Keresés

Részletes keresés

Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4198

Értem,a hétvégén most már én is el akarom kezdeni,mert van sok kis aprólókos meló is vele.

Még egyszer köszi a segítséget,ha nem felejtem el én is csinálok majd képeket ha oda érek és felrakom.

Előzmény: Sz zoltán71 (4197)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4197

A Trabant váltó férjen bele a keretbe +2cm ráhagyással, így 80cm ig belefér. A keret hoszát a motorhoz is alakithatod, a sebváltó magassága: a féltengelyek egyvonalban legyenek, javaslom.

Előzmény: Jonah Hex (4195)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4196

A váltó ha benne lesz arról is tehytel fel képet kivácsi vogy hogy áll benne.

Előzmény: Sz zoltán71 (4192)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4195

Szia.

Nagyon szépen köszönöm a képeket igy már minden világos.Szerintem jó és egyszerü megoldás és stabilnak is látom.Igy menyi a nyomtávod?

Előzmény: Sz zoltán71 (4192)
Friendship! Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4194

De miért adod el?

Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4193
Előzmény: Friendship! (4189)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4192

 

Talán most.

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4191

A képek.

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4190

Jó estét, a korábban leírtak képekben. A Trabant kerékagy felfogatása egy vázkeretre. Vélemények? A megoldással kapcsolatban. Jó barkácsolást.

Friendship! Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4189

Muta képeket a gépedről légyszi!

Előzmény: Tőkés Józsi (4188)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4188

vedd meg az enyémet adok vele ekét is meg neked 1 tartalék motor!!

Előzmény: Friendship! (4187)
Friendship! Creative Commons License 2012.11.21 0 0 4187

Atyon isten!

Ezt nézétek mitt találtam erősen gondolkodom hogy megvegyem e!

Szerintetek?

http://aprod.hu/hirdetes/hobby-traktor-retro-IDxboD.html

Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4186

Így van felmérgellt! most még eladó de lehet lehiggadok hétvégére és folytatom:)

Előzmény: Poc2 (4185)
Poc2 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4185

Akkor innen volt ismerős a név a hirdetésnél!

Ma láttam a jófogáson!

Előzmény: Tőkés Józsi (4183)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4184

A sebváltón én is akarok finomitani kinézetre még meg várom Sz zoltán 71 képeit is és aztán nekiállok csinálni.Remélem müködöképes kis gép lesz belölle.

Előzmény: kicsikocs (4181)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4183

Sziasztok Urak!!!

 

Mivel a hétvégén kifeküdt a gépemben a pannónia motor így most mérgemben meghírdettem tehát még míndíg eladó! Viszont kellene nekem egy diesel motor olcsóba vagy okosba nem tud valaki véletlenül 1 et!!!???

dj_guard Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4182

Hali!

Milyen vezérlőtömböt ajánlottok kistraktorhoz, ami megfizethető és legalább kétkörös?

kicsikocs Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4181

Rgyébként a sebváltóról anno én leszedtem azt a szonyarészt, ami a trabi motortömbhöz rögzitette a sebváltót, igy lényegesen szimpibb volt, A nyeles tengelyhez meg a kuplungtárcsa ricnis részét  használtam fel, ehhez került a sebességcsökkentő lánckerék.

Leesés ellen meg egy golyós támasszal oldottam meg a biztositását. De ha végképp ez lesz az utolsó helye a sebváltónak, akkor a nyeles tengelybe egy hornyot sikitózva lehet biztositani leesés ellen megfelelő nagyságú seeger- el. Vagy pedig a tengelyvégre hegesztett csavarral. A lényeg, hogy ne lődörögjön  a kuplungtárcsa belső. Csőből pedig megoldható a "hézagolás", azaz a lánc vagy ékszij együttfutása a motoron levővel.

Előzmény: Jonah Hex (4180)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4180

Értem és köszönöm a segítséget.

Előzmény: kicsikocs (4179)
kicsikocs Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4179

Természetesen, hiszen igy koorekt csatlakozásokat tudsz biztositani. A rövidebb féltengelyeket meg muffal újraösszeillesztheted. A trabant könyv eléggé vacak ábrákat tartalmaz,  de a kormányösszekötöknek van rajta egy kinyúlás, azzal pedig a stabilizálást meg tudod oldani, igy nincs elfordulásveszély a kerekekenél. Ha meg egy kicsit nehezebb lesz a járgány az sem rossz, főként szántáshoz, meg kocsizáshoz. Nem kapar.

Előzmény: Jonah Hex (4178)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4178

Még egy kérdés a féltengely szükétesekor a csuklórész benne maradjon vagy nem?

Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4177

Köszi a választ,én is gondolkodom a bölcsö szükitésén,meg nézem okával majd mert a lassitó tengelynek is el kell férnie.

Előzmény: kicsikocs (4175)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.20 0 0 4176

Szia.Tudom hogy irtad és sokat segítettél mert annak köszönhetöen döntöttem a trabi kerekeknél és a képeket elöre is meg köszönöm mert ha látom jobban értem miröl van szó.

Előzmény: Sz zoltán71 (4173)
kicsikocs Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4175

Igy már érthetőbb számomra. Nomármost, ha egy 2-3000 fordulattal és lassitó áttétellel hajtod meg a trabi váltót, akkor a 4. fokozat kivételével elfogadható lenne, mégha trabi kerekekekkel veszed is.(Meg kellen keresnem a Trabant könyvet, abban emlékezetem szerint az áttételi viszonyok megvannak)

 

Igy már megtarthatnád a differenciált is, ami kanyaroknál hasznos lenne. És ha lerövidited a  féltengelyeket, akkor az eredeti kerékagyakkal is viszonylag könnyen kivitelezhető.És nem is túl széles! A motor a sebváltó előtt is elhelyezhető. Sőt még egy határoló felhelyezésével az eredeti lengőkarokkal is megoldható a felfogatás. És persze  a felső részt elfordulás ellen stabilizálni, ami az eredetileg is rajtalévő kormánycsatlakozással kivitelezhető. Mondjuk én az eredeti bolcsőt szétvágtam és szükitettem, igy a sebváltó korrekten felfogható az eredeti gumibakokkal Ha hagysz egy kis "játéklehetőséget" a kerékelmozdulásnak, akkot kisebb szerelési pontatlanságot is képes feszités nélkül elviselni, ami nem kis könnyebség ez esetben.

Előzmény: Jonah Hex (4171)
Lki1 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4174

Szia!

A környezetemben szaladgál egy ilyesmi gép. A tagnak kettő is van, de a másik más rendszerű.

Annak az eleje simson, a hátulja platós. Én csak azt hallom, hogy ordít a motorja. Elmondása szerint fél évig tart egynek a motorja (viszont tudni kell, hogy ebből él).

 

Üdv

Előzmény: Molnarjozsef95 (4172)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4173

Szia. Készitem a vázat és a kerékagyak felfogatását. A hétvégén talán sikerül megmutatni képeken, és látható lesz amit korábban leírni próbáltam. jó barkácsolást.

Előzmény: Jonah Hex (4171)
Molnarjozsef95 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4172

Szép estét emberek!

Érdeklődnék, hogy egy simson swalbe blokk+lada váltó és híd kombójából jó kis traktor lenne-e a végeredmény?? Áttételezésnél az lenne a lényeg, hogy a végsebesség 15-20 km/h legyen, így haladna is a kis csoda jármű! Érdeklődés szinten érdekel a téma egyenlőre csak :)) A válaszokat előre is köszönöm! :)

Jonah Hex Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4171

Szia.

Köszi a választ.A terv a következö:egytengelyesgép szarv kormányzással,trabantváltó amit egy viszintestengelyü 5,5hp motor hajt kb.4-5 szörös lassitással egy közbensö tengelyel és ékszíj kuplungozással a nyelestengelyt pedig láncal.Az eredeti féltengelyel szeretném hajtatni a kerekeket(trabi kerék).Az elsö kerékagy és csapágyház felfogatása a vázhoz okoz némi bonyodalmat mert ugyebár oda megy a féltengely és stabil is kell hogy legyen,de azt sem szeretném hogy alacsony legyen nagyon a nyomtáv pedig amenyire lehet össze akarom venni hogy éppen elférjen a váltó a két kerék között.(Meg van az eredeti bölcsö is lehet abba kellene bele variállnom.)No de majd meglátom mit tudok kitalálni,de hogy minden jó legyen nem egyszrü az eset,ezért kértem itt segítséget.

Előzmény: kicsikocs (4169)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4170

igazán nincs mit  szivesen! Sajna ez van

Előzmény: caterpillar20 (4168)
kicsikocs Creative Commons License 2012.11.19 0 0 4169

Az több mindentől függ. 1. Hagyod az eredeti nyomtávot?   2 Csak kerékkel fog üzemelni?

3. Akasz e még fordulatot csökkenteni?

 

Elsőre úgy vettem ki, hogy az eredeti Trabant kerekekkel szeretnéd, Akkor egy keresztgerendával, a szélein pedig egy emelvénnyel, mely a sebváltó kijövő részét és az agyak megfelelő magasságát biztositja. Ekkor az eredeti lengőkarok nem kellenek. De a felső forgáspontot is " meg kell fogni", hogy a szarvval kormányozható legyen. (Meg elég erős a váz) Azért érzésem szerint igencsak  széles eszköz lesz belőleé Persze ha még teszel rá egy fordulatcsökkentést is (pl egy közbülső tengellyel) akkor a kerékagyba menő rész a lenyesett  tengelyekből kialakitható. És akkor Te határozod meg a kerékagy helyét, meg a motorbolcső is könyebben kialakitható. Az eredeti Trabi  bolcsőd megvan? Akkor az alá mehetne a meghajtott tengely. Persze ez esetben eltűnne a difi!!, mivel ez a "pót" meghajtórész a járókereket is  fixen együtt hajtja. A fordulatszámcsökkentést mondenképpen javallanám. mert anélkül igencsak "fejreállás veszélyes" lenne a járgány!!!

Előzmény: Jonah Hex (4167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!