Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Van egy ELADÓ Agria 4600-as tipusú fűnyírós kistraktor vázam hiányos állapotban!Ár megeggyezés szerint!Sajnálom kivinni a méh telepre mert jól nézne ki,de én használni nem akarom,meg költeni sem rá!
Én is felraktam a hevenyészett tolólapomat.Hát mit mondjak..?
Tavasszal szétszedem a gépet lefesteni,aztán megy piacra!Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket!Hihetetlen hogy kevés neki a súly,pedig ott van minden súly az elején.Vagy kisebb tolót kellett volna csináljak,bár ekkora meg kell.Forog el folyamatosan.120-130 centi széles a toló,de csak lendületből tudtam vele eltolni a havat,mert folyton elforgott.
Ráadásul kivégeztem a zuk váltókar szerkezetet a kormánynál.Valahogy azt még meg kell tákolnom!Most fix 2.-ba van téve,és a trabival váltok.
Köszi de még van hátra böven föleg a tengely kialakitás és lehelyezése a kormányon még nem gondolkoztam.Holnap utána érdeklödök a szervó kormánymünek hogy jó-e.Neked is minden jót.
Üdv!Persze hogy emlékszem!Sikerült házat vennünk Tiszaszőlősön,most nemrég,de még jelenleg mem költözünk!Most ugyanúgy örvényen lakunk csak nem Faternál a családi házban hanem Nagymamámnál!Most csináltam nemrég meg a műhelyt a ház mögött lévő ólból,betonozás...stb!Sikerültek a földek idén kukorica volt bennük kevés sikerrel!Most meg búza van 2db földben a másikban pedig rozs lessz!Megvan még a fűnyírós traki egész nyáron nyúztam!Meg nemrég építettem egy Pannonia motoros szarvkormányos trakit amivel szántok meg kocsizok!Bivaj erős gép lett 10mázsa nem akadály neki!Ősszel elég jól összejöttek a kiskert szántások kerestem összesen 30ezer Ft-ot!Az indafotóra tudok csak képeket föltenni mert telóról netezek és ide sajna nem tudok!Naggyából hirtelen ennyit róllam!(-:
Üdvözlök mindenkit, lenne egy kérdésem. A szervós kormánymű alkalmas e a munkahenger kiváltására egy négykerekü traktor hidraulikályánál? Meleg műhelyt kivánok mindenkinek.
Gratulálok ez eddig elkészült részekért. határozottan úgy tűnik, hogy a karácsonyfát evvel akarod hazavinni. Ha mondhatok még valamit, autó emelőnek a kialakitási helye, ha esetleg meg kell emelni defekt miatt. A pótkocsi vonórész nekem a gépen fog forogni, így ha ekét készitek utána akkor csak mélységálitást kell csinálni a dőlése a gépen lessz a vonórész adja. A kormány külön érsekesség, Annakidelyén az enyémen agrosztoj kormány volt és nem remegett, A barátomnak zártszelvényből készitettük és az a motor egy bizonyos fordulatánál beremegett, kérdeztem tőlem hozzáértőbbeket aki azt mondta, vastagfalu csőből és ív hajlitva bele. Meleg műhelyt kivánok neked És minden barkácsolónak.
Jelenlegi állapot képekben a motor csak oda van téve hogy lássam mi akar lenni belölle.
Azért mire a hegesztés meg lett került egy kis nyitás a két kerék közt de ez várható volt a hegesztés elhuz mindent pedig elöbb csak pontokban fogattam.
Szia ebben a modern korban fotókkal dokumentálhatod a szerelés részleteit.Egyébként nem bonyolult csak nagy méretü, alaposan megtisztitott blokk, hogy a csavarok ne bujanak el az olajsárban. A szétszedéskor ne üss közzé csavarhuzót az árt az illesztésnek. És ügyelj a menetes tengelyvégek elverésére. öszeszereléskot a tömitettségre. Csak bátran, magyar emberek tervezték és gyártották.
Az este egy mailt kaptam ,az egyik nem aktiv forum olvtárstól aki felvilágosított a lentebb feltett képeken látható kormánymű eredetéröl.
Rákerestem a netten is és tényleg igaza van
A Kormánymű egy ladából származik :)
Érdekesség ,hogy a lentebb kitárgyalt állító csavar melett van egy másik stucc is amire rámeg egy 8-as kulcs,de ez a stucc azt hiszem nincsen a polszki mormányműven
a netten talált képeket elnézve ,most bár biztos ,hogy ladáé
Csak így mert telefonról netezek és ide nem tudok képet feltölteni!Tehát a link:http://indafoto.hu/gokartos/alap_album Azóta már sokat változott,másik tank van rajta és van rajta sárvédő,az utánfutóra csináltam féket és tettem ra rugós ülést....stb remélem meg tudod nézni a képeket!
Nagyon szeretnék,de mivel mobil telefonról netezek így nem tudok képet ide föltölteni,de az indafotóra már töltöttem fel!Annak a linkjét tudom csak ide beilleszteni!
Én szerintem a Pannonia blokk erejével nem lessz gondod!Az enyémben T5-ös blokk van ami 16Le de én megvagyok vele elégedve,lomha de nyomatékos motor!Olvastam a neten egy szakirodalmat amiben azt írták hogy a T5 utáni sorozatok mint pl:a P10 meg az utániak már nem annyira bevált konstrukciók voltak mert az alkatrészek többségét már nem a gyárban készítették hanem ki adták kis iparosoknak akik silányabb minőségű anyagból készítették az alkatrészeket és nagyobb tűréshatárral.....!De már a T5-ös sorozat később gyártott motorjai is így készültek!
Sokat néztem a munkáidat,meg olvastam a hozzászólásaidat a rotakapás forumba :)
olvasva a forumot látom ,hogy a töbség trabi motort tesz rá
namármost nálam az van ,hoyg a pannonia blokk váltója megadta magát és gondolkodok egy erössebb motor beszerelésén.
az a szomorú valóság ,hogy ez az első ilyen jellegü barkácsolásom,igaz van egy haver aki autószereló és töle is kérhetek segítséget ,de első sorban a TI segítségetekre,tanácsaitokra számítok :)
Kényelmesebb lenne helyeteíteni a pannoniát egy másikra ,de félek ,hogy az erő nm lessz a megfelelő
Szivesen!Frankó kistraktor,főleg így hogy nem olyan széles a nyomtáv és nem olyan hosszú!Nagyon sok helyre beférsz vele!Nagyon előnyös kiskertek szántására,természetesen csak akkor ha akarsz is vele szántani!Nekem szarvkormányos van 95cm most a szélessége gumi széltől,gumi szélig 185-R13 as kerekek vannak rajta jelenleg,téli gumival!Az áttételezése hálistennek nagyon el lett találva az enyémnek mert van benne nagyon lassú ami azt jelenti hogy lépésbe megy meg van gyors is a végsebessége üresen 40-50km/h!