Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
igazából én ilyen helyzetet akarok előállítani egy hegesztéssel, mint Lki1 kolléga leírt, mert szükség lenne az így előálló fordulatduplázódásra. de ha nem fejtjük meg, akkor marad a másik út, kiiktatom a difit.
Jó a meglátásod. Én az egyik kocsi alá Tavria hátsó hidat tettem (autó alá úgysem való, ide viszont tökéletes) de a következő Samara lessz. Azt bátran ajánlom, ha tudsz szerezni.
Kapcsolódva Cudar nagyszerű rajzához: a 10-es számmal jelölt bolygó fogaskerekeket hegeszd hozzá a 7-es számmal jelölt rózsa kerekekhez. Az egész difit magad elé veszed és a benne levő kis fogaskerekeket / bolygo kerekek/ hozzá hegeszted azokhoz a fogaskerekekhez / rózsakerekek / melyekbe a féltengely kapcsolódik. Nem ördöngösség, de jól hegeszd le.
Csak az egyik forogjon? Nem úgy gondoltad hogy egyszerre mind a 2? Én úgy csináltam hogy a difiben a napkarékre(asszem ez a neve) csináltam egy hegesztést...
Sziasztok,
Tudja valaki, hogyan kell a trabant váltót lehegeszteni, hogy csak az egyik féltengely forogjon? Hol a legegyszerűbb megejteni ezt a hegesztést?
Az nagyon jó akkor 2 óra alatt 2 liter nem semmi :D. Lehet nekem is egy jó pancsi blokk lenne az ideális. Szó nélkül elcserélném az mz-t egy pancsira :D. Ez nagyon éhes ketyegtetve kb 20 perc 1 liter benya úgy hogy csak az udvaron járatgatom le fel megyek vele.
Üdv!Leírom egy kicsit érthetőbben!Átmentem Tiszaörvényről-Tiszaszőlősre odafelé mentem kb 5km ert földúton 1-2esben negyed és félgázon utánna pedig 7km mű-úton a legnagyobb sebességi fokozatban és szintúgy félgázon az út a földúti döcögés miatt 1óra volt oda és 1óra vissza és ez idő alatt evett meg 2liter benzint!Nekem egy nagyon jó állapotban lévő Pannónia blokkom van!Amikor nagyapám kivette a blokkot a vázból akkor volt benne 1100km!Mondjuk ez egy T5-ös blokk tehát nem pörgős úgy mint az Mz!Most épül az új gép majd teszek fel rólla képeket!
Nem tudom, elgondolkodtam a dolgon, hogy a rezgés nem befolyásol valamit? Ha mondjuk a gép mereven van a vázban és rezgés közben mondjuk az úszó "ugrál" és így a benzinszint is?
Már próbáltam rajta más karburátorokat is. Ugyanaz a jelenség.. Amit megfigyeltem az egy pici kotyogás a dugónál (hengerfejet levettem) valamint a kipuff nyíláson benézve a gyűrű is mocorog a dugón. Érdekes dolog ez, gyertyakép kormos fekete, még ilyen kicsi fúvókákkal is, viszont azt lehet mondani h 2. rugásra indul ha 1 hónapig nincs beindítva akkor is. Igaz 4mm-es előgyújtással, mert ennél kisebbel rugás közben durrog olyanokat hogy a szomszéd dobhártyája is beszakad nem hogy az enyém :S. Ebből is arra következtetek, hogy lehet kicsi már a kompresszió és nagyobb előgyújtás kell ahhoz, hogy jókor gyújtson amikor jobban össze van sűrítve az anyag vagy nem tudom. Teljesen tanácstalan vagyok enni eszik füstöl de biztos, hogy nem tökéletes valami.
Most kiszaladtam hátra, és lehervadtam, mert egy jó állapotú 4x10-es van, de elrozsdállt az acélsodrony. A keletnémet sátras utánfutókon volt hasonló. Traktormintás 4x10-es jó lehet neked? Az még lehet, hogy van valahol (1db).
Mekkora a repedt gumid mérete? Lehet, hogy lomoskodik nálam neked megfelelő!
A dieselt szét kellett szednem atomjaira. Úgy lekokszosodott, mint a bundáskenyér...
Kikapirgáltam a dugattyúhornyokat, hengerfejet, kipufogójáratot, stb, és újra ereje teljében van.
Ha át tudom a telóról csiklandozni a képeket, teszek fel. Nagyon elégedett vagyok a belsejével, kimunkáltságával. Kínai motor létére japán csapágyakkal szerelték!
Ettől függetlenül a 151-es motort üzembe fogom helyezni egy másik néván. Lehet, hogy foglak zaklatni apróbb kérdésekkel.
Meg kellet csináljam normálisan a féket a kistraktor pótkocsiján, mert ha minden igaz a közúton kell majd fuvarozzak vele....Csináltam pár képet!!! Egyedül a gumikban nem bízom teljesen mert elég öregek már, az egyiken van egy kb. 10centis repedés, így sajnos most nem mehetek túl súlyal.... :)
Itt a fékpedál, normál és rögzített állapotban...
Meg itt egy kép a gép mostani állapotáról, visza került az eredeti tank is....
Gokartos! Ez a 2 liter per 25 km ez mennyi idő alatt jön ki? 25 km/h sebességnél 1 óra alatt? Mennyi gáznál? Mert nekem mz 250es a trakim de nagyon nagy étvágya van, :S nekem is ugyanezek a fúvóka méretek vannak 72, 35, de 15 perc alatt alapjáraton járatva bekeni a fél litert :S és ez borzasztó... Gáznál meg se merem nézni mennyit nyal be. Egy hengerfúráson gondolkodom, mert állandóan fekete a gyertya de már nem hinném, hogy a túl sok benzin miatt szerintem a nem megfelelő kompresszió miatt..