Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia Ürge72! Én nem tudom létezik Mf 70 hez gyári eke ? Nekem van egy Robi és egy Mpm em esetleg nem érdekel valamelyik? Képet találsz a index fotó drotszamaras névnél nézd meg hátha tetszik valamelyik .
Kedves Fórumozók! Rég jártam erre, de most egy-két dologban segítséget kérnék keresek MF70hez ekét- olcsón!- lehet hiányos is...
Illetve hómarót is hiányost, rosszat, csak a házat-keretet stb.... szintén olcsón, mert a neten nézelődve nekem horror árakért árúlnak ilyeneket, arról nem is beszélve, hogy milyen állapotban..
Köszi a segítséget
Ui: azt is megköszönném, hogy ha valaki leméretezne egy ekét, hómarót , hogy annak alapján megcsinálhassam...
Sziasztok!
Mint lejjebb látható az én gépem derék kormányzású,és az első kerekeket hajtja.Zuk híd van alatta,amiben nincs difizár.Nem tud erre valaki egy maszek oldható difizár megoldást?Vagy hogy lehet-e a zuk difin állítani hogy ne differáljon olyan könnyen.
Illetve még hogy ha lehegesztem a difit benne,ennél a konstrukciónál is előjöhet hogy nem akar kanyarodni?A két első gumi külső szélei közt a távolság 101 centi.
Milyen színű a szikra? Kéknek kellene lennie. Ha a pipát lecsavarod a kábelt a blokk oldalához tartod kb 4-5 mm-re, akkor indításkor át kell húzzon a szikra. Ha ez nincs így, akkor a kondenzátort cseréld ki első körben. Ha lehet akkor bolti új gyertyát vegyél 225-ös hőértéküt és 04 mm hézag elég neki.
sziasztok engem is érdekelne h menyit fogyaszt egy mz blokk trakiban én egy 150es mz blokkot szeretnék a gépembe aminek jövöhónapba állnék neki!!!uaz terepváltós váltó lenne rajta meg egy híd bár nem tudom mien fajta lehet megprobálom felrakni és remélem tudtok segiteni!!szerintetek elég erő lesz a gépbe???a tulajnak is trakiban volt és ö se tudta megmondani mien híd!
A kertitox igazán jó kis gép. Most akkarok beszerezni egy másikat mert ami volt azt eladtam. :(
A fogyasztásban elég jó bár attól függ mire használod. A szántásban igen szomjas de a sorközművelésben viszont nagyon keveset fogyaszt meg a pótkocsizás is jó.
Van egy pannónia motoros kistraktorom egy problémám van vele, hogy minden indításnál új gyertyát kell bele tennem, mert a meleg gyertyával nem indul. Ha lehül a gyertya akkor újra beindul azzal a gyertyával. A gyújtás az jó a gyertya égése szép barna. A blokk hűtése is megfelelő, mert kb.1 óra használat melett is megfogom a hengert puszta kézzel. Ha valaki tudja, hogy mi lehet a probléma kérem írja már le, mert kb. egy hónapja már csak küszködök vele és jön a favágó szezon.
Új vagyok ebben a topikban,de nemrég szereztem egy hézi trabantmotoros tarktort,leharcolt félkész állapotban.Ezt csinálgatom most,és a neten kuatkodva infó után,találtam ide.
A konstrukció nálam trabi motor váltó(difi lehegesztve belül) hajt egy zuk váltót szűkített híddal.Derék kormányzás,zuk kerekek.Kézifék csak elöl fog(kardánra harap),lábfék csak hátra hat.Hidraulika még nincs kész.Egyes ekét trabi 3,zuk 1 fokozatban elhúzza,pedig az eke ki sem látszott a füld alól,de néha le-le differált.Raktam fel képet róla.
Azért válaszként írtam,mert ebben eredetileg pancsi blokk volt régen,és ahhoz van olyan lendkerekem amin rajta a fogaskoszorú önindítóhoz.Asszem valami trabié lehet rajta.
Igen csak fogakat hegesztettem le, eddig nem fordult el...azért így csináltam hogy későbbi kopás esetén könnyeben tudjam cserélni azokat a (poharakat) amibe a féltengelyek bele csusznak...
A fogakat hegeszd össze, rakd jól fel és akkor nem fog elforogni. Ha azt a megoldást választod, hogy a szemben levő féltengelyt " kitámasztod" akkor működni fog a difi és a kihajtás fordulata a duplája lesz, várhatóan olyan 50-60 km sebességet tud majd produkálni a gép. Az kell eldöntened, hogy neked melyik fordulat a jó. Ha a Trabi motor és váltó kombináció van, akkor a hegesztés a jó, egyesben tudsz szántani, negyedikben kb olyan 35-40 km sebességet tud Moszkvics híddal.
igazából én ilyen helyzetet akarok előállítani egy hegesztéssel, mint Lki1 kolléga leírt, mert szükség lenne az így előálló fordulatduplázódásra. de ha nem fejtjük meg, akkor marad a másik út, kiiktatom a difit.
Jó a meglátásod. Én az egyik kocsi alá Tavria hátsó hidat tettem (autó alá úgysem való, ide viszont tökéletes) de a következő Samara lessz. Azt bátran ajánlom, ha tudsz szerezni.
Kapcsolódva Cudar nagyszerű rajzához: a 10-es számmal jelölt bolygó fogaskerekeket hegeszd hozzá a 7-es számmal jelölt rózsa kerekekhez. Az egész difit magad elé veszed és a benne levő kis fogaskerekeket / bolygo kerekek/ hozzá hegeszted azokhoz a fogaskerekekhez / rózsakerekek / melyekbe a féltengely kapcsolódik. Nem ördöngösség, de jól hegeszd le.
Csak az egyik forogjon? Nem úgy gondoltad hogy egyszerre mind a 2? Én úgy csináltam hogy a difiben a napkarékre(asszem ez a neve) csináltam egy hegesztést...
Sziasztok,
Tudja valaki, hogyan kell a trabant váltót lehegeszteni, hogy csak az egyik féltengely forogjon? Hol a legegyszerűbb megejteni ezt a hegesztést?
Az nagyon jó akkor 2 óra alatt 2 liter nem semmi :D. Lehet nekem is egy jó pancsi blokk lenne az ideális. Szó nélkül elcserélném az mz-t egy pancsira :D. Ez nagyon éhes ketyegtetve kb 20 perc 1 liter benya úgy hogy csak az udvaron járatgatom le fel megyek vele.
Üdv!Leírom egy kicsit érthetőbben!Átmentem Tiszaörvényről-Tiszaszőlősre odafelé mentem kb 5km ert földúton 1-2esben negyed és félgázon utánna pedig 7km mű-úton a legnagyobb sebességi fokozatban és szintúgy félgázon az út a földúti döcögés miatt 1óra volt oda és 1óra vissza és ez idő alatt evett meg 2liter benzint!Nekem egy nagyon jó állapotban lévő Pannónia blokkom van!Amikor nagyapám kivette a blokkot a vázból akkor volt benne 1100km!Mondjuk ez egy T5-ös blokk tehát nem pörgős úgy mint az Mz!Most épül az új gép majd teszek fel rólla képeket!
Nem tudom, elgondolkodtam a dolgon, hogy a rezgés nem befolyásol valamit? Ha mondjuk a gép mereven van a vázban és rezgés közben mondjuk az úszó "ugrál" és így a benzinszint is?