Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia.Kösz a tanácsokat sokat segítenek hiszen nekem ez lesz az elsö te pedig már tapasztalt építö vagy.Lassan egy éve hogy rá találtam erre a fórumra azóta tervezgetem hogy építek egy gépet én is de mindig lebeszéltek rólla hogy minek az elég a rotáció,de most nem hagyom le beszéljenek róla.a váznak én is néztem a 40×40-es zártszelvényt hogy elfér de van 55-ös u vas is itthol az ha elfér azt rakom váznak.Még a motorn variállok hogy elöre tegyem vagy hátra mivel hátulvan a kihajtás a váltón ha elöre rakom elégé távol esik a tengelytöl de ugy megvan az orr suly.Gomdolm a gyári féltengelyt rakod hajtásnak méretre vágva és össze hegesztve.A nyelestengely fordulata ahogy számoltam 420/perc lesz nekem az sok vagy kevés?
Szia, Én már csináltam egy ilyet, csak elcseréltem most meg hiányzik. Alvázkeret /zártszelvényből/ közte elfér a váltó. a kerékagynál kiveszem az irányitókart és elforditom 90 fokkal, Négy darab gyártott csavar ami beleillik az irányitó kar hejére az alvázra oldalanként egy egy csavar felhegesztve ere rá a kerékagy, a másik csavarnál csinálni kell még közbetétet a függőcsap és a másodiok csavar közzé amiben furarok vannak 90 fokkal egymásnak elforgatva. Használatkor a csavarok a föld fele néznek. almásláda használható derékszögnek de a kerekek párhuzamosságár mérőszalaggal álitom be.
Köszi szépen a választ akkor valóban mást kel kitalálnomrá.Tudnék is más megoldást csak sok munka van vele esztergán és marni is kellene.A trabant elsö futómüve nem ugrikbe hogy van pedig sokat feküdtem alatta,de 10 év alat felejt az ember.
Szia : A trabant kuplungtárcsa agyrésze szegecsekkel van felfogatva, és ha azokat leköszörülöd akkor ki tudod venni belőlle, és beleilleszted a fogaskerékbe azutén csavarokkal rögzited. A nyelestengelyhez csvart hegesztek a menetes végét, utána levágom a fejét és rá teszek alátétet és anyát. A kerék felfogatáshoz nem tudok hozzászólni mert én az eredeti kerékagyat fogom beépiteni. Kellemes időtöltést szia.
Én is most tervezgetem(mivel hétvégén lett meg a trabi váltó)amit egy 5.5 lovas viszintes tengelyü motor hajtana ékszíj kuplungal és lánccal a nyelestengelyt.Ami nem tiszta számomra hogy egyszerü és olcsó legyen a nyelestengelyre a lnckerék felfogatás,aféltengely helyére a tengely,és a tengelyen elég-e ha egy 10-es csapszeg biztositja a 13 colos kereket.
Üdvözlök mindenkit, és jó estét. Már többször olvastam a fórumot, és nagyon jónak találom, hogy sok szakember van itt. Akik nyiltan elmondják a véleményüket, és ha meghalgatjuk akkor kisebbet hibázunk. Magával ragadó a lelkesedés amit itt olvasgattam, és én is készitek egy 1 tengelyest. Részemről hagyományosan, pannónia motor, trabant váltó és futómű. Úgy néz ki, hogy időm az lessz rá.
Nem engem kérdeztél az igaz de azért elmondom a véleményem. :)
Szerintem ha szépen müködik simán megéri az árat amire kiirták de én 100000-nél nem adnák többet érte. Százezerért rengeteg, képröl jonak tünö gépet láttam már a hirdetési oldalakon.
Én a piros traki hirdetésre írtam hogy régóta látom,az meg alapból csak 85.De egyébként a másikat is láttam már régebben is.Jól látom hogy az sem derék kormányzású?Elég közel vannak az első kerekek a vázhoz.Ha kerék kormányzású akkor nem hiszem hogy túl fordulékony lehet.
viszont 130-ért már lehet válogatni.Pesze nem mindegy hogyan van megcsinálva,de választék van.Ennél a gépvásárnál a távolság a baj.Mivel nem gyáriak,sokminden csak akkor látszik,derül ki,mikor ott áll előtte az ember.És ahogy mondani szokták szar az van itt is,felesleges többszáz km-t menni érte.Ami viszont tényleg jó,és csak rá kell ülni aztán használni,azt nem adják annyiért.Bár arrafelé,nem tudom hogy van,de mifelénk a szarnak is arany ára van.Láttam én már Békés megyében 350 ezerért is házilag épített gépet.De az átlag 170-250 között mozog trabi blokkal.Pannóniás meg 120-150 körül.
Tőkés Józsi olvasom, hogy írtad, hogy debreceni vagy, nem tudsz valami bontót ahol komplett kocsi dízel motort lehetne venni? Én szabolcsi vagyok újfehértói.
Igen tiszta rába 15 de nekem tetszik najó az ára tényleg sok 1 kicsit de ötletet kell lopni valahonnan!:) hogy hogy lebeszélltétek???:) hamar beadta a derekát(CSAK VICCELEK MEG NE HARAGUDJ )