Sajnos tegnap reggeltől "karanténban" vagyok, csak percekre jutok nethez is, kedd délelőtt szabadulok, akkor befejezem ezt az M-100-at (és felteszem majd a recap utáni és a rekalibrálás utáni karakterisztikáját is), aztán, ha az izlandi vulkán is úgy akarja, akkor addigra megjön az XB-2 DAC-je, aztán...
Majd ha van érkezésed valamikor egy megtekintésre, valamikor próbáld meg beiktatni a Hammondomat a sorba... megveszek mán a kiváncsiságtól, hogy mi lesz vele. :)
Ez a Tehtube által indított másik topicba tartozik ld:Rhodes, Wurli és más elektromechanikusok http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9197424 címen több mindent meg lehet tudni a hasonszőrűekről, többször esett már itt is szó róla, aranyos esetlen szerkezet, úgy tudom közel 0 értékű, inkább gyűjtőknek való, én az enyémet elajándékoztam egy hangszergyűjteménynek hasonló borsos áron "0"Ft-ért.
Ismeri valaki az alábbi hangszert? Weltmeister Claviset Sok infot nem találtam róla neten, annyit tudtam kihámozni, hogy a '60-as évek második felében gyártották. Nem mintha meg akarnék válni tőle, csak kíváncsi volnék, hogy mennyit ér most egy ilyen. Együttesben használom, hangra hasonlít a Fender Rhodes-okra, de azoknak inkább a keleti megfelelőjéről van szó. A három poti a tremolot, tremolo sebessét, hangerőt állítja. Eredetileg két zsebtelepről működött, de át lett alakítva, most adapterről fut. A képeken belül rozsdás, de meg lett tisztítva :)
A klaviatúra végének az elhalása az orgona problémája. Tegnap csináltam egy teljes kondicserét egy M-100-on és magam is meglepődtem, már mérésnél is, hát még, mikor megszólalt...
Preamp! Én az M-3-at egy Dynacord D 100-al használom. Összehasonlítási alapom csak a korábbi M-102 + Solton összeállítással van. Miután hozzájutottam egy Tube Ultragain Mic 200 ( Behringer) preamphoz összekötöttem a motyót. Kevertem, kavartam, amíg a Valve pozícióban addig feszítettem a húrt ( túlvezérlés) hogy magam is megdöbbentem a változáson. Nekem nagyon bejött, a középső fekvésben hörög, a klaviatúra végén azonban vékonyka.
Jó lenne egy B-3,C-3, A 100 és falacis csöves változatot is hallani, lenne mihez mérni az eredményt.
A túlvezérelt beállítást egyetlen mozdulattal ki lehet iktatni és visszatérni a hagyományos hangzáshoz. Mivel pár napja használom, a későbbi tapasztalatokról majd beszámolok.
Adalék az érdeklődőknek: 1981-ben volt gyártásban, digitális, de nem VLSI építésű. Sajnos, inkább csak gyűjtőknek vagy megszállottaknak való, ingyen elvihető és 400 $ közti árakat találtam...
Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mennyit érhet? Ajándékba kaptuk évekkel ezelőtt, nem értünk hozzá... Kb. 15 éves, alig használt, kifogástalan állapotú.
Bárkinek eladnánk, sürgős!!!
Tudnátok ajánlani még olyan helyeket, ahol hirdetni lehetne?
Sziasztok ! Mivel nekem is egy egy Solton leslie-m van az M-3 hoz, és a DB-3 hoz,/ viszont ahhoz, hogy az ''igazit'' megvegyem pénzem nincs,/ engem is érdekelne az összhangzás authentikusabbá tétele. Tehát : Tényleg hallhatóan nagyot emel a leslie hangján ?
Engem már az is elgondolkodtatott a Füxi Behringer cuccán, hogy az basszus effektként van nyilvántartva, milyen az átviteli karakterisztikája, elmegy e olyan magasra hogy az említett "felharmonikusok" is kijönnek belőle. Lehet hogy így van, de akkor miért bass? Mert ugye erről lenne szó:
Az is érdekes még a Motion Soundnál, hogy alig 12 V a munkaponti nyugalmi anódfeszülsége a csõnek, tehát már alapból a karakterisztika eléggé görbe szakaszán megy. Ráadásul 0 V és -0.5V rácsfeszültség-változás hatására az Ua-Ia karakterisztika gyakorlatilag tükrözõdik egy képzeletbeli egyenesre, így a torzítás szimmetrikus. Kicsit hasonlít az autórádiókban egykoron használt "éheztetett pentódás" fokozatokhoz.
A szakszerü magyarázatot tetszett leirni, általában azok azok az elöfokok, melyben
valós cső müködik , és nem szimulációk laknak,nem a 10 ezer forintos kategoriák.
Olyan cégek is vannak akinek a termékeiben a "csö" csak image teremtö célzattal
került és a csö mögé egy spec ledet is tettek hogy szépen világitson / ha egy valósan müködö csö " rács fütése" ilyen szint tud produkálni az nagyon hamar elfüstöl/ De különben is HIT az a lényeg,Füxi örül és ez igy JÓ Különben a nyomokban gyümölcsöt tartalmazó, 100 százalékos gyümölcslét is megitatják
velünk, kipisiljük, és ha nagyobb egészségkárosodást nem okoz élünk Boldogan ....
Az a tény önmaga, hogy egy (közel lineáris) csöves előfok beiktatódik az orgona meg a lezli erősítő közé nem sok változást produkál egészen addig, amíg nem kezd a túlvezérléstől a cső kicsit is telítésbe menni és jön meg az a gyönyörű overdrive hatás. De vigyázat, a preamp után a jelszintet vissza kell venni mert ha a tranzisztoros lezli erősítő bemenő része is túlvezérlődik, akkor az egész hatás "átíródik" a tranzisztoros változatra. Ezért van pl. a Motion Sound csöves előfoka után is egy hangerő poti, hogy a túlvezérlés a csak a csöves előfokban keletkezzen, utána már torzítás-mentes maradjon az átvitel. Az is tud még dobni a hangzáson, ha a csöves előfok valamiféle orgona specifikus freki-átviteli karakterisztikával rendelkezik.
A Füxi topiktársunk által említett Behringer pedál (az előbb megnéztem a speckóját) viszont nem tartalmaz elektroncsövet, pusztán annak analóg szimulációját különböző jellegzetességekkel fekvencia-átviteli és túlvezérlési szempontból is. Ezek miatt valóban jelentőset "dobhat" a hangzás élményen
Én is nagy reményekkel vettem egy mikrofon előfokot (art tube) az L100 és az Echolette közé, de nagy megdöbbenésemre nem eredményezett lényegi különbséget! Lehet, hogy a 70-es években készült tranyók is már vintage-nek számítanak.. :)
Ezt javasoltam én is pl 11642 alatt. Egy olcsó kis csöves előfok csodákat tesz a tranyós lezliknél. Ráadásul semmilyen átalakítás nem szükséges hozzá. Gratulálok.
Mi lehet olyan kúp alakú tölcsérféle műanyagból ami jó lenne kupaknak?
A 3 lábnak 3 (5-ös?) csavarszár megteszi.
Talán játékboltok, piaci standok, esetleg konyhafelszerelési boltban lehetne ilyet találni? Vagy vietnámi kalapot körbevágni? :-)
Kicsit megkésve köszi mindenkinek a válaszokat, ! Túl vagyok pár koncerten igy többet tudok mondani tapasztalataimról a Solton turbo jettel kapcsolatban.
Tambi jóvoltából kaptam kölcsön kúpot a tölcsérre és valóban jóbban szól sokkal jobban szórja a hangot és nem olyan direkt és szúrós a hangja mikrofonozásnál.
Vissza menőleg elolvastam az öszes beírást érdekesek a beírások, ami tetszik a kisérletező kedv, abban látom nincs hiány. Olvastam a külömbözö megfejtéseket, hogy igy szól jobban, úgy szól jobban ezt tedd bele azt vedd ki stb. :)
Mint írtam nagy örömömre sikerült ólcson meg vennem a Solton turbo jettet és mindennemű kiszerelés, beszerelés nélkül nekem tökéletesen szól. Régi Hammond rajongó vagyok annak ellenére, hogy mint írtam csak most tudtam venni egyet de azt, hogy hogyan is szóljon az a vénámban van. Én úgy érzem hogy sikerült úgy megszólaltatni a Soltont az M100-assal (minden nemű buherálás nélkül), ahogy egy Hammondnak szólnia kell és ezt kollégáim is bizonyíthatják. Játszottunk nagy teremben, kis klubban, szabadtéren mindenhol gyönyörű hangja volt és beszólta a szinpadot rendesen és még hangerőben is teljesen jó volt. A Solton zengetője pl. nekem nagyon bejön gyögyörűen szól. Egyetlen egy kis kiegészítést használok amit véletlenül, kisérletező kedvemben fedeztem fel, egy Behringer bass amp tube modeler pedált iktattam a hammond és a leslie közé. Hát csoda!!! Enélkül is jól szól de ezzel a pedállal még jobb lett, megjött a csöves sound, vastagabb lett a hang és megjöttek a felharmonikusok és megszólal az a jellegzetes fütyülő bugó hammond hang, a közepek szebbek lettek és egy kis drive hozzáadásával megjön a jellegzetes csöves torzítás ami ugyan a Pink Floydhoz nem kell de egy csipetnyi tökéletessé teszi a hangzást! A pedál hangszineivel jól lehet állítani a mély és tölcsér hangerőarányát. Magasemeléssel nem lesz süvítő vagy bántó a tölcsér hangja hanem hangosabb a mélyhez képest! A hangszinek középállásban a legoptimálisabbak. Egy kis presence hozzáadásával csörömpölöbb lesz a hang (jó értelemben) amit lemezfelvételeken lehet hallani gondolom értitek mire gondolok mert leírni nehéz! :))A pedál ára 12 ezer forint. Még Harangozó Misi barátunk is azt mondta, hogy ha csak hallaná és nem látná elhinné, hogy egy eredeti hammond leslie szól és még azt is mondta, hogy fölösleges egy fillért is rákölteni vagy bármit állitani cserélni mert ez igy jó ahogy van.
Aki nem hiszi járjon utánna vagy jöjjön el egy bulinkra és gyözödjön meg róla. :)
Azt azért nem vitatom, hogy ha rákötnék egy eredeti Lesliet talán lehet, hogy azt mondanám, hogy ja kérem... de mivel olyanom nincs ezért nekem tetszik a jelenlegi hangzás mivel azt hallom amit szeretnék hallani! Nyilván izlés dolga, hogy ki mit tud és mit hoz ki hangzásban a Hammondjából és persze az is lényeges, hogy az találkozon azért a közizléssel és hallható legyen a Hammond jellegzetes hangja amitől Hammond a HAMMOND! Én úgy érzem amire nekem kell sikerült kihozni a legjobbat, nem beszélve az ár érték arányról mivel köztudott, hogy itthon a zenéléssel keresett pénz nincs arányban a befektetéssel!
Ha valakinek van kupja eladó vagy komplett tölcsér még mindig érdekel!