Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Én mindenképpen olyan motort nézegetnék amihez olcsó az alkatrész, trabi biztos olcsóbb mint a suzuki, régen egy kétütemü trabi motorfelujítása anyagba 25e be került, igaz kétütemü pocsékolósabb de szerintem elég az.. ha 4 ütemü akkor készíteni kell a hűtönek is valami felfogatást, kiegyenlítö tartály , gumicsövek, erösebb a motor de több a hiba lehetöség.Hirtelen ennyi jutott eszembe..
Négykerekűvé alakítom a gépemet (skoda váltó, rövidített féltengellyel + 1:5 előáttétel + Fürge3 motor). Gondolkodom azon, hogy felteszek rá egy erősebb motort, a Fürge3 ereje nagyon ki van számolva. Milyen motort tegyek rá? Van aki trabira esküszik, de van aki szerint az zsákutca. Nézegettem 1.0 suzuki motorokat, 4 ütemű trabi motorokat. Diesel sztm nem fér bele a keretbe, meg nem is tudom kihasználni évi 20-30 üzemórában. Mi a véleményetek?
A trabi váltó difijét kibeleztem, lett bele esztergálva egy olyan tengely ami pótolja a két bojgó kereket, és a túl nyúló végére kerültek a kerekek.A hajtás egy vizszintes tengejü ékszíj spanolós Honda motor lett 1/2 es lassítással a nyelestengejre.Rég volt már igazából fuvarozgatni való volt.
Ha egy othon épített 4kereküvel mészki akkor biztos meg büntettnek, de ha egy egytengelyessel mész, és van rajta fék villágítás..stb. tehát megfelel a szabályoknak akkor nem!!
hát nemtdom, az gyenge lenne mint felfekvésba, mint áttételbe, túl gyors lenne neked. ha az az egy váltó menne bele. meg ugye akkor gondolom keresztbe lenne a motor és a váltó, az meg súlypontilag se lenne jó. kell bele egy híd és arra vinni a trabi féltengelyét. gondolom szántásra is lenne használva, vagy ha nem híddal akkor szerezz egy erősebb szöghajtást, vagy vmi nagy difit, h a motor és a váltó hosszába legyen, és még ott tudsz variálni láncáttétellel is, csak egy masszív tengely kell és kész is. amúgy véletlenül nem érdekelne egy kis egytengelyes simson motoros gyári kisgép????
helló. én úgy oldanám meg h a trabi difijét összehegeszteném, és aztán meg egy szűkített hídra tenném, már csak maga az áttétel miadt is. 1db féltengely egyenesen a difire, pl lada, zsuk uaz stb
Helló.Valaki nem csinált valamikor trabant váltós egytengelyűt?Ha igen akkor hogy oldotta meg a kihajtást?Nem akaok nagy keretet csinálni neki,valahogy a féltengelyek helyére kellene beépíteni a tengelyt.
üdv mindenkinek. eladóvá vált szeretett kistraktorom. forstritt e931.50 tipusú gépjármű. kihasználatlanság, és egyéb okokból. esetleg cserébe is bele megyek. csereérték 11000-12000. kb-pe persze olcsóbb. kérésetekre tudok felrakni képeket. eger környéki vagyok. heves megye
Konkrét összeget nem tudok, de én egy Briggs motornál utánnanéztem, hát a szállítás lényegesen többe került mint maga a motor. Annyit tudok súlytól függ az összeg. Ha megnézel egy árut, akkor ha vállalja a külföldre postázást akkor a hirdetési oldalon meg lehet találni a postaköltséget is.
De imételten negy taulságot szürtem le avagy nem feltétlenül kell megbízni a másikban, ja és hogy tegyek be egy kibaszott erős merevítést ,hogy ez ne forduljon elő megegyszer :D
Meg külömben is szépen le akartam festeni :D
A féltengely tokozást is meg akartam csinálni :)
A hibáztatás és a felelős keresése az nem megoldás ,mert nem vezet máshova csak vita lessz belőle.
A lényeg a lecke és a pozitív hozzáállás ,mert mindíg tanul a gazda, ha más nem a saját bőrén :(
Én 3 mázsa trágyát hoztam, az simán ment, csak az utánfutó törött el. De szerencsére a vonófej, úgyhogy hazavittem meghegesztettem, aztán visszaséta, összerak a réten, és saját keréken haza.
A szerelvény traki+futó 440 kg. Jól megdöbbentem, egy 100-zal kevesebbre becsültem...
A hidraulika szivattyú miatt ne aggódj, 12 lovas motor bőven elbirja. Amúgyis csak akkor terheli, amikor emeled ki az ekét, legfeljebb állva teszed majd ezt, úgyis úgy korrekt. De 12 LE mindenre elég lesz.
Ismételten rég jártam errefele,mert most éppen a téli tüzelőt intézem.
Már 6 m3 nál járok ,de még lessz több is ,csk sajnos jelenleg cumi van mert egy balul sikerült vontatás közben sikerült kiszakadni a primerhajtásnaK MOTOROSTÓL KOMPLETTEN.
Az eset úgy történt kimentünk apámmal ő az MTZ vel én meg a kistrakival . megpakoltunk mindketten nekem ment kb 1 m3 rönk a pótra a többit apám vitte.
Kapart a kerék a domboldalon gondoltam felteszem a hóláncot,mondta kössük utána és felhúz.
OK mondom de lassan.Hát nem igazán lassan ment!
A lejtőig nem is volt gond ,de akkor kezdődtelk a bajok mikor meglódultam,kiabáltam neki álljon meg de nem halotta.
Bele kelett fékeznem ,mire visszarántott a traktor és leszakadt az eleje.
Hála az égnek van tartlék skoda váltóházam csak ki kell cserélni ,na ez azért nem kicsi meló lessz,de a leckét megtanultam a hülyeség és a süketség ellen nincs orvosság legfeljebb kibaszottul megerősítem a motortartó elemet és teszek be egy fasza vonópadot előre is .
De azért itt egy videó, igaz itt nincs megpakolva annyira .
Elég érdekes megoldás van a hajtásra , mert ékszíjas de nem a fűnyírókon használt szokványos ékszíj:
hanem ilyen :
Próbálkoztam húzni vele különféle dolgokat és tapasztalatom szerint , inkább elkapar húzás közben sem minthogy korábban említve egyhelyben állna a gép .
A 3 pont felfüggesztés vagy kézi vagy pedig egy elektromos munkahengerrel lesz megoldva mivel hidraulika szivattyút szerintem nem bírna el a motor .
Hát így már más a leányzó fekvése!! De én még mindig ott vagyok hogy nem éppen arra való, de néhány változtatással "megoldható". Előre sztem nem feltétlen kell "mintás" gumi, főleg ha orr súlyt is akarsz, de még ekkora első kerékkel se nagyon tudnál 15-20 cm-nél mélyebben szántani, mondjuk a szántáshoz nem értek erről majd valaki meg mondja a frankót!! Orr súlyt betonból csinálj, az a leg egyszerűbb én is majd abból akarok meg keréksúlyt is. Lesz 3pont felfügesztés is?
Ennek a hajtása milyen merev, mármint kardános, láncos. Vagy olyan mint LittleHornet kolléga írta ékszíjas??
Utánnanéztem például az a gép amelyik szánt az csak egy 8 lóerős ékszíj hajtású Wheel Horse , ami meg tárcsázik az meg 16 és 8 lóerővel is milyen szépen fordít .(Mondjuk nem tudom mennyire kemény a videón látható talaj.)
Elnéztem a blokkon lévő matricát 12 lóerős 6+1 sebbeséges , van benne felező , és irányváltó , és nagyobb az átlag fűnyíró traktoroknál . Egyszer lemérettük a gépet és vágóasztal + keréksúlyok + egyéb súlyok nélkül 300 kg-ot adott ki . Ja és hogy mit jelent hogy nagyobb az átlag fűnyíró trakiknál : az első kerék átmérője (komplett kerék) 50 cm . Abban egyetértek hogy traktormintás gumit kell rá tenni , előre + hátra , de szerintem elhúzna egy kissebb eggyes ekét .
Én próbáltam a 20 LE fűnyírótraktorommal. Amit cudar szaktárs írt az mind igaz, de a legfontosabb, hogy ezeknek a gépeknek a hajtását max 2-3 LE átvitelére tervezték, így hiába nagy a motor, a kerékre az nem jut el, mert elvileg annak a teljesítménynek a kaszákra kellene mennie. A gyakorlatban egy azt jelentette, hogy hiába a nagy motor, a hidrováltós traktorom állt egy helyben, a motor meg alig terhelődött. A fogaskerekes váltósnál meg lehet a fogaskerék megy tönkre, mert ugye nem erre van méretezve.
Ha jól emlékszek volt már valakinek hasonló ötlete!! De az a baj hogy ezek a traktorok, első sorban fűnyírásra lettek kitalálva, szerkezetileg nem éppen a szántáshoz valók. De nemtudom konkrétan milyen típusú traktorrol van szó. Az alacsony hasmagasság miatt sztem, hamar leérne az alja a barázda falra, meg az ékszíj hajtás se biztos tolerálná a nagy erőltetést. Meg a gumik a tapadás miatt, az ilyen méretű "V" mintás gumik is jó drágák szoktak lenni. De ez csak az én véleményem.