugye gyüjtéshez,szállításhoz ha ugy lesz valamikor (juhokkal szeretnék foglalkozni) de minél hamarabb ... és inkább még ha tartalékként funkcionál igaz közúton rizikósabb egy épitett géppel a közlekedés :s de szükség törvényt bont ahogy amondás is tartja :DDD

Előzmény: drotszamaras (3687)
iskra Creative Commons License 2012.07.28 0 0 3690
Lehet hogy igazad lessz nem tudom .Majd kiderül .De igyekszem megfogadni tanácsodat.Kicsit távol voltam a topiktól de mostmár gyakrabban leszek esetleg majd teszek videót és képeket egyszerűbb mostmár mert direkt a picassa albumom fog megjelenni .
Jeleleg nem dolgozom semmifelé ötlet megvalósításán.
De egy altalaj lazitó adapteren gondolkodom az nem ártana .
A krumpli szedés meg majd úgy is ekével lessz de az még nagyon odébb van.
Azért látom míg távol voltam vittétek a topikot.


Előzmény: lacipapesz (3682)
patkány92 Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3689

Előzmény: patkány92 (3688)
patkány92 Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3688

üdv, ezeket találtam a motorról, nem a legáttekinthetőbb, de azért kilehet bogarászni

 

Előzmény: czimbi (3673)
drotszamaras Creative Commons License 2012.07.27 0 1 3687

Én régen amikor építetem a gépeket akkor számolás rajzolás kutatáa elözte meg és csak aztán raktam össze de így is bele ütköztem néha egy-egy hibába!

Előzmény: józsika1986 (3686)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3686

Értem én amugy

De én inkább tovább gondolkodok mit ,hogyan épitsek mert már pár gépemet elkapkodtam :s és nem lett jó vége :S

A motor ahhoz képest valóban nem rossz ahhoz képest ,hogy be se indult ...

Előzmény: drotszamaras (3685)
drotszamaras Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3685

Ötlet az nem rossz! Én nem merülök mer ebbe nagyon mint te. A moci az nem rossz, se a talajgyakorlatsor de nem nyernél olimpiát vele az biztos(bocsi)!

Előzmény: józsika1986 (3683)
drotszamaras Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3684

Szia! Köszi elöre is!

Előzmény: cudar08 (3681)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3683

Szép napot :)

valóban nem rossz igen :)

nekem alapjában a gép bevált. :)

de amit este irtam tippként ,az viszont még az én fantáziámat is megbojgatta :D

az alternáló kasza dolog és ha minden jó akkor lehet így lesz a trabi motoros gépemböl önjáró,alternáló,rézsűkasza :DDD a terveket még átrágom ,mi hogy legyen mert ugye uaz váltóm az van trabi motor-váltóval de viszont variálok a motoron,mert van egy 450ccm-es álló egyhengeres léghűtéses 4ütemű MAG motorom teljesen üzemképes,és tökéletesen működő állapotban (Rasant rézsűkaszábol bontottam kicsit kipofoztam)  egy regulátor pálca kell rá és kész :D

Ő lenne az :D

 

de lehet trabant motor lesz a vége a gépnek mivel 2T és a dölésszög annál teljesen mindegy még ha fejjel lefelé is van :D bár remélem arrasor nem kerül :DDD

 

Na és úgy gondoltam az egészet hogy a meglévő futóműre hátul ugye lada híd van és mindkét oldalra 3-3 kereket felrakok előre trabiét 2-2-t :) a gépem hasmagassága kb 25-30 cm ugyhogy még a súlypont is alacsonyan lenne :)tehát onnastol már csak tankolni kell :)

 

Előzmény: drotszamaras (3680)
lacipapesz Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3682

Drága barátom! Fogod még te azt a telefont szidni,mint a bokrot! Nem is olyan sokára,kb 2 -3 hét. Kivéve,ha már most,megelőzendő az idegbajt,frissíted az operációs rendszerét. Csak baráti jó tanácsként mondom! egyébként nagyon jó a fórum,megközelítőleg 6 hónapja próbálom követni az eseményeket. Egyenlőre csak tanulok tőletek! Van mit!

Előzmény: iskra (3679)
cudar08 Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3681

Szia!!

 

Azokat még régebben egy orosz forumról töltöttem le!! Megprobálom megkeresni.

 

Előzmény: drotszamaras (3675)
drotszamaras Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3680

Köszi nem rossz ötlet ez sem,csak a trabicsek motor az élég nagy! Régen én is építettem csetegöket Pannoniából volt három kerekü ,négykerekü hibralikás ,puttonyos minden variáciot kiprobáltam. De egy kis tömzsi gépet csinálnék amit szántani és kocsizni használnék. Ami a képen van az elég tönzsinek tünik rövidke ez ami kell itt a kis kertekben felénk szántásnál és a sulyelosztás is. A másék traki ami az elsö három képen szerepel az csörös és ornehéz.

Előzmény: józsika1986 (3678)
iskra Creative Commons License 2012.07.27 0 0 3679
űdv mindenkinek!
éljenek az amdroidos okostelefonok mostmár gyakorlatilag bármikor itt lehetek
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3678

esetleg váltó még a terepes uaz váltó ott az elsőhajtásnak a hely tehát kardán rámegy annak a helyére raksz valami dobot és egy excentert :) és máris külön "gyári helyröl kapcsolható a kasza :)))

 

 

Előzmény: józsika1986 (3676)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3677

elírtam: legvégén

lévvel = léccel :)

Előzmény: józsika1986 (3676)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3676

Hali! :)

 

én épitettem hasonlót nagyon egyszerűen :

2T trabant komplett első futómű az első "híd" és nem kell küszködni csapszeges billenőtengellyel stb... az alvázat én 80-80szögvasbol 8-10mm falvastagságúbol , amire rögzitettem a Trabi futóművet (6db M10-es csavar) az  pedig 100-as "U" vas 80cm széles az alváz  csináltam hátsóhíd hajtott az egy lada híd az erőforrás pedig 2T trabant motor váltóval együtt tehát hosszában elhelyezve az egyik féltengely rögzitve az alvázhoz a másik féltengelyt elvágtam és összeházasitottam a lada kardáncsatlakozással lada kardáncsuklóval a másik vége pedig trabi maradt és igy bele ment a váltóba

 

az alváz hátsó részére pedig egy lada vonóhorog került , a két alvázelem közé hegesztve

Na és áttételezés pedig vígan elég ami a trabi váltóban és a ladahídban van ::) a boronát 2.-3. seb.fokkal huztam negyedgázon

 

utánfutó,borona volt nekem utána vagyis megvan még az egész gép egy baja van ,hogy a motort váltót vissza kellesz tenni bele jövő éven már takarmányt behordani(kb 1-2 liter/óra) közel alapjárati fordulaton ...

 

Motor: én hallottam már többfélét de nem tudom hogy állitólag ilyen célra dizel is legyen a VW golf 1.6 diesel motort szokták épiteni van még több tipusé csak árban állítólag ez a "legelérhetőbb" nem tudom csak hallomásbol ezt a motordolgot.

Alternáló kasza: nekem nincs hozzá de viszont elég egyszerű megoldani a Hanomagomrol ahogy ellestem tehát az alvázra két darab pl csövet felhegeszteni és a kasza csuklójánál egy tengelyt átdugni meghajtása pedig lehet végülis menetarányos tehát ami a váltóbol kijövő tengely azaz kardán arra ugy egy ékszij tárcsát rávariálni ,hogy gyorsító áttétel legyen tehát a kardán fordul egyet a kapszapengét hajtó excentert meghajtó szijtárcsa pedig 3-4-et

a kasza kapcsolást is meglehet oldani elég egyszerűen én ugy gondolom ,hogy elég jó megoldás az hogy ugy méretezni a kasza rögzítő csapjait hogy mikor fel van hajtva a kasza akkor nem hajt "laza az ékszij " ha le van hajtva a kasza akkor pedig feszes az ékszij emellett egy rugós spanolót is közbe lehet épiteni :) ez oldalkasza tehát nem a hátuljára a két tengely közt az alvázra oldhatóan rögzitve :)

(bár annyiban különbözik a hanomagé,hogy ott egy dobon van az excentertengely és onan lévvel hajtja közvetlen a kaszát...)

Előzmény: Petyuskám (3674)
drotszamaras Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3675

Szia Cudar08! 2012.06.22. -én volt egy egy válaszod amiben volt 6 kép. Ebből az utolsó 3 kép milyen gépről készültek vagy honnan töltötted le ezeket a képeket ha nem te készítetted? Ha esetleg tudsz segíteni legyél szíves írd meg. Köszönettel Gyula!

Petyuskám Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3674

Helló.Még új vagyok itt ezért gey kis hasznos tanácsot öteletet trükköt nézegetek és érdeklődnék.Építeni akarok egy kistraktort.Valami dízel kocsi motorjából gondoltam hidraulikával 2 tengelyes lenne meg azt kéne kiagyalni hogy legyen Kardánja az alternálókaszát el tudjam vele hajtani.Ilyen van valakinek vagy csinált már valaki ilyet?Egy utánfutót húzgálna kaszálna meg boronálna ennyi lenne amúgy a munkája.

czimbi Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3673

Odanézek akkor erre a nyelestengely problémára, kösz a jelzést!

 

Esetleg robbantott ábra, használati leírás a Robi250T-hez valakinek nincs meg digitálisan? Megköszönném!

Előzmény: patkány92 (3671)
józsika1986 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 3672

Na akkor minden oké? :)

 

tehát akkor már meg is van? :) lényeg hogy minden oké:)

 

Sok sikert hozzá :)

 

GRATULÁLOK:)

Előzmény: Fsanyi88 (3669)
patkány92 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 3671

üdv.

ha 250-t-t veszel akkor figyelj oda a nyelestengelyre, motort leveszed és a kuplungharangot megnézed kotyog-e. érdemes szétszedni. én mikor vettem a gépet szétszedtem a váltót és a kuplungházat, a léptetővillák repedtek voltak pedig hibátlanul ment a gép. a nyelestengely, (eltéttengely pedig repedt volt az ékpálya mentén, egészen az alsó csapágyig. sajna az egy csőtengely félig. allig lehetett látni mikor levettem a k.harangot. ne sajnáld rá az időt és a kinlódást. véleményem szerint gyenge a robi rekord 250-t, 151 váltója. sokan keresnek nyelestengelyt hozzá, vagy fogaskereket.

Előzmény: czimbi (3657)
jános 55 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 3670

Mocó, az első kérdésedre a javaslatom, hogy egyszer jól töltsd fel az akksit, vagy egy másik akkumulátorral próbáljátok meg az indítást. Ha már gyenge az akksi, vagy cellazárlatos, akkor nem intenzív a hajtás és tud ilyet produkálni.  A másik kérdésedre, az ékszíjjal kapcsolatban a következőt tudom elmondani, tapasztalatból. Én levettem a régit és bementem egy szakkereskedésbe ahol szinte minden tipushoz volt valamilyen alkatrész. Az eladó több szíjat hozzá mért az enyémhez, úgy "saccra" tudta volna adni, de legfőképpen az árak ütöttek sziven. 10e és 15e között voltak. Ekkor úgy döntöttem, hogy nem kérek abból. Elmentem egy közeli mezőgazdasági alkatrészeket forgalmazó céghez / TAGEX/ Itt átadtam a szíjat, egy nagy tolomérőhöz hasonló szerkezetre tette pontosan meghatározta a hosszát, majd a szögröl leakasztot egyet és a kezembe nyomta. Mindezt 2600 Fointért!!!. Azóta is az van rajta teljesen jól működik. Még egy megoldás van, ha nincs meg az "öreg" szíj: írd be a keresőbe, hogy MTD ékszíjak és ott egy táblázatban kiadja az MTD tipusokhoz való szíjakat. Válogathatsz, de ezek sem olcsók.

Előzmény: Moco94 (3668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!