Keresés

Részletes keresés

Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4110

Érdekesen van el helyezve a váltó.

Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4109

Ez érdekes annak idején a trabiba pont az volt a problémám hogy a szerelö lehegesztette a 4-ik szabadon futóját és ezáltal a fötengely végén a fogaskoszú el nyirta az éket és meg szaladt.

Előzmény: Sz zoltán71 (4102)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4108

Szia.Én a következöképpen számoltam.A motor fordulata 3600/perc de csak 3000 számolok mert ugy tudom hogy a motornak 2 harmad fordulaton le kell adnia a max nyomatékot.Tehát mivel ékszíj kuplund lesz ott harmadára csökkentem lesz 1000 a nyelstengelyre lánccal simson kicsi fogaskerék és nagy a nyelestengelyre ennek 2.4 az áttétele igy a nyelestengely 420/perc körül fog forogni.Igy 1-es ben 2.4-3.4Km/h lenne a sebesség a motorfordulatától függöen 4-ik ben kb.11Km/h.Ha jól értelmeztem a képletet amit találtam erre a számitásra és a trabi végáttétele 4.26 a difiben.

Előzmény: Sz zoltán71 (4101)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4107

Jól sikerült az eke,már csak a próba kell.

Előzmény: cudar08 (4104)
cudar08 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4106
Szia!!!

a pontos neve= Supralux univerzális zománcfesték, magas fényű szürke...
Előzmény: pityesz001 (4105)
pityesz001 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4105

Hali. Ilyen szinü festéket keresek mint amilyen a traktor, mi a pontos szín megnevezése?

Előzmény: cudar08 (4104)
cudar08 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4104

Sziasztok!!

 

Kész let az ekém, de sajnos nem nagyon tudtam kiprobálni mert a karburátor benzin csatlakozója eltört...

 

jános 55 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4103

Teljesen egyetértek a szabadonfutó rendbetételével. Vagy cserélni a csillagot, vagy hegeszteni. A lényeg, hogy ne "szalajtson". Az viszont nem világos a számomra, hogy miért is kellett volna esetedben a difihez nyúlni. Azt csak akkor kell lehegeszteni, ha plusz egy difit hajt meg melyen a kerekek vannak.

Előzmény: Sz zoltán71 (4102)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4102

Mégegy javaslat érdemes lenne szétszedni a trabant váltót és lehegeszteni a 4. fokozat szabadonfutóját,  hogy később ne okozzon boszuságot. Én a difihez nem nyultam, csak sulyt használtam és a gomikereken vas  körmös ráfot.

Előzmény: Jonah Hex (4096)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4101

Szia , én pannónia motort teszek és annak 120 mm es fogaskerék megy a nyelestengelyre. A fordulatszámod: Egy benzinmotor fordulata 6000 így megy 120km/ órával. 1/2 áttétellel már csak 60km/óra, a megengedett sebesség csak 15 km/óra, a lánchalytást állandó méreten hagyod, pél. 1/3 és a szijhajtásnál kétlépcsős szijtárcsát a közuti vagy talajmunka alkalmazáshoz, mit gondolsz. szia

Előzmény: Jonah Hex (4096)
pityesz001 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4100

http://www.youtube.com/watch?v=4GzNx8JvksU&feature=watch-vrec

a második kisgép elég jól megvan épitve csak nagyobb motorral kellene megoldani

Molnarjozsef95 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4099

Üdv! hogy áll a gép?? Tennél fel róla képeket hogy milyen teljes hadi felszerelésben?? ^^

Előzmény: cuki1963 (3527)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4098

Ma végre eljutottam odáig hogy megkuplungozzam a motort és most a szántás és közzém már csak az idő illetve még 2 nap állhat:)

 

Ha sikerül és idő engedi vas teszek fel képet vagy videót hátha érdekel valakit.

Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4097

hali!!

 

de van itt több ilyen bontó is monnd meg konkrétan mijen motor kellene és szivesen megkérdezem neked hátha szerencséd van!:)

Előzmény: caterpillar20 (4079)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4096

Szia.Kösz a tanácsokat sokat segítenek hiszen nekem ez lesz az elsö te pedig már tapasztalt építö vagy.Lassan egy éve hogy rá találtam erre a fórumra azóta tervezgetem hogy építek egy gépet én is de mindig lebeszéltek rólla hogy minek az elég a rotáció,de most nem hagyom le beszéljenek róla.a váznak én is néztem a 40×40-es zártszelvényt hogy elfér de van 55-ös u vas is itthol az ha elfér azt rakom váznak.Még a motorn variállok hogy elöre tegyem vagy hátra mivel hátulvan a kihajtás a váltón ha elöre rakom elégé távol esik a tengelytöl de ugy megvan az orr suly.Gomdolm a gyári féltengelyt rakod hajtásnak méretre vágva és össze hegesztve.A nyelestengely fordulata ahogy számoltam 420/perc lesz nekem az sok vagy kevés?

Előzmény: Sz zoltán71 (4094)
iskra Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4095

Igen, néha néha benézek.

Remélem nemsokára visszatudok térni.............................................. de akkor lesz téma.

Üdv az új tagoknak!

Előzmény: baka38 (4092)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4094

Szia,  Én már csináltam egy ilyet, csak elcseréltem most meg hiányzik. Alvázkeret /zártszelvényből/ közte elfér a váltó. a kerékagynál kiveszem az irányitókart és elforditom 90 fokkal, Négy darab gyártott csavar ami beleillik az irányitó kar hejére az alvázra oldalanként egy egy csavar felhegesztve ere rá a kerékagy, a másik csavarnál csinálni kell még közbetétet a függőcsap és a másodiok csavar közzé amiben furarok vannak 90 fokkal egymásnak elforgatva. Használatkor a csavarok a föld fele néznek. almásláda használható derékszögnek de a kerekek párhuzamosságár mérőszalaggal álitom be.

Előzmény: Jonah Hex (4093)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4093

Nem fogom nem akarom elkapkodni hála neked van ez a fórum és sokan segítenek jó tanácsokkal és ötletekkel.

Előzmény: iskra (4090)
baka38 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4092

Szia!

 Ritkán vagy mostanság.

Előzmény: iskra (4090)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4091

üdvözöllek, köszönet ezért a fórumért.

Előzmény: iskra (4087)
iskra Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4090

Véleményem szerint ne sajnáld az időt, meg a befektetett munkát.

Mert a silány megoldás megbosszulja magát.

Előzmény: Jonah Hex (4089)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4089

Köszi szépen a választ akkor valóban mást kel kitalálnomrá.Tudnék is más megoldást csak sok munka van vele esztergán és marni is kellene.A trabant  elsö futómüve nem ugrikbe hogy van pedig sokat feküdtem alatta,de 10 év alat felejt az ember.

Előzmény: iskra (4087)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4088

Köszi szépen a választ.Neked menyi lesz a nyomtáv?Én 70-80cm nem szeretném meg haladni.

Előzmény: Sz zoltán71 (4086)
iskra Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4087

Nem lesz tartós a 10es csapszeg ,nekem kelett cserélgetni,mert elnyírta.

Esetleg a féltengelyre valahogyan felfogatni a kerékagyat.

Előzmény: Jonah Hex (4085)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4086

Szia : A trabant kuplungtárcsa agyrésze szegecsekkel van felfogatva, és ha azokat leköszörülöd akkor ki tudod venni belőlle, és beleilleszted a fogaskerékbe azutén csavarokkal rögzited. A nyelestengelyhez csvart hegesztek a menetes végét, utána levágom a fejét és rá teszek alátétet és anyát. A kerék felfogatáshoz nem tudok hozzászólni mert én az eredeti kerékagyat fogom beépiteni. Kellemes időtöltést szia.

Előzmény: Jonah Hex (4085)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4085

Szia.

Én is most tervezgetem(mivel hétvégén lett meg a trabi váltó)amit egy 5.5 lovas viszintes tengelyü motor hajtana ékszíj kuplungal és lánccal a nyelestengelyt.Ami nem tiszta számomra hogy egyszerü és olcsó legyen a nyelestengelyre a lnckerék felfogatás,aféltengely helyére a tengely,és a tengelyen elég-e ha egy 10-es csapszeg biztositja a 13 colos kereket.

Előzmény: Sz zoltán71 (4084)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4084

Üdvözlök mindenkit, és jó estét. Már többször olvastam a fórumot, és nagyon jónak találom, hogy sok szakember van itt. Akik nyiltan elmondják a véleményüket, és ha meghalgatjuk akkor kisebbet hibázunk. Magával ragadó a lelkesedés amit itt olvasgattam, és én is készitek egy 1 tengelyest. Részemről hagyományosan, pannónia motor, trabant váltó és futómű.  Úgy néz ki, hogy időm az lessz rá.

baka38 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4083

Nem engem kérdeztél az igaz de azért elmondom a véleményem. :)

Szerintem ha szépen müködik simán megéri az árat amire kiirták de én 100000-nél nem adnák többet érte. Százezerért rengeteg, képröl jonak tünö gépet láttam már a hirdetési oldalakon.

Előzmény: Tőkés Józsi (4078)
Poc2 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4082

Én a piros traki hirdetésre írtam hogy régóta látom,az meg alapból csak 85.De egyébként a másikat is láttam már régebben is.Jól látom hogy az sem derék kormányzású?Elég közel vannak az első kerekek a vázhoz.Ha kerék kormányzású akkor nem hiszem hogy túl fordulékony lehet.

viszont 130-ért már lehet válogatni.Pesze nem mindegy hogyan van megcsinálva,de választék van.Ennél a gépvásárnál a távolság a baj.Mivel nem gyáriak,sokminden csak akkor látszik,derül ki,mikor ott áll előtte az ember.És ahogy mondani szokták szar az van itt is,felesleges többszáz km-t menni érte.Ami viszont tényleg jó,és csak rá kell ülni aztán használni,azt nem adják annyiért.Bár arrafelé,nem tudom hogy van,de mifelénk a szarnak is arany ára van.Láttam én már Békés megyében 350 ezerért is házilag épített gépet.De az átlag 170-250 között mozog trabi blokkal.Pannóniás meg 120-150 körül.

Előzmény: Tőkés Józsi (4078)
baka38 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4081

Zuk felezö ? No már megnt kezdödik. :)

 

Sziasztok !

Előzmény: Friendship! (4080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!