Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia : A trabant kuplungtárcsa agyrésze szegecsekkel van felfogatva, és ha azokat leköszörülöd akkor ki tudod venni belőlle, és beleilleszted a fogaskerékbe azutén csavarokkal rögzited. A nyelestengelyhez csvart hegesztek a menetes végét, utána levágom a fejét és rá teszek alátétet és anyát. A kerék felfogatáshoz nem tudok hozzászólni mert én az eredeti kerékagyat fogom beépiteni. Kellemes időtöltést szia.
Én is most tervezgetem(mivel hétvégén lett meg a trabi váltó)amit egy 5.5 lovas viszintes tengelyü motor hajtana ékszíj kuplungal és lánccal a nyelestengelyt.Ami nem tiszta számomra hogy egyszerü és olcsó legyen a nyelestengelyre a lnckerék felfogatás,aféltengely helyére a tengely,és a tengelyen elég-e ha egy 10-es csapszeg biztositja a 13 colos kereket.
Üdvözlök mindenkit, és jó estét. Már többször olvastam a fórumot, és nagyon jónak találom, hogy sok szakember van itt. Akik nyiltan elmondják a véleményüket, és ha meghalgatjuk akkor kisebbet hibázunk. Magával ragadó a lelkesedés amit itt olvasgattam, és én is készitek egy 1 tengelyest. Részemről hagyományosan, pannónia motor, trabant váltó és futómű. Úgy néz ki, hogy időm az lessz rá.
Nem engem kérdeztél az igaz de azért elmondom a véleményem. :)
Szerintem ha szépen müködik simán megéri az árat amire kiirták de én 100000-nél nem adnák többet érte. Százezerért rengeteg, képröl jonak tünö gépet láttam már a hirdetési oldalakon.
Én a piros traki hirdetésre írtam hogy régóta látom,az meg alapból csak 85.De egyébként a másikat is láttam már régebben is.Jól látom hogy az sem derék kormányzású?Elég közel vannak az első kerekek a vázhoz.Ha kerék kormányzású akkor nem hiszem hogy túl fordulékony lehet.
viszont 130-ért már lehet válogatni.Pesze nem mindegy hogyan van megcsinálva,de választék van.Ennél a gépvásárnál a távolság a baj.Mivel nem gyáriak,sokminden csak akkor látszik,derül ki,mikor ott áll előtte az ember.És ahogy mondani szokták szar az van itt is,felesleges többszáz km-t menni érte.Ami viszont tényleg jó,és csak rá kell ülni aztán használni,azt nem adják annyiért.Bár arrafelé,nem tudom hogy van,de mifelénk a szarnak is arany ára van.Láttam én már Békés megyében 350 ezerért is házilag épített gépet.De az átlag 170-250 között mozog trabi blokkal.Pannóniás meg 120-150 körül.
Tőkés Józsi olvasom, hogy írtad, hogy debreceni vagy, nem tudsz valami bontót ahol komplett kocsi dízel motort lehetne venni? Én szabolcsi vagyok újfehértói.
Igen tiszta rába 15 de nekem tetszik najó az ára tényleg sok 1 kicsit de ötletet kell lopni valahonnan!:) hogy hogy lebeszélltétek???:) hamar beadta a derekát(CSAK VICCELEK MEG NE HARAGUDJ )
Végre megvan a trabi váltóm.Olvastam a difi hegesztést van aki azt modja le kell van aki azt nem.Gondolom közúton nem számit de szántáskor van jelentösége hogy le van hegesztve.Egytengelyes gépet akarok belölle építeni a motor egy viszintes tengelyü5.5 motor vagy egy simson léghütéses lenne de nekem az 5.5 szimpatikusabb.Ha valakinek van ötlete tanácsa a kerék felfogatásra és milyen méretüt érdemes alá tenni vagy az építéshez meg köszönném.
Ku...vára nem tud szántani,sem az ekét beállítani.Végig orron járt az eke és pattogott mert hiába állította orra (de annyira kibaszottúl,hogy a csúszótalp vége kint volt a talajfelszinen).
Pedig az az eke jó ,csak nagyon szarul volt beállitva,mozgott jobbra-balra pattogott ,a szántás mélysége meg ingadozott, a barázda egyenességéről meg ne is beszéljek.
Hol taposta a barázdafalat,hol a szántáson járt,az oké ,hogy gyepest szántott ,de akkora hantokat még a tél fagya szen eszik meg.
A másik meg nem akkor kuplungolunk mikor az eke bent van a taljban hanem lendületbe veszünk fogást ,mert úgy nem kap olyan nagy terhelést a váltó,sem a kuplung!