Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia a vákltót csak odatettem de ott lesz, és úgy dől ahogyan az autóban volt. Így most 74cm de nagyon szűk a hely, a fotók az indafotóra engedte feltölteni, ott lesz a nevemnél. Szia.
Figyelj a motor könnyen indul és erős! ami nekem gondom h a motor váltójában ki kellene cseréllni a kulisszát "vagyis asszem ez a neve" van egy másik ami még gond vele az a kuplung bowden csere és a kormány műven kell még picit állítani finomítani de egyébként minden más működik ha komolyan érdekel biztosan megegyezünk!
A Trabant váltó férjen bele a keretbe +2cm ráhagyással, így 80cm ig belefér. A keret hoszát a motorhoz is alakithatod, a sebváltó magassága: a féltengelyek egyvonalban legyenek, javaslom.
A sebváltón én is akarok finomitani kinézetre még meg várom Sz zoltán 71 képeit is és aztán nekiállok csinálni.Remélem müködöképes kis gép lesz belölle.
Mivel a hétvégén kifeküdt a gépemben a pannónia motor így most mérgemben meghírdettem tehát még míndíg eladó! Viszont kellene nekem egy diesel motor olcsóba vagy okosba nem tud valaki véletlenül 1 et!!!???
Rgyébként a sebváltóról anno én leszedtem azt a szonyarészt, ami a trabi motortömbhöz rögzitette a sebváltót, igy lényegesen szimpibb volt, A nyeles tengelyhez meg a kuplungtárcsa ricnis részét használtam fel, ehhez került a sebességcsökkentő lánckerék.
Leesés ellen meg egy golyós támasszal oldottam meg a biztositását. De ha végképp ez lesz az utolsó helye a sebváltónak, akkor a nyeles tengelybe egy hornyot sikitózva lehet biztositani leesés ellen megfelelő nagyságú seeger- el. Vagy pedig a tengelyvégre hegesztett csavarral. A lényeg, hogy ne lődörögjön a kuplungtárcsa belső. Csőből pedig megoldható a "hézagolás", azaz a lánc vagy ékszij együttfutása a motoron levővel.
Természetesen, hiszen igy koorekt csatlakozásokat tudsz biztositani. A rövidebb féltengelyeket meg muffal újraösszeillesztheted. A trabant könyv eléggé vacak ábrákat tartalmaz, de a kormányösszekötöknek van rajta egy kinyúlás, azzal pedig a stabilizálást meg tudod oldani, igy nincs elfordulásveszély a kerekekenél. Ha meg egy kicsit nehezebb lesz a járgány az sem rossz, főként szántáshoz, meg kocsizáshoz. Nem kapar.
Szia.Tudom hogy irtad és sokat segítettél mert annak köszönhetöen döntöttem a trabi kerekeknél és a képeket elöre is meg köszönöm mert ha látom jobban értem miröl van szó.
Igy már érthetőbb számomra. Nomármost, ha egy 2-3000 fordulattal és lassitó áttétellel hajtod meg a trabi váltót, akkor a 4. fokozat kivételével elfogadható lenne, mégha trabi kerekekekkel veszed is.(Meg kellen keresnem a Trabant könyvet, abban emlékezetem szerint az áttételi viszonyok megvannak)
Igy már megtarthatnád a differenciált is, ami kanyaroknál hasznos lenne. És ha lerövidited a féltengelyeket, akkor az eredeti kerékagyakkal is viszonylag könnyen kivitelezhető.És nem is túl széles! A motor a sebváltó előtt is elhelyezhető. Sőt még egy határoló felhelyezésével az eredeti lengőkarokkal is megoldható a felfogatás. És persze a felső részt elfordulás ellen stabilizálni, ami az eredetileg is rajtalévő kormánycsatlakozással kivitelezhető. Mondjuk én az eredeti bolcsőt szétvágtam és szükitettem, igy a sebváltó korrekten felfogható az eredeti gumibakokkal Ha hagysz egy kis "játéklehetőséget" a kerékelmozdulásnak, akkot kisebb szerelési pontatlanságot is képes feszités nélkül elviselni, ami nem kis könnyebség ez esetben.
A környezetemben szaladgál egy ilyesmi gép. A tagnak kettő is van, de a másik más rendszerű.
Annak az eleje simson, a hátulja platós. Én csak azt hallom, hogy ordít a motorja. Elmondása szerint fél évig tart egynek a motorja (viszont tudni kell, hogy ebből él).