Keresés

Részletes keresés

Greenlak123 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3810

Szia !

 

Köszi a tippeket leveszem a karbit új tőmítés ill. alapbeálltás után megnézem mi lesz a helyzet.

A traktor egyébiránt nekem is hasonló felépítésű trabi motor+ váltó hajt egy lánckerékpáros megoldással egy 3+R sebességes ZSUK váltót, ami egy szűkített ZSUK hídban végződik, elől billenő csapszeges megoldással van beépítve a futómű, szal jó megoldásnak tűnik csak az alapjárat szivat. Amennyiben időm engedi majd teszek fel képeket is.

Köszi

G.lak

 

 

 

Előzmény: józsika1986 (3806)
zolko8402 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3809

Helló.

 

Ime a  kért kép a kerti gépről.

Erről kéne nekem vakami le írás!

 

Köszi

Előzmény: szes (3769)
józsika1986 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3808

igen az etz,mz karbirol hallottam már én is trabi motorra épitve , de én sport verziónál hallottam tehát tuningnál hengerenként na most ebbe nem bonyolódnék bele...

Előzmény: Bobo772 (3807)
Bobo772 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3807

Nem tudom jó ötlet e kínlódni, mert az etz 250 cm3 a trabant meg 600cm3 , a etz karbit lehet át kell fúvókázni, nem biztos hogy elég a benzin az alapjárathoz se, de egy tökéletes motorral lehet próbálkozni. Itt azért a tömítetlenség nagyban szerepet játszhat, és a plussz levegöt csak plussz üzemanyaggal lehet kiegyenlíteni,..Ha már eleve kevés a benzin akkor hogy lehetne elég egy 1/3 os fúvókás karburátor....Inkább egy régebbi trabi karbi ami jó mint etz vel heteket kínlódni és visszatérni a trabihoz, szerintem..

Előzmény: jános 55 (3805)
józsika1986 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3806

A legyegyszerűbb lenne mint előttem is irták,hogy el kell felejteni a jelenlegi karburátort :s

és egy "elterjedtebb bevált" tipust feltenni a helyére azaz régi tipusú karbi.

könnyebb állitgatni is "feltéve ha szükséges"

nekem mondjuk trakiba volt igy én ahogy elhoztam a motort (gyári német eredeti alkatrészekböl lett felujitva régi tipusú karbival (3 csavaros) durván fél óra-óra alatt 7deci 1:40-es keverék!!!(tehát nem sok,ténleg hihetetlenül minimálisnak mondható!!!) két levél lovasborona ,

A gépem felállása volt akkor (trabi motor+váltó, egyik félltengely fixen vázhoz ami hajtott egy lada hidat 13"-os kerekekkel... ) a2. seb fok közel alapjárathoz szépen mindenféle erölködés nélkül vitte...bánom ,hogy szétszedtem ,de erős tervem ujra épiteni (bár lehet szarvasnak,papirmunka elkerülése végett :s ) minél hamarabb jön a tél tüzelőt ezt azt behordani jó....

 

 

 

Előzmény: Greenlak123 (3803)
jános 55 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3805

Jó pár évvel ezelőtt láttam egy olyan Trabant motoros kistraktort melyen Pannónia karbi volt. Szépem ment alapjáraton és kb félgázig jó is volt, de tovább nem, "lehörgött". Akkora volt az áttélele ennek a kis platós szerkezetnek, hogy elég volt a félgáz is. Ezzel hordták az építkezésnél az anyagot. Tehát működik a dolog és valószínű, hogy az ETZ karbi is jó ebből eredően.

Előzmény: Greenlak123 (3803)
Bobo772 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3804

Szia lehet állítani ha fenn van egy ügyes kicsi csavarhuzóval beférsz sziszifuszi munka de ha rájössz menni fog, igaz a kipufogó megsütött párszor de csak sikerült, a csacart tekerd be és kb 2 fordulat kifelé, ez egy alap, a nagy csavart is tekerd be a tetején azt is kb 2 fordulat, inditsd be mit mutat és elösször a kiscsavart próbáld kifelé tekerni hátha javul, a nagy csavarral meg finomítod az alapjáratot. De elötte nézd meg a szivató rudazat és a pillangótengely ütközö csavarja nem huz e gázt neki , mert ez bezavar az alapjáratnál, ha a tömitettség jo ezzel meg lehet oldani, ha nem akkor a fúvókacsere lehet idöhuzás, sok sikert

Előzmény: Greenlak123 (3803)
Greenlak123 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3803

Szia!

 

Ok kösz az infó-t, akkor először leveszem a karbit cserélek egy talp tömítést, igen meg találtat a ledugózott csavart is a karbi jobb oldalán, ezt hova kellene állítanom, mert úgy látom ha fent van a helyén akkor nem lehet állítani (eszement megoldás).

A karbi tetején megtaláltam a keverék állító csavart is erre van valami okosság, hogy ezt hova állítsam? -elnézést, hogy ennyit kérdezek, de most van először " trabim" , de ha ennyi nyűg van vele lehet árdemes volna átépítenem egy stabil motorra ha lehet dieselesre, bár ott meg a kuplunggal kéne valami okosságot kitalálnom.

A net-et túrva találtam olyan megoldást, hogy MZ vagy ETZ karbit szerelnek a trabira, szerintetek ez járható megoldás?

Köszi

G.lak

Előzmény: Bobo772 (3802)
Bobo772 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3802

Szia csak annyit tennék hozzá ez a karbi az új tipus nem olyan jo konstrukció, van a karbiba egy szimmering a pillangótengelynek abenn az uszóházban, ha a tengely kikopik itt is farsot szív és trükközik, és az alapjáratot 2 db keverékcsavarral lehet állitani  az egyik ha leveszed a karbit akkor látod mert l van dugózva... ez a karbi szivatós tud lenni..

Előzmény: jános 55 (3801)
jános 55 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 3801

A leírtak alapján, valahol fals levegőt szív a motor, ne a karburátorban keresds a bajt, nagyon kicsi a valószínűsége, hogy a tünetekért az lenne a felelős. A vizsgálatot a karbi talp tömítésnél kezd, hátha megúszod ennyivel. Ha már a motor kopottabb, sokat ment, akkor igen nagy esély van arra, hogy a főtengely simmeringek mentek tönkre. Akkor csak a szétszedés, felújítás marad, ahogy azt az előttem hozzászóló leírta. Gondolom létezik még simmering helyett a labirint gyűrűs megoldás, ha cseréled ilyet szerelj be, többet bír, jobban bírja a hőt. Persze egy ilyen szétszedés alkalmával érdemes mindent ellenőrizni és ha szükséges cserélni.

Előzmény: Greenlak123 (3796)
Lki1 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3800

Szia!

Az OM 220-as motorról csupa jót hallottam. Nekem is lomoskodik egy otthon. Még nem mértem fel. Valami hibája van, de egyenlőre nem foglalkozok vele.

Állítólag felújítható motor, és ahogy körbenéztem, nekem is szimpatikus. 

 

Ha netalán kerül gépkönyv, engem is érdekel.

 

Üdv

 

L.

Előzmény: zolko8402 (3767)
Bobo772 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3799

Szia a motorod nem szív e farslevegöt, mert ez a jelenség azt mutatja, örgebb trabik a fötengelyszimmeringnél szivtak és az alapjárati keverék kevés ezért pörög fel , és áll le.... 

Egy trükköt tudnál vele a alapjárati fuvóka 45 ös azt negyobbra cserélni vagy dörzsárral bövíteni, persze ez csak ideiglenes megoldás , mert többet fog enni és jol bedúsul a kipuffogód is. Vagy motor szét fötengely szimmeringek csare tömítések csere blokk között hermetik vagy régi sürü festék összerak.., esetleg szerzel egy régi tipusu karbit azt könnyebb beállitani , egyszerübb, ...

kb ennyi.

Előzmény: Greenlak123 (3796)
józsika1986 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3798

Hali

nem ismerem sőt még nem is láttam 4 csavaros úszóházfedeles trabi karbit :s

de kerestem egy német oldalon/német nyelven találtam ezt:

 

http://trabitechnik.com/index.php?page=22&lang=de&page_number=13

 

remélem tudtam segiteni

Előzmény: Greenlak123 (3797)
Greenlak123 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3797

Bocs lemaradt tarbi motor van benn.

Greenlak123 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3796

Sziasztok!

 

A hozzáértők segítségét szeretném az alábbi problémával kapcsolatosan.

Adott egy 2T motoros kistraktor amely indul felpörög ám ha nem játszom a gázpedállal szépen lehörög, tudna valaki tanácsot adni, hogy tudnám beállítani az alapjáratot? A kaburator 4 csavaros úszófedelű gondolom a hozzáértők ebbeől már tudják a típusát.

Benzint kap, légszűrő tiszta, így pasz sajnos az autószerelő csak hiteget, most jön, most jön stb.

Szal minden tanácsot szívesen fogadok, ha képpel is lehetne illusztrálni az volna legjobb.

Köszi

G.la

 

szabi7911 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3795

Elsősorban szántogatásra kellene tőleg a tulatás miatt kellene.Kösz de nem érdekel,van belőlle vagy 4.Most egy váltvaforgató ekére vetettem szemet,asszem terrára való.

Előzmény: patkány92 (3761)
szabi7911 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 3794

Köszi,valani hasonlóra gondoltam csak simson vagy mz motorral.

 

Előzmény: Mnagy (3764)
zolko8402 Creative Commons License 2012.08.31 0 0 3793

Szia. 

Nagyon meg köszönném!!

 

Helló

Előzmény: taurus09 (3771)
drotszamaras Creative Commons License 2012.08.31 0 0 3792

Szia gyuszi ! Gratuláció a kis csetegöért szépen nézki. Az én kis trakiaimon csak én indítóm volt,de neked látom önindító van . El árulod ,hogy milyen fogaskereket szereltél a ledkerékre és az ön iditó az milyen tipus és a fogaskerék az milyen? Én egytengelyest tervezek,mert már volt négykereküm platos és kézi hidralikás traki  is de azal töbet álltam a redör mellett min mentem a közúton! Építetem három kerekü platost is  de ezel már béken hagytak a rendörök ,csak a 30 -as táblanál szoltak. Most egy egytengelyes több funkciós csetegöt szeretnék össze rakni és ehez gyüjtöm az ötleteket.

Bobo772 Creative Commons License 2012.08.31 0 0 3791

Szia szuper a gép, hasonlo van nekem is bár nem ilyen szép....A hátsó felfogatást fotózd már le közelröl ha lehet és pár szóval mond már el hogyan csináltad , nagyon jó és nekem is ilyet kellene csinálnom, van egy lovas létfejes ekém azt is használnám ,.ezzel meg megoldható lenne az emelése is ugye?

 

üdv

Előzmény: gyuszi1989 (3787)
LittleHornet Creative Commons License 2012.08.31 0 0 3789

:) örülök, hogy jó lett.

 

@jános_55: kattintás után ott vannak a képek.

Előzmény: gyuszi1989 (3787)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.31 0 0 3788

Gyuszi gratulák a sikeredhez! Ha lesz időd a képet pótóld, mert lemaradt. Jó lenne látni az alkotást.

Előzmény: gyuszi1989 (3787)
gyuszi1989 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3787

Elkészültem a krumpliszedővel és elmondhatom hogy tökéletesen sikerült.

 

 

 

LittleHornet Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3786

tapasztalat, talán segít: az én egytengelyes trakimon 14-es kerék van, és difizár nélkül szántottam vele gond nélkül, persze nem nedves-nyálkás földön, hanem átlagos őszi földön. nyáron száraz időban pótkocsizáskor sem hiányzott, és a téli hótoláskor is csak minimálisat pörgött ki a kerék, igaz a gép önsúlya 300 kg körül van.  szóval sztm nem kell félni a difizár hiányától addig, amíg száraz terepen vagy. rizsmintás gumi, óriási körömökkel.

Előzmény: Gokartos (3784)
cudar08 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3785

Oké rendben, de pótkocsizáshoz is kell a zártdifi?? Esőben, hóban oké, de gondolom ilyen időben elmenne nélküle. Ha más nam akkor a lada hídban a difit szorítsdmeg, hogy később diferáljon le. Amúgy én is akarok csinálni egy "nagy" egytengelyes trakit mert a mostani 4 kereküvel nem mehetek ki az utcára, és most onnan lenne fuvarozni való!!!

Előzmény: Gokartos (3782)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3784
Köszönöm a segítséget!Mondjuk én ugyanúgy szarvas kistraktorra akarom megcsinálni az autó híddal is nem 4kerekűre!
Előzmény: jános 55 (3783)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3783

Az tény, hogy traktormintás gumi nélkül nem lehet szántani, mert a  nem barázdában levő kerék kipörög. Én mindkét kereket / 16-os TZK nagyságu / vizzel töltöttem fel a szelepen keresztűl, így egy kerék súlya 60 kg. Ha jól oldod meg az eke felfüggesztését -három pontos felfüggesztés- akkor szántás közben nemigazán fog " lediferálni". Ha mégis megtörténik, akkor az eke kiemelő karral egy kicsit ráemelsz és megy a jármű tovább. Miután én jobbos ekét használtam és a traktor ehhez volt készítve egy kicsit a súlypontomat az ülésen balra helyeztem és  így terheltem le a kereket. De emellet még súlyozni is lehet a kereket. Ha esetleg valahol még valamelyik "Tsz" nél látsz öreg silózót, annak a hátsó kormányzott kerekeiben pont olyan súlyok vannak amit a kerékre fel lehet szerelni, Így egészen biztosan állítom, hogy nem pörög ki a kerék. Írtad, hogy 13-as kerekeket szeretnél feltenni. Gondolkodj el a 16-os kerekeen, jobb lesz a gép. Csak tanács. 

Előzmény: Gokartos (3782)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3782
Nem értettél meg engem!Nincs berohadva a körmös kapcsoló de amikor hajt mind a 2kerék és össze van feszülve a körmös kapcsoló akor nem lehet oldani csak úgy ha valameik irányba elfordítom a kormányt,de mivel kapaszkodik mind a 2kerék így igen combos dolog megmozdítani valameik irányba is a kormányt!A gép minimum van vagy 250kg a kerék agy maga a keréksúly is aminek darabja 40kg és osztott 13as felni van rajta!
Előzmény: cudar08 (3774)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3781
Köszönöm a választ!A differenciál mű szerepét énis tudom!Én csak kimondottan arra vagyok kíváncsi hogy szarvas,nem zárható difis kistraktorral lehet e szántani,nem-e fog elseregni az eggyik kerék vagy nem-e fogja az eke kifordítani a barázdából!!??Mert ugye a barázdában lévő kerék kapaszkodik,de a szántatlan területen lévő elsereg!Szántottam már mezítlábas MTZ 80-assal amin nem volt jó a difi zár és kegyetlen volt állandóan sergett a bal oldali kerék a mancsba!Szereztem már hátsó hidat holnap megyek érte és viszem az esztergályoshoz leszűkíteni a nyomtávot!Most jelenleg Trabi nyári gumi van rajta,de beszéltem már a Papp-gumival és majd szántásra rendelek rá R13 traktormintás új gumit!Vettem a géphez egy Lady utánfutót a helyi Méhtelepről lefestve és le alvázvédőzve magasítóval 18ezer Ft-ért!
Előzmény: jános 55 (3775)
Bobo772 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3780

Szivesen én a vaterán vettem 33e ért egy trabi motoros kistraktort féket csináltam rá, meg egy vonórészt kellene gyártani trabi motor trabi váltó heggesztett difivel, hajt egy zsiga váltót és egy szük zsiga hidat, hátul közdarabbal niva kerék van....

Előzmény: LittleHornet (3778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!