Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Hétvégén szétszedjük atomjaira ha nem megy cserealkatrészekkel.
Egyébként a derékban forduló rendszerbe mi van beépítve amitől elfordul a gép, mert tegnap éjjel azon agyaltam hogy hogyan fogatják el a fogaskerekek, de nem jól gondoltam át az áttételt, és mindig arra lyukadtam ki, hoyg képtelenség kormánykerékkel elforgatni egy tengely körül a traki elejét és hátulját hogy kanyarodjon...
Biztos triviálisabb az én megoldásomnál, de itt még nem találtam leírást hozzá, ha mégsem sikerül alvázat szerezni.
Hihetetlen hogy mennyi munka lessz még a trakimmal, pedig tényleg csak finomitani kell az egészet. Hát ha még nullárol keztem volna. A hengerfej is megadta magát, vagyis a gyertya menet. :(
Olvastam a problémádról és ha melegen áll le a motor én megnézném még az említetteken kívül a gyújtó kondit is mivel irtad h régen nem ment sajna a kondik egy idő után elöregsszenek! érdemes megnézni tudom milyen kellemetlen ha leáll szívtam vele:)!
(gyertyát cserélgettünk, sajnos a vezeték lehet hibás, majd az lesz megbuherálva, mert szerintünk a körömre nem lehet rendesen belenyomni valami végett, ugyh az csere mindenképp)
Szia ! Az én pancsim is csinált ilyet. Nem értek hozzá igy egyszerüen kicseréltem a gyertyát s ez bevált. Lehet hogy a höérték végett, nem tudom.
Tudok egy szükitett zuk hiddal és nagyon korrekt elsö futomüvel, kormánymüvel megépitett kistraktor alvázat, kerekekkel együtt. Pancsi motor volt benne. Én megvenném de szinte pont ugyan ilyen van nekem is. 35000-re mondja a srác de szerintem ha alkudsz 30000-ért elvihetö.
Előre is elnézést ha olyan dolgot kérdeznék ami evidensen ostobaság egy hozzártőnek, de elviekben alkalmas lenne szerintetek a '54-es pannónia egytengelyes kistraktorom, hogy egy két tengelyes traktort készítsek belőle, ami alkalmas néhány kerti munkára?
A kérdés persze nem az h elbírná-e, hiszen mocsok erős jószág, csak sajnos nagyapám aki összeszerelte annó és értett hozzá, Ő már sajnos nincs köztünk, faterral meg csak ugatjuk a témát, de ahogy szétnéztem a neten, egy komplett alvázt, ha tudnék szerezni, akkor valahogy csak rá lehetne illeszteni a blokkot.
Én annak örülnék ha ráülhető négykerekűt lehetne belőle varázsolni, mert egyszerűbb azt vezetni.
Hál isten 3 óra alatt beindítottuk faterral (kb 15 éve állt az ólban),meglepődtem milyen tiszta eegyébként a belseje, a sok olaj megvédte ami a burkolatra tapadt! Kis bibi van vele, ugyanis ha felmelegszik leáll (érdekes módon sebességben tette mindezt, üresben elpöfögött egész sokáig), léghűtés ugyan van rajta, de nyilván más lesz a gondja, a blokkhoz nem nyultunk még, csak a karburátort, egyebeket pucoltuk ki és pöccre indult (na jó több pöccre)...valószínűleg az olajat sem ártana kicserélni :o)
Szóval hol lehetne olyan nyomtávú alvázat találni amit összeházasíthatok a pannóniával és lehetőleg igenigen olcsó.
(olvastam a lebeszélő üzeneteket hasonló esetekben, de engem érdekelne a véleményetek okvetlen, mert nincs lóvém komplett traktort venni, pláne hogy már van ez az erekje, amit nem adnék el semmi pénzért, viszont ebben a formában kicsit strapás a használata)
Tőkés Józsi! Márkára teljesen mindegy milyen, csak annyi, hogy szomszéd mondta, hogy olyan kellene aminek az önindítója a motorra van szerelve és nema a váltón keresztül. Mondta, hogy ezekkel az a baj, hogy váltó nélkül nem lehet beindítani ..... azt mondta még hogy ajánlja a 1-es 2-es vw golf motort mert azon a blokkon van! Nagyon megköszönném ha megkérdeznéd amikor arra jársz! :) Jah meg árat el ne felejts kérdezni ! :D
Amit tudok a rotációnál 130 a fordulat ez a kapa tengelyé,a fünyirónál kb. 1800-2800 közöt kell hogy legyen itt az is számit milyen nagy a kerülete a vágó késnek.
Én mértem a fordulatát a féltengelynek,mikor áttételeztem a gépet.A difim benn van lehegesztve,így a féltengely sebessége nem duplázódott.
A trabi alapjárata 600-620 között mozgott,ekkor a féltengely fordulatai
1: 41
2: 71
3: 110
4: 155
R: 44
Persze ezek a fordulatok is megközelítőek,mert ez is ingadozott az alapjárattal,de kb ezek az átlagok.Ebből kiindulhatsz áttételezésnél.
(Jól jött a lézeres ford.szám mérő)
Illetve kérdezném is egyben hogy ezek a fordulatok megfelelőek kihajtásnak,vagy variálnom kellene még?A trabi 3000-nél adja a max nyomatékot,az durván 4.5-5szörös alapjárat,tehát ezek a fordulatok is ennyivel nőnek.Olyanra hogy fűnyíró illetve rota jók ezek a fordulatok?Nem akarom nagyon forgatni a motort,ezért ezek 4-5szöröse a max fordulat ami lenne a kihajtásnak.
Ez érdekes annak idején a trabiba pont az volt a problémám hogy a szerelö lehegesztette a 4-ik szabadon futóját és ezáltal a fötengely végén a fogaskoszú el nyirta az éket és meg szaladt.
Szia.Én a következöképpen számoltam.A motor fordulata 3600/perc de csak 3000 számolok mert ugy tudom hogy a motornak 2 harmad fordulaton le kell adnia a max nyomatékot.Tehát mivel ékszíj kuplund lesz ott harmadára csökkentem lesz 1000 a nyelstengelyre lánccal simson kicsi fogaskerék és nagy a nyelestengelyre ennek 2.4 az áttétele igy a nyelestengely 420/perc körül fog forogni.Igy 1-es ben 2.4-3.4Km/h lenne a sebesség a motorfordulatától függöen 4-ik ben kb.11Km/h.Ha jól értelmeztem a képletet amit találtam erre a számitásra és a trabi végáttétele 4.26 a difiben.