Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Hát aszabályokat én sem ismerem nagyon. Az 1tengelyes traki is azért van hogy közuton is tudjak mozogni. Ez lenne a trakim trabi motor+váltó, lada váltó zuk híd...és természetesen saját kezüleg... :)
épp ez a lényeg, kerti munkákra használnám csak a beton súlyokat, amikor szálitok valamit az utcán akkor nincs szükség a súlyra, mert a pótkocsi is szoritja az első kereket lefelé,
Most milyen szabályok vannak?
Nekem B kat jogsim van ilyen gépet használhatok a közuton?
Régebben lehetet csak, ne legyen kormánykerekes, vagy már túl rég volt?
Na a beton súly az tökéletes, a nagy trakimra én is azt akarok majd. Egyszerű és olcsó megoldás, de a rőgzítésre nagyon ügyelj mert nem biztos hogy jó lenne ha egy biciglist, vagy egy gyalogost ki gáncsolna egy 20-30 kilós beton karika...:)
Pedig a motort annyira kiraktam előre, hogy minnél jobban feszitse lefelé a kerekeket, mivel a kerék kifelé van arra gondoltam hogy beton súlyokat csinálni és azokat rögziteni, úgy hogy amikor kell ki lehessen venni belőle, mivel szoktam az utcán is használni az utánfutójával ott egyenes a talaj meg asztfalton megyek.
Tegyél rá súlyokat, az orrára meg a kerékre...Nem tudom fék van-e elől? Én azt csinálnám hogy a hét oldalt külön fékezhetőre csinálnám, két pedéllal. És mindig arra rá taposol amelyik oldal kipörög, ez amolyan "difizárként" funkcionálna, és még kanyarodni is tudsz!!
Sziasztok. Épitettem egy kistraktort, csak űresen olyan tehetettlen 250ccm mz blokk régi 4 sebbeséges teljesen felújitott. lada hátsó híd l. le keskenyítve, Valahogy lehetne zárni a lada difit? Úgy hogy csak akkor zárnám a difit ha nagy erőt kell kifejteni.
ez a megoldás csak ideiglenes volt, mármint az hogy a hátsó kerék ilyen kicsi ezzel ekéztük ki a krumplit a karikába volt bele akasztva az eke. van egy komplett utánfutó is amin szintén rajta az ülés fék stb
Simsonos nekem is van vagy három.Ezt az ereje miatt csináltam mz ből,csak a hátramenet hiányzik.Valahol a neten láttam egy képet ahol briggs hajt egy trabant váltót,,érdekes egy szerkezet.
Ehhez hasonlóm van nekem is otthon elfekvőben,csak abban a lánc teljesen zárt házban fut,és olaj keni!Azon simson blokk volt,meg simson váz lett ráépítve a hajtásra.Így megoldották a tank elhelyezését is.Még azt hiszem a kormánya is a staré.4 tagos kapa van rajta,sajnos nincsenek kerekei.Most a hétvégén akarok rátenni helyette egy vizszintes tengelyű briggs motort.
Elnézést az OFF-ért, de leírom, ha valakit érdekel.
Eladó egy Terra 5,5 LE-s 2 ütemű kisgép gyári pótkocsijával. (2 sebesség előre, 1 hátra). Az okosabbak biztos tudják, hogy ez melyik hajtómű... :-((
A gépről:
Tavaly vettem, a hajtóműben minden ki lett cserélve gyárira. (csapágyak (SKF), szimeringek, fogaskerekek, szóval minden. A motorjához nem kellett nyúlni, mert az hibátlan.
A pótkocsiról:
A pótkocsija gyári TERRA pótkocsi. Ki volt rohadva az alja, 2 mm-es acéllemezt hajtottam bele, s ki lett cserélve. A gyári kerekek helyett Trabant kerekek és fékek van alatta.
Hirtelen ennyi.
Bővebb infót csak e-mailen (hiti@freemail.hu), mert külföldön vagyok.
Eladás oka: mivel külföldön vagyok, kihasználatlan sajnos. Sajnálom. A napokban átküldtem a szerelőmet, hogy a gépeimet indítgassa már be, s járassa egy kicsit. A TERRA is mint mindegyik (kivétel a Honda motoros kapálógépem (1 éves a motor rajta.. :-((( )1. rántásra indult. :-)))) június 19-e óta nem volt beindítva, s nyitott fészerben áll.
Szóval csak komoly érdeklődő írjon, ha valakit érdekel.
Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:
a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,
b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,
c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a jármű előtt az utat legalább 10 méter távolságig megvilágítja, az 1,60 méternél nem szélesebb kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal oldalán, az 1,60 méternél szélesebb kerti traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a helyzetjelző lámpákra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni és energiaellátásuk olyan legyen, hogy a jármű álló helyzetében is világíthassanak,
d) a 117. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott fényvisszaverőkkel,
e) a 117. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott fényvisszaverő táblával,
f) mind az egytengelyes motoros részt, mind a hozzákapcsolt pótkocsit első, fehér színű, nem háromszög alakú fényvisszaverővel.
Nem tudom, nem ismerem azt, hogy milyen. Úgy emlékszem, az enyémen 10 collos Agria kerekek vannak. Igazán nem gond, mert van itt egy cég, akik vágnak lemezt, akár 20 centi vastagságban is.
hello eladnám 2 db jó állapotu trabant motor blokkomat az egyik komplet mindennel egyűt!másik alkatésznek. hegesztet kihajtással kistraktor épitéshez alkalmas !!!