Hát úgy látom meló van a hajókkal mindenkinek. Na de sebaj. Milyen büszkék leszünk majd rájuk a túrán!
Izgaga: Rég láttunk. El ne felejtsd ám a szőlőt megmetszeni!!! Mert abból a jó kis párlatból én az idén is innék!
Szőrmók: Köszi, megnéztem az oldalt. Hát igen. Valószínű az egyenes hajtás erőátvitel szempontjából gazdaságosabbak az oldalon látható videók alapján, na de az áruk!!! A legolcsóbb 350 ezer (9 le) a legdrágább 1.5 milla felett(35 le)
Rémes hideg van, még most is fagypont alatt. Nekem csupán a teljes elektromos hálózatot kellene újraépíteni + egy új ponyva. Nem ártana egy új festés sem, mert kicsit ijesztő a hajó kinézete. És akkor még nem beszéltam a szélvédő cseréjéről, ami több, mint aktuális. Ez hány hónapi munka? - Csak hétvégén tudnám csinálni, persze ha nem esik és nem jött közbe valami. Amúgy jól vagyok. üdv. izgaga
Alig van dolgom a hajón. Tetőt akarok a nyitott rész fölé, körbe ponyvázhatót, távirányító csere, kormány beállítás,mert itt ott lóg. A gumicsíkot körbe cserélnem kell, A beltankot kitisztítani, és bebútorozni ággyá nyitható ülésekkel. Meg egy kisebb festés javítás. Hát ennyi. Szerintem egy hónapos munka .
üdv a sporttársaknak! a hideg idő beköszöntével mindenki visszabúj téli álomra? pedig már lehetne tervezgetni ki mit akar ésszerűsíteni alakítani a hajóján. nekem a ponyvát kéne javítani, átalakítani. a motoromat is javítani kellene, valami néha zörög benne--haka
Szia! Dehogy raktad rossz topikba! Itt is jó helyen van, hisz úgyis megnéz mindenki minden hajózással kapcsolatos topikot ha már belép. Egyébként eszméletlenül haladsz, és úgy látom a design is szuper. A párom is figyelemmel kiséri, ma azt mondta hogy ha valaki ilyen hajókat tud készíteni akkor abból meg is tudna élni. Szerintem Haka is megnézi majd a túrán, mert neki is kell egy 28 lábas test.
A motorról: Szerintem Vihar!! Egy jó állapotú 32 lovas, önindítós. Minden esetre jól át kell gondolnod, mert a hajólevélbe majd azok lesznek beírva, amelyekkel a szemlére viszed.
Bocs, rossz topikba raktam. de ha már motorrrol beszélgettek. Nem tud valaki véletlen egy 20-25 lovas külmotort ami nem csak a farrol vezethető? Kezd megtetszeni, lehet hogy levizsgáztatom, de akkor már egy kicsit nagyobb motorral.
:))))) Igen, csak akkor még nem lenne aggregátor. A napokban találtam Florelle-t, 36 ezerért. Megvehettem volna. De így meg lesz egy motorom, amivel bármit meghajthatok. A Crescent, és a Neptun mellé meg már nem akarok újabb külmotort.
Hát ha mondjuk70ezer egy aggregát ,annyiért már lehet egy közepes állapotu Johnsont is kapni,100ezerkörül meg már nagyon jókat . De a világot a másként gondolkodók viszik előre. üdv: szőrmók
Szeretném megkérdezni miért nem gondolkodtok fogasszij, fogastárcsa meghajtáson? 100LE-t visznek át ilyen hajtással, nagy fordulatokon is. Párhuzamos tengelyeknél ideális.
hali valszeg cserélni kell a karburátort is mert az agregát motorok kis ford tartományra vannak hangolva mig a csónakmotroknak széles ford tartományban kell muzsikálni--üdv haka
Köszi Szőrmók! Szinte éreztem hogy fogsz valamit javasolni. Most sem csalódtam Benned. :))) Persze egyből a függőleges tengelyű kivitelt néztem, mert ilyen agregátor is van. Volt időm bőven, mert amíg az üzletemhez kellő csavaros dobozok megrendelését intézték, én szépen kicsomagoltam mindet. Örültek neki! Így megnéztem a leírásokat is. A full teljesítményt 3600-as fordulaton adták meg, és mindkettő négyütemű. Igaz van 50 ezerért csak kopasz motor is, de úgy gondolom a plusz 20 megéri hogy legyen egy áramfejlesztőm. Ha nem is most. Nekem is átvillant hogy kisebb csiga kell majd, mondjuk egy villanyosé.
Hali Beer-ci ! Hát az aggregátor motor az biza vizszintes tengelyü.igy csak egy kupfogaskerékpárral lehet osszehozni egy csizmával.Mivelviszonylag kisméretü csizma mondjuk Vetyerok ami megfizethető azzal.A gond ott lesz hogyaz eredeti csiga csak akkor lesz jó ha a fentebbjelzettkupfogaskerék fordulatszám fokozó.Mégpedig azért mert akétütemöek 3000 felett forognak az aggregátorok inkább2000 alatt. Egyszerübb egy függőleges tengelyü fünyiró motort rátenni egy csizmára,Ha jólemlékszem a hajómánián elég régóta árul valaki ilyet. szőrmók
Sziasztok! Valaki már írta hogy készített Briggs motorral hajómotort. Ma nézelődtem a Praktikerben, és találtam 2 Kw-os, agregátort 6 LE-s Briggs és Honda motorral. A motort 4 csavar fogja össze az áramfejlesztővel, így ideális lenne kis túrákhoz. Nappal a hajót hajtaná, este meg áramot fejlesztene. Milyen csizmával lenne érdemes összeépíteni szerintetek? Vetyerok?
Tényleg! Rémlik valami hogy már volt róla szó. Nekem késő akkor van amikor elfogy a beer. Most még van vagy három. 78-ban lettem hivatásos-Történetesen dobos- Akkor annyit kerestem vele mint a pedagógus szüleim összesen. Nem panaszkodhattam. Az akkori fizetésemből 2 !!! év alatt össze rakhattam volna egy akkori lakás árát. Rég volt. A mai gázsikról meg nincs mit beszélni. A túrára majd viszek kongát,bongót, amiket az általam bejárt országokban szedtem össze. Lesz ott buli!
OFFTalán de gondolom ilyen kései órában nem gond szóval 1968-tól basszus gitáros voltam a kor fiatalkori hevületének megfelelően aztán több zenekar, átalakulás után az öcsémmel közösen csináltunk 1 bandát szigorúan üzleti szempontok szerint, jobban kerestünk mint a gyárigazgató apánk .. a bevétel fele volt a zenekaré. 1974 ben maximaslizállták a megkereshető pénzt 250-vagy 350 ft ban emlékeim szerint na annyiért én inkább abbafelyeztem. persze akkor nősültem először, és a nejem nehezményezte hogy a vidéki bulik után mindig más csaj ágyában ért a reggel... szóval abbahagytam .. azóta hangszer nem volt a kezemben kis dobolás ( 1 hét) eltekintve . most szertnénk saját célra újra zenélni de dobos kéne , erröl már mintha beszéltünk volna--haka
Na itt a közös nevező! Mert hogy én is zenész volnék, voltam, vagy mi. Néha veszek amphorát. Jó dohány, bár inkább Borkumot pöfékelek. Mert annak a tasakján hajó van. Hangszert vigyünk?
Kedvtelős pipás vagyok. Igaz pont ezért sem szeretem a gyúlékony dolgokat a hajón. Na akkor kitiltódtam Haka hajóráról:)))) Az enyémet akkor ki kormányozná? De ígérem ha mégis át kellene libbennem egy sörért, a pipa marad.