Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Lehet sima utcai gumival is szántani ,csak fel kell tenne hóláncot .
A tömegnővelés is hasznos ,de van olyan lehetőség is amely más altenatívát nyujt pl: az én esetem mert ott én a leszorító erőt a gép szerkezeti elemeinek elrendezésével is növeltem (az erők vektorán van a kulcsszó).
Gokartos merre jártál????
Mi lett a gépeiddel????
Más közlemény lehet ismételten regisztrálni a kistraktoros térképre .
Erről van szó ,jelentkezni email:dinyagyula@hotmail.com
Köszi a tippeket leveszem a karbit új tőmítés ill. alapbeálltás után megnézem mi lesz a helyzet.
A traktor egyébiránt nekem is hasonló felépítésű trabi motor+ váltó hajt egy lánckerékpáros megoldással egy 3+R sebességes ZSUK váltót, ami egy szűkített ZSUK hídban végződik, elől billenő csapszeges megoldással van beépítve a futómű, szal jó megoldásnak tűnik csak az alapjárat szivat. Amennyiben időm engedi majd teszek fel képeket is.
igen az etz,mz karbirol hallottam már én is trabi motorra épitve , de én sport verziónál hallottam tehát tuningnál hengerenként na most ebbe nem bonyolódnék bele...
Nem tudom jó ötlet e kínlódni, mert az etz 250 cm3 a trabant meg 600cm3 , a etz karbit lehet át kell fúvókázni, nem biztos hogy elég a benzin az alapjárathoz se, de egy tökéletes motorral lehet próbálkozni. Itt azért a tömítetlenség nagyban szerepet játszhat, és a plussz levegöt csak plussz üzemanyaggal lehet kiegyenlíteni,..Ha már eleve kevés a benzin akkor hogy lehetne elég egy 1/3 os fúvókás karburátor....Inkább egy régebbi trabi karbi ami jó mint etz vel heteket kínlódni és visszatérni a trabihoz, szerintem..
A legyegyszerűbb lenne mint előttem is irták,hogy el kell felejteni a jelenlegi karburátort :s
és egy "elterjedtebb bevált" tipust feltenni a helyére azaz régi tipusú karbi.
könnyebb állitgatni is "feltéve ha szükséges"
nekem mondjuk trakiba volt igy én ahogy elhoztam a motort (gyári német eredeti alkatrészekböl lett felujitva régi tipusú karbival (3 csavaros) durván fél óra-óra alatt 7deci 1:40-es keverék!!!(tehát nem sok,ténleg hihetetlenül minimálisnak mondható!!!) két levél lovasborona ,
A gépem felállása volt akkor (trabi motor+váltó, egyik félltengely fixen vázhoz ami hajtott egy lada hidat 13"-os kerekekkel... ) a2. seb fok közel alapjárathoz szépen mindenféle erölködés nélkül vitte...bánom ,hogy szétszedtem ,de erős tervem ujra épiteni (bár lehet szarvasnak,papirmunka elkerülése végett :s ) minél hamarabb jön a tél tüzelőt ezt azt behordani jó....
Jó pár évvel ezelőtt láttam egy olyan Trabant motoros kistraktort melyen Pannónia karbi volt. Szépem ment alapjáraton és kb félgázig jó is volt, de tovább nem, "lehörgött". Akkora volt az áttélele ennek a kis platós szerkezetnek, hogy elég volt a félgáz is. Ezzel hordták az építkezésnél az anyagot. Tehát működik a dolog és valószínű, hogy az ETZ karbi is jó ebből eredően.
Szia lehet állítani ha fenn van egy ügyes kicsi csavarhuzóval beférsz sziszifuszi munka de ha rájössz menni fog, igaz a kipufogó megsütött párszor de csak sikerült, a csacart tekerd be és kb 2 fordulat kifelé, ez egy alap, a nagy csavart is tekerd be a tetején azt is kb 2 fordulat, inditsd be mit mutat és elösször a kiscsavart próbáld kifelé tekerni hátha javul, a nagy csavarral meg finomítod az alapjáratot. De elötte nézd meg a szivató rudazat és a pillangótengely ütközö csavarja nem huz e gázt neki , mert ez bezavar az alapjáratnál, ha a tömitettség jo ezzel meg lehet oldani, ha nem akkor a fúvókacsere lehet idöhuzás, sok sikert
Ok kösz az infó-t, akkor először leveszem a karbit cserélek egy talp tömítést, igen meg találtat a ledugózott csavart is a karbi jobb oldalán, ezt hova kellene állítanom, mert úgy látom ha fent van a helyén akkor nem lehet állítani (eszement megoldás).
A karbi tetején megtaláltam a keverék állító csavart is erre van valami okosság, hogy ezt hova állítsam? -elnézést, hogy ennyit kérdezek, de most van először " trabim" , de ha ennyi nyűg van vele lehet árdemes volna átépítenem egy stabil motorra ha lehet dieselesre, bár ott meg a kuplunggal kéne valami okosságot kitalálnom.
A net-et túrva találtam olyan megoldást, hogy MZ vagy ETZ karbit szerelnek a trabira, szerintetek ez járható megoldás?
Szia csak annyit tennék hozzá ez a karbi az új tipus nem olyan jo konstrukció, van a karbiba egy szimmering a pillangótengelynek abenn az uszóházban, ha a tengely kikopik itt is farsot szív és trükközik, és az alapjáratot 2 db keverékcsavarral lehet állitani az egyik ha leveszed a karbit akkor látod mert l van dugózva... ez a karbi szivatós tud lenni..
A leírtak alapján, valahol fals levegőt szív a motor, ne a karburátorban keresds a bajt, nagyon kicsi a valószínűsége, hogy a tünetekért az lenne a felelős. A vizsgálatot a karbi talp tömítésnél kezd, hátha megúszod ennyivel. Ha már a motor kopottabb, sokat ment, akkor igen nagy esély van arra, hogy a főtengely simmeringek mentek tönkre. Akkor csak a szétszedés, felújítás marad, ahogy azt az előttem hozzászóló leírta. Gondolom létezik még simmering helyett a labirint gyűrűs megoldás, ha cseréled ilyet szerelj be, többet bír, jobban bírja a hőt. Persze egy ilyen szétszedés alkalmával érdemes mindent ellenőrizni és ha szükséges cserélni.
Szia a motorod nem szív e farslevegöt, mert ez a jelenség azt mutatja, örgebb trabik a fötengelyszimmeringnél szivtak és az alapjárati keverék kevés ezért pörög fel , és áll le....
Egy trükköt tudnál vele a alapjárati fuvóka 45 ös azt negyobbra cserélni vagy dörzsárral bövíteni, persze ez csak ideiglenes megoldás , mert többet fog enni és jol bedúsul a kipuffogód is. Vagy motor szét fötengely szimmeringek csare tömítések csere blokk között hermetik vagy régi sürü festék összerak.., esetleg szerzel egy régi tipusu karbit azt könnyebb beállitani , egyszerübb, ...
A hozzáértők segítségét szeretném az alábbi problémával kapcsolatosan.
Adott egy 2T motoros kistraktor amely indul felpörög ám ha nem játszom a gázpedállal szépen lehörög, tudna valaki tanácsot adni, hogy tudnám beállítani az alapjáratot? A kaburator 4 csavaros úszófedelű gondolom a hozzáértők ebbeől már tudják a típusát.
Benzint kap, légszűrő tiszta, így pasz sajnos az autószerelő csak hiteget, most jön, most jön stb.
Szal minden tanácsot szívesen fogadok, ha képpel is lehetne illusztrálni az volna legjobb.
Elsősorban szántogatásra kellene tőleg a tulatás miatt kellene.Kösz de nem érdekel,van belőlle vagy 4.Most egy váltvaforgató ekére vetettem szemet,asszem terrára való.
Szia gyuszi ! Gratuláció a kis csetegöért szépen nézki. Az én kis trakiaimon csak én indítóm volt,de neked látom önindító van . El árulod ,hogy milyen fogaskereket szereltél a ledkerékre és az ön iditó az milyen tipus és a fogaskerék az milyen? Én egytengelyest tervezek,mert már volt négykereküm platos és kézi hidralikás traki is de azal töbet álltam a redör mellett min mentem a közúton! Építetem három kerekü platost is de ezel már béken hagytak a rendörök ,csak a 30 -as táblanál szoltak. Most egy egytengelyes több funkciós csetegöt szeretnék össze rakni és ehez gyüjtöm az ötleteket.
Szia szuper a gép, hasonlo van nekem is bár nem ilyen szép....A hátsó felfogatást fotózd már le közelröl ha lehet és pár szóval mond már el hogyan csináltad , nagyon jó és nekem is ilyet kellene csinálnom, van egy lovas létfejes ekém azt is használnám ,.ezzel meg megoldható lenne az emelése is ugye?
tapasztalat, talán segít: az én egytengelyes trakimon 14-es kerék van, és difizár nélkül szántottam vele gond nélkül, persze nem nedves-nyálkás földön, hanem átlagos őszi földön. nyáron száraz időban pótkocsizáskor sem hiányzott, és a téli hótoláskor is csak minimálisat pörgött ki a kerék, igaz a gép önsúlya 300 kg körül van. szóval sztm nem kell félni a difizár hiányától addig, amíg száraz terepen vagy. rizsmintás gumi, óriási körömökkel.
Oké rendben, de pótkocsizáshoz is kell a zártdifi?? Esőben, hóban oké, de gondolom ilyen időben elmenne nélküle. Ha más nam akkor a lada hídban a difit szorítsdmeg, hogy később diferáljon le. Amúgy én is akarok csinálni egy "nagy" egytengelyes trakit mert a mostani 4 kereküvel nem mehetek ki az utcára, és most onnan lenne fuvarozni való!!!
Az tény, hogy traktormintás gumi nélkül nem lehet szántani, mert a nem barázdában levő kerék kipörög. Én mindkét kereket / 16-os TZK nagyságu / vizzel töltöttem fel a szelepen keresztűl, így egy kerék súlya 60 kg. Ha jól oldod meg az eke felfüggesztését -három pontos felfüggesztés- akkor szántás közben nemigazán fog " lediferálni". Ha mégis megtörténik, akkor az eke kiemelő karral egy kicsit ráemelsz és megy a jármű tovább. Miután én jobbos ekét használtam és a traktor ehhez volt készítve egy kicsit a súlypontomat az ülésen balra helyeztem és így terheltem le a kereket. De emellet még súlyozni is lehet a kereket. Ha esetleg valahol még valamelyik "Tsz" nél látsz öreg silózót, annak a hátsó kormányzott kerekeiben pont olyan súlyok vannak amit a kerékre fel lehet szerelni, Így egészen biztosan állítom, hogy nem pörög ki a kerék. Írtad, hogy 13-as kerekeket szeretnél feltenni. Gondolkodj el a 16-os kerekeen, jobb lesz a gép. Csak tanács.