Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ne haragudj meg, nem bántásként mondm a következőket. Ne állj neki a traktor építésnek! Ahhoz kell némi kreativítás, ötlet, szakmai tapasztalat. Vissza olvastam az első hozzászólásodtól kezdve és ahogy előttem is írták alap dolgokkal nem vagy tisztában. Így nagyon nehéz lesz bármit is alkotni. Ha már rátaláltál erre a fórumra akkor legalább olvass vissza - mert szerintem ezt nem tetted meg - és sok haszons ötletet tanácsot felhasználhatsz. Mit, mivel, hogyan építs össze. A legjobb neked az amit előttem tanácsoltak: vegyél egyet és azt alakítsd ha kell. Ha mégis neki állsz az építésnek oda érsz a végén, hogy a legdrágább gép lesz a tied, mert sok pénzbe és időbe fog kerülni a hozzá nem értés. Sajnos az építés nem abból áll, hogy két vasat összehegesztünk teszünk alá két kereket és rá valamit ami hajtja, azután kész. Ettől egy kicsivel több, hidd el tapasztalatból tudom. Mégegyszer: nem bántani akartalak, csak tanácsként szántam a mondandómat.
Huha ! :) Figyu ha rám hallgatsz nem kezdesz bele egy traki épitésébe ha témyleg az alapokkal sem vagy tisztába. Az a baj hogy igy sose lessz egy normális traktorod csak szenvedés lessz. Itt a forumon képtelenség megtanitani az alapdolgokat. 2 lehetöséget látok. Ha van egy csomo dolgod amit fel tudsz használni (motor válto hid kerekek stb.) akkor probálj megkérni egy szakit hogy segitsen neked megépiteni a trakit és akkor szorakozva lessz egy jo kis trakid és egy csomo mindent elleshetsz megtanulsz. Biztos van a környezetedbe aki tud segiteni. Ha ez nem megy akkor pedig vegyél egy már kész vagy szinte kész trakit s szép lassan fejleszgesd. Én ezt az utat választottam. Ha nincsen alkatrészed tehát szinte mindent meg kellene venned akkor sokkal kevesebbe kerül a második megoldás. Nagyon kedvezö áron árulják ezeket a házi készitésü szörnyeket. :)
Nekem egybe van a gép. Meg is van mindene ami kell, pancsi blokk auto válto szükitett zuk hid irányválto stb. sött müködik is de hát ahogy kinéz ahogy össze van rakva, sugárzik belölle az igénytelenség. Ja és a hütése nagyon gyengén van megoldva. Mot ebben az idöben tök mindegy de nyáron komoly gomdjaim lesznek ha nem találok ki valamit.
A trabi motor+váltó+zuk váltó tuti elhúzza az 1-es ekét!
Nálam ez a felállás.Trabi 3 zuk1 simán szlad az egyes ekével.Direkt leeresztettem az ekét annyira hogy az eke ki sem látszódott a földből,megálltam,majd így indultam el.Simán elindult ebben a fokozatban.A trabi féltengelyről 1:1 az áttétel a zuk váltóra.Meg ha hasonlóra csinálod a hajtást,akkor neked is lesz elöl tlt mint nekem. Ja nálam elsőkerék hajtás van.
Futó nélkül nem is szoktam váltogatni,legmagasabb fokozatban indulok,és azzal el is poroszkálok mindenütt.Ha futó is van,akkor a zuk váltót 2.-ba rakom induláskor.2-3 ezres fordulaton szépen megoldja a dolgokat,és nem is zabál sokat.
Sajnos képem nincs a gépröl, nem rég vettem. Én eredetileg egy egytengelyes trakiban gondolkodtam mert több helyen van kis földem igy fontos a könnyü szálithatoság és a fordulékonyság. Csak aztán oly kedvezö árban jutottam ehhez a géphez hogy nem tudtam ott hagyni. Viszont elég igénytelenül van megépitve. Sokat kell rajta dolgoznom hogy tényleg jo legyen.
még ez is csak fél kész messze van még a késztől de ha minden jól megy tavaszra befejezem! a kulisszára lecsapnék akkor ha nem baj! neked van kép a trakiról?
Veled ugy is jobban járna a kolléga mert én csak olcson venném meg, de ha esetleg tényleg megvenném akkor a tiéd a kulissza mert az nekem szerencsére tökéletesen müködik.