Keresés

Részletes keresés

tibike93 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 4505

hello!!rakok fel képet majd rola!(holnap) oylan mint egy ékszij tárcsa azt ráütöd akkor ilyen kuposan szoritja meg a lamelákat!eredetileg valami villákkal lehetett kapcsolni!!"hozzá értö" azt mondta h esztergán  van iylen hajtás mint ez meg homlok rakodokon!!nem tudok tipust mondani!!!én nem értek hozzá!!de sztm egyedi megoldások!nehéz elmagyarázni majd a képek beszélnek hihihi!!

Előzmény: józsika1986 (4501)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.13 0 0 4504
Nem aggódok,mert szerintem ez még nem olyan sok pénz érte,főleg úgy hogy már az enyém bőven megkereste az árát(szántás,fuvarozás)!Az enyémnek is van még azért hiányossága az én terveim szerint!Le akarom festeni már a festék megvan hozzá csak már az idő nem engedi!Csinálni akarok még rá egy frankó felnyitható kis burkolatot,ahoz is megvan már a lemez meg a keretnek való anyag is csak arra meg időm nem volt még eddig!Tenni akarok rá egy generátort is és bekötni az utánfutón a világítást meg az irányjelzőt,meg a trakira is kellene 2db lámpa meg irányjelző!Ezek vannak még tervbe!
Előzmény: baka38 (4502)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.12.13 0 0 4503

Nah az király ha meg is tudod nézni! de az még királyabb lenne ha el is adnád mert akkor valami seftet találunk rá! várom a választ

Előzmény: Poc2 (4497)
baka38 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 4502

Szia Gokartos !

Ne aggodj, én már 25 ezernél tartok de még sehol a vége. Pedig volt hozzá egy csomo dolgom. (pl.motor) és tényleg megprobálom a legegyszerübben. legolcsobban megoldani. Most pénzhiány végett le is lassult a barkácsolás, :(

 

Üdv. Mindenkinek

Előzmény: Gokartos (4498)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4501

nem vagyok képbe milyen csiga? :s

amugy ha minden jó elvileg nem kellene neki lazulni, elrázódni esetleg valami rezgéscsilaptó? gumibak valami?

Előzmény: tibike93 (4493)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4500

az én gépem csak 2ezer volt kerekek,hajtómű váz és egy rossz danuvia blokk!!de gondoltam mz jobb lesz bele meg alkatrészileg is igy vettem egyet 10ért összesen 20ba vagyok eddig a géppel!!!

Előzmény: Gokartos (4498)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4499

értem:Djo megoldás és szép a hegesztés is!szép varratok!!aztán kapaszkodjon!!

Előzmény: gyuszi1989 (4496)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4498
Igen ezt akartam,de ez már teljesen át lett alakítva!A 80x40x3 as zártszelvény került 8500Ft-ba,az utánfutó magasítóval együtt 18000Ft,a Nagy Polski hátsó hídért 11db kis kocka széna bálát adtam ami 1100Ft-omba került!Az összes esztergályos munka ingyen volt!A 2db VW Vento fékdob megint csak ingyen!A Pannonia blokkhoz egy úszót kellett vennem ami 2700Ft volt meg a futó vastagfalú csőtengelye került 1800ft ba a méh telepen!Durván 35ezer Ft ba van eddig úgy hogy a flex korongot,munka díjamat meg a heggesztő elektródát nem számolom bele!(-:
Előzmény: Furak (4490)
Poc2 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4497

Na ezt az ndítót holnap megnézem,mert van egy 6V-os trabi indítóm még.Csak délután tudom megnézni hogy mennyire passzolnak,és ilyen tájban megírom!

Előzmény: Tőkés Józsi (4488)
gyuszi1989 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4496

Nem van rajta egy csavar amivel  a kerékre szorítom a körmös kerék mérete 3 cm vel kisebb mint a kerék teljes átmérője igy ha összehuzom teljesen nem tud elfordulni

Előzmény: tibike93 (4495)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4495

hello!!erre rá pumpálod a gumit???

Előzmény: gyuszi1989 (4494)
gyuszi1989 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4494

Ezzel szerintem nem lesz akadály előttem  :) :)

 

 

 

 

 

tibike93 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4493

én nagyon kiváncsi leszek mien eröt add le !!én attol félek h ezek a csigák amik feszitik a lamellát félek h lelazulnak idövel rázkodástol stb.

Előzmény: józsika1986 (4475)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4492

hello ugylesz!!megcsinálom igy de lehet h egyedi kardán csukló lesz!!!ma volt a vilamosági szerelö megnézte mit hova miböl menyi kell hétfön jönn és akkor hétfön beindul!!már csak a lánc feszitöttkell megoldanom!ma vettem hozzá berugot, gázkart,ki lehetett nyitni a pénztálcát..közben neki álltam a hótolomnak is!hordot félbevágtam mé gmegkell erösiteni ha kész lesz rakok képet megholnap is cisnálok a gépröl egy ketött

Előzmény: Gokartos (4474)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4491

értem

Én Tokaj mellett

Na igen gy van a 250-s roit nem ismerm mint tipust véleményt se tudok róla de a házi épitésű géerket úgy alakitja az ember hogy saját magának megfelelően :)

nekem mindigis tetszettek a "Home Made" No Name :D gépek :D

 

kölyökkoromban is emlékszek hát rotációskapát elvétve lehetett látni pótkocsizni :D volt olyan hogy kpl.trabi eleje volt a húzó pót utána fikszen :) ,akkor pancsi, na meg ki mit talált a fészerben :))

Előzmény: Gokartos (4489)
Furak Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4490

Szia!

 

Ezt a traktort akartad már régebben is elhozni nagyapádtól?

Menyit költöttél rá, hogy ilyen állapotba kerüljön?

Előzmény: Gokartos (4440)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4489
Tőllem a gát kb 200m-re van!Tiszaörvényen lakom!Eleinte tartózkodtam ezektől a házi építésű vasaktól....de amióta megvan azóta nagyon megváltozott a véleményem!Én már gyári szarvkormányos kistraktort nem vennék!Nézd meg a 250-es robit az új ára 560000Ft körül van és mivel tud többet mint egy pannonia motoros kistraktor!?Kocsizás szempontyából nézve szerintem a pannonia jobb(gyorsabb,erősebb és súlyra többet is elvisz)!Nekem mivel a motor meg a váltó adott volt így csak zártszelvényt kellett vennem meg hátsó hidat!Az egész gép ahogy most van:30000Ft ba van eddig!
Előzmény: józsika1986 (4482)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4488

Szia! Egyszer már kérdeztem tölled a fogaskoszorús pannónia lendkereket de ha még megvan akkor érdekellne!

Illetve azt szeretném kérdezni hogy  a 601es trabi önindító tökéletes lenne e hozzá?

 

 

Előzmény: Poc2 (4485)
Lacman68 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4487

Meg a körmös kerék..:)! / Még mindíg megvannak.../ !                                                         

Előzmény: Poc2 (4485)
abodi72 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4486

90 cm

 

kivittem szánkózni a gyereket vele,utánakötöttem a szánkót,de mivel az úton sok a hó bizony ,elkapart :)

Előzmény: Poc2 (4485)
Poc2 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4485

Ennyit jelentene a körmös gumi?Milyen széles az a tolólap?

Előzmény: abodi72 (4483)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4484

Tök jó :)

Előzmény: abodi72 (4483)
abodi72 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4483

megint sok hó esett az éjel,készitettem egy hosszabb videót

 

józsika1986 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4482

Értem igaz ,hogy anyagias a megéprités de kkor is "olcsóbb " ha szakszerűen megvan épitve mint a gyári :) aminek ára a csillagos ég :s és még nem is biztos ,hogy jó az adott igényeknek...

Tisza gát? meik részén :D tölem is itt a Tisza gát durván 3 km-re

Előzmény: Gokartos (4480)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 4481

értem :)

tehát a korong volt "maga az agyrész ami állandóan hajt"

a felni amire rá leff fogatva a korong aközt a két "lemez közt van :)

Előzmény: Gokartos (4479)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.11 0 0 4480
8500Ft-ért vettem a 80x40x3 as zártszelvényt egy szálat!Maga a traktor önsúlya olyan 150kg körül van!Nekem is voltak kétejeim a diferenciál művel kapcsolatban még mielőt neki kezdtem az építésnek mert attól féltem én is hogy állandóan lediferál majd,de nem!Így hogy két egyforma traktormintás gumi van rajta nagyon ritkán diferál el!Mentet már vele fél lábszárig érő igazi ragadós sárban és hajtott szépen mind a 2kerék!6mázsa fa volt rajta és simán felmentem vele a Tisza gátra!Szántani is nagyon jó vele!Az áttétel is jó mert van benne lassú sebesség ami azt jelenti hogy lépésben,meg van benne gyors is ami meg kb:40-50km/h üresen!Majd egyszer lemérem pontosan a végsebességét! (-:
Előzmény: józsika1986 (4478)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.11 0 0 4479
Ez majdnem úgy volt megoldva mint ahogy te leírtad volt a kormány jobb és bal oldalán egy-egy fékkar amit ha behúztam oldta a hajtást!Ha a jobb kart akkor a jobb oldalit ha a balt akkor..,Ez úgy nézett ki hogy volt két korong az egyikben volt 2db 10-es csap ez volt a féltengelyen a másikban meg volt 2db 10,5 furat ez meg volt a kerék agyon!Amikor ki volt engedve a fékkar akkor ez a két korong egymáshoz feküdt a csap bele ment a furatba és hajtott,ha behúztam a kart eltávolodtak egymástól és megszűnt a hajtás!
Előzmény: józsika1986 (4478)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 4478

Értem

hasonló megoldás mint a robikapakerekeknél?  a körmöskapcsoló?

na és egy ilyen gépnél főleg ha nehezebb a diffi elengedhetetlen része

még egy diffizárat kéne kiagyalni a zsiga hidhoz :) ha más nem marad a fékes rásegités a kormánynál :) a szarvon mindkét oldalt egy-egy fékkar jó erőkarral és mindkét oldali fékhez külön 1-1 1 körös főfék hengert ,vagy kupplungmunkahengert amit találok :) röviden félfékkel :) nos váznak elég kell hogy legyen :)

én abbol csinálom amit találok ,akad itt 30-as szögvas :D 80x4-es vascső 5-ös trepp stb... :D nem sok van egyiikböl sem de eennyit még összekukázok a tervem érdekében na meg ugye iilyenkor menetközben mutatja saját magát mi hogy alakul :)

Előzmény: Gokartos (4476)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 4477

Most gyorsan lerajzoltam-bescanneltem ,hogy én hogy is képzeltem el az egytengelyes traktoromat :)

remélem kivehető belőle a lényeg :)

 

és azon gondolkodtam ,hogy előzőekben rosszul számoltam mert talán 1:6 ot számoltam a motortol a kerekkig? :s

a motortol a váltó nyelestengelyig 1:4 :) a váltóban 1. fok : 1:1/2  ; 2.fok : 1:1

és a lada hidban talán 1:4x áttétel van?  tehát elméletileg nem lesz gyors se de lassú se és ha szerencsém van akkor kapok egy több célra használható kis gépet :)

mivel a jelen épitési tervem szerint a váltó keresztbe lesz tehát ami addig a véglehajtásokat hajtotta az fogja most hajtani a zsiguli hidat ,és ami előre hátra TLT tengely az oldalkihajtás lesz mindkét oldalra :) és ha jol épitem akkor a kormányt megforditva munkagépeket lehetne meghajtani(például: kétodlalrol meghajtott talajmaró ,seprőhenger stb...)

Tehát a motor fordulathoz viszonyitva a TLT-k (egy átmenő tengely) 1:4 ami egy kb 2160/min (motor fodulat) leadná az 540 /min (TLT) fordulatot :) na jó a fordulatméricskélésbe nem bonyolódok bele ...

és még marad egy kihajtás a haladási irányba :) oda is lehet például alternáló kaszát :) mivel a hid előtt van igy 2 seb,fok.ban leadja az 540/min 1. seb.fokban pedig a 270/min fordulatot :) ez elmélet lehet eltérés de valószinűsitem ,hogy közel fog állni hozzá :)

ha odaérek akkor pontosan átszámolom az összes fogaskereket ékszijtárcsáka pontosan megmérem stb...

a TLT-k állandóan hajtanak mert ugye átmenő tengely és egyben a nyelestengely is :) a szijtárcsa egy seeger gyűrűvel van rögzitve a spanolást pedig egy Rába spanolóval oldottam meg vadi új avval nem lehet hiba :)

a kupplung pedig röpsúlyos"ezt valahol gyengének találom " :s de viszont balesetvédelmi szempontbol meg jó :) mert ha például "leesik" a paraszt a szekérröl a gép megáll :)

na és még egy terv ez kitudja mikor lesz esedékes (egyenlőre örülnék ha erre lenne időm) de ha ez összejön akkor gondoltam mint vannak a pl padkahenger HATZ dieselmotorok (ez tuti egyenlőre halasztást kap anyagi okok végett :) de tervnek szerintem nem rossz :) na akkor lenne tuti gép ;) :)

 

lényegében röviden összefoglalva a tervemet ha összejön akkor kapok egy nagyon jó kerti többfunkciós kistraktort  a "sufnibol" :)

 

és végül de nem utolsó sorban itt a "gyors tervrajzom" :D

 

üdv

Előzmény: józsika1986 (4475)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.11 0 0 4476
Egyébként én is hasonló cipőben jártam mint te azér csináltam az átalakítást!Nagyapámtól hoztam el a Pannonia motoros trakit ami úgy volt megoldva hogy körmös kapcsolóval tudtam oldani jobb és bal oldalt a hajtást mert amúgy fixen hajtott mind a két kerék!Amikor megvolt rakva a pót és kapaszkodott mind a 2kerék,összefeszült a körmös kapcsoló és se oldani se elfordítani nem tudtam a traktort!Ezért döntöttem a difis hátsó híd mellet!Tehát a motor,váltó meg a kormány maradt csak a váz lett más meg a híd!A vázat 80x40x3-as zártszelvényből csináltam!
Előzmény: józsika1986 (4445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!