Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Akkor tök mindegy. Olyat használj amit a legolcsobban meg tudsz szerezni !! Az enyémbe egy régi opel válto van, azt sem tudom pontosan hogy melyik tipusa.
Figyu mivel a db25 név alatt az én traktorom van fent mert du csinálltuk a havernál a profilt így ő ezt nem is tudhatta hogy mien válltó van alatta de azon a gépen viszont/így már biztos h 1 3 sebességes zuk válltó van/ így én nem tudok neked mit javasollni eleve nekem pannónia motor van benne és némi külömbség van a trabi és a pannónia között de azt én is tudom h a trabimotort csak válltóval szabad érteni és valóban össze kell heggeszteni a difit benne és így igaz féltengely be és a többi de szerintem neked is elég a trabihoz egy zuk válltó 1 fejes ekét tutti elviszi!
Ugy látom most többen irtak itt zuk terepváltorol . Ha ne adj isten létezne esetleg ilyen akkor is oly ritka lenne hogy kétlem hogy lehetne találni bontokba vagy máshol. Szerintem keverik a roburral de hát az egy joval nagyobb német teherauto volt, léghütéses motorral. Fort benne az olaj ha tulmelegedett terepezés közben,(erdészek biztos tudnának mesélni).
Zuk terepválto ?! Legalább 300 zukkal volt dolgom de inkább többel. Nagyrészükben 3 sebességes válto volt. Egy kettöben volt négysebességes válto, pont ugyan az mint a nyzába (régi mentök) de terepváltot sose láttam zukban. Értelme sem sok lett volna mert a piszok könnyü hátulja ( erösebb emberek simán megemelték a platos hátulját szabad kézzel) és a hátsokerék hajtás végett nagyon gyenge terepképességekkel rendelkezett. Ha leesett egy pici ho a zukkok már szenvedtek. A roburnak volt terepváltoja és terepkivitele is de az egy egész más auto.
Amikor azt olvasod hogy trabi motor van a trakiban,meg valamilyen váltó,akkor mindig váltóstól értsd a trabi motort.Igazából olyan váltót raksz mellé amit akarsz.Nekem a trabi váltóban van lehegesztve a difi. Az egyik féltengelyt beletettem a helyére és egy csapággyal megvezettem a másik végét.A közepe táján meg raktam rá egy lánckereket,ami átviszi a hajtást a zuk bemenő tengelyére.Ha kell,holnap este rakok fel képet arról a részéről is.A gépről van visszább kép,hátha ad ötletet az is.