Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ez érdekes annak idején a trabiba pont az volt a problémám hogy a szerelö lehegesztette a 4-ik szabadon futóját és ezáltal a fötengely végén a fogaskoszú el nyirta az éket és meg szaladt.
Szia.Én a következöképpen számoltam.A motor fordulata 3600/perc de csak 3000 számolok mert ugy tudom hogy a motornak 2 harmad fordulaton le kell adnia a max nyomatékot.Tehát mivel ékszíj kuplund lesz ott harmadára csökkentem lesz 1000 a nyelstengelyre lánccal simson kicsi fogaskerék és nagy a nyelestengelyre ennek 2.4 az áttétele igy a nyelestengely 420/perc körül fog forogni.Igy 1-es ben 2.4-3.4Km/h lenne a sebesség a motorfordulatától függöen 4-ik ben kb.11Km/h.Ha jól értelmeztem a képletet amit találtam erre a számitásra és a trabi végáttétele 4.26 a difiben.
Teljesen egyetértek a szabadonfutó rendbetételével. Vagy cserélni a csillagot, vagy hegeszteni. A lényeg, hogy ne "szalajtson". Az viszont nem világos a számomra, hogy miért is kellett volna esetedben a difihez nyúlni. Azt csak akkor kell lehegeszteni, ha plusz egy difit hajt meg melyen a kerekek vannak.
Mégegy javaslat érdemes lenne szétszedni a trabant váltót és lehegeszteni a 4. fokozat szabadonfutóját, hogy később ne okozzon boszuságot. Én a difihez nem nyultam, csak sulyt használtam és a gomikereken vas körmös ráfot.
Szia , én pannónia motort teszek és annak 120 mm es fogaskerék megy a nyelestengelyre. A fordulatszámod: Egy benzinmotor fordulata 6000 így megy 120km/ órával. 1/2 áttétellel már csak 60km/óra, a megengedett sebesség csak 15 km/óra, a lánchalytást állandó méreten hagyod, pél. 1/3 és a szijhajtásnál kétlépcsős szijtárcsát a közuti vagy talajmunka alkalmazáshoz, mit gondolsz. szia
Szia.Kösz a tanácsokat sokat segítenek hiszen nekem ez lesz az elsö te pedig már tapasztalt építö vagy.Lassan egy éve hogy rá találtam erre a fórumra azóta tervezgetem hogy építek egy gépet én is de mindig lebeszéltek rólla hogy minek az elég a rotáció,de most nem hagyom le beszéljenek róla.a váznak én is néztem a 40×40-es zártszelvényt hogy elfér de van 55-ös u vas is itthol az ha elfér azt rakom váznak.Még a motorn variállok hogy elöre tegyem vagy hátra mivel hátulvan a kihajtás a váltón ha elöre rakom elégé távol esik a tengelytöl de ugy megvan az orr suly.Gomdolm a gyári féltengelyt rakod hajtásnak méretre vágva és össze hegesztve.A nyelestengely fordulata ahogy számoltam 420/perc lesz nekem az sok vagy kevés?
Szia, Én már csináltam egy ilyet, csak elcseréltem most meg hiányzik. Alvázkeret /zártszelvényből/ közte elfér a váltó. a kerékagynál kiveszem az irányitókart és elforditom 90 fokkal, Négy darab gyártott csavar ami beleillik az irányitó kar hejére az alvázra oldalanként egy egy csavar felhegesztve ere rá a kerékagy, a másik csavarnál csinálni kell még közbetétet a függőcsap és a másodiok csavar közzé amiben furarok vannak 90 fokkal egymásnak elforgatva. Használatkor a csavarok a föld fele néznek. almásláda használható derékszögnek de a kerekek párhuzamosságár mérőszalaggal álitom be.
Köszi szépen a választ akkor valóban mást kel kitalálnomrá.Tudnék is más megoldást csak sok munka van vele esztergán és marni is kellene.A trabant elsö futómüve nem ugrikbe hogy van pedig sokat feküdtem alatta,de 10 év alat felejt az ember.
Szia : A trabant kuplungtárcsa agyrésze szegecsekkel van felfogatva, és ha azokat leköszörülöd akkor ki tudod venni belőlle, és beleilleszted a fogaskerékbe azutén csavarokkal rögzited. A nyelestengelyhez csvart hegesztek a menetes végét, utána levágom a fejét és rá teszek alátétet és anyát. A kerék felfogatáshoz nem tudok hozzászólni mert én az eredeti kerékagyat fogom beépiteni. Kellemes időtöltést szia.
Én is most tervezgetem(mivel hétvégén lett meg a trabi váltó)amit egy 5.5 lovas viszintes tengelyü motor hajtana ékszíj kuplungal és lánccal a nyelestengelyt.Ami nem tiszta számomra hogy egyszerü és olcsó legyen a nyelestengelyre a lnckerék felfogatás,aféltengely helyére a tengely,és a tengelyen elég-e ha egy 10-es csapszeg biztositja a 13 colos kereket.
Üdvözlök mindenkit, és jó estét. Már többször olvastam a fórumot, és nagyon jónak találom, hogy sok szakember van itt. Akik nyiltan elmondják a véleményüket, és ha meghalgatjuk akkor kisebbet hibázunk. Magával ragadó a lelkesedés amit itt olvasgattam, és én is készitek egy 1 tengelyest. Részemről hagyományosan, pannónia motor, trabant váltó és futómű. Úgy néz ki, hogy időm az lessz rá.
Nem engem kérdeztél az igaz de azért elmondom a véleményem. :)
Szerintem ha szépen müködik simán megéri az árat amire kiirták de én 100000-nél nem adnák többet érte. Százezerért rengeteg, képröl jonak tünö gépet láttam már a hirdetési oldalakon.
Én a piros traki hirdetésre írtam hogy régóta látom,az meg alapból csak 85.De egyébként a másikat is láttam már régebben is.Jól látom hogy az sem derék kormányzású?Elég közel vannak az első kerekek a vázhoz.Ha kerék kormányzású akkor nem hiszem hogy túl fordulékony lehet.
viszont 130-ért már lehet válogatni.Pesze nem mindegy hogyan van megcsinálva,de választék van.Ennél a gépvásárnál a távolság a baj.Mivel nem gyáriak,sokminden csak akkor látszik,derül ki,mikor ott áll előtte az ember.És ahogy mondani szokták szar az van itt is,felesleges többszáz km-t menni érte.Ami viszont tényleg jó,és csak rá kell ülni aztán használni,azt nem adják annyiért.Bár arrafelé,nem tudom hogy van,de mifelénk a szarnak is arany ára van.Láttam én már Békés megyében 350 ezerért is házilag épített gépet.De az átlag 170-250 között mozog trabi blokkal.Pannóniás meg 120-150 körül.