Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Akinek némi fogalma, elképzelése van a kistraktor építésről annak ez nagy kincs. Persze csak akkor ha elérhető áron lehet hozzájutni. Senkit ne tévesszen meg a látszat a rozsdás vas, mert ebből lehet igazán szépet alkotni az alapok megvannak.
Cuki1963 elkészölt a kistrakid? Figyelemel kisértem a kibontakozást de nincs a befejezésröl semmi! Én is traki építésre válalkozom de még nem tudom miböl legyen . Pannonia motort raknék rá de tovébb nem tudom, váltó ,vagy váltó és hátsóhid .
Szia! Valóban csak hátsókerék hajtású és volt difizáras is, de nem mindegyik. A difizárat a (37) körmöskapcsoló zárta a (38) villán és a (46) karon keresztül a (45) rugó ellenében. Bowden meghúzásával lehet zárni, a fülkében a működtető kart lehetett zárt állapotban reteszelni. Difizárat szereltek az M24 és M25 duplakerekes változatba is. Előfordult felezős váltó a söprűs kivitelnél, de ez is csak hátsókerék hajtású volt.
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem! Nem tudom, ismeri-e valaki közűletek, a Multicar M22-est? Jól tudom, hogy az M22-es hátsókerék hajtású volt csak, de diffizár volt a hátsó hídban ugye? Ha igen hogyan lehetett ezt összezárni? egy karral, vagy bowdenes volt, amit csak pillanatnyilag lehetett összezárni?
Szia mérd már le nekem a hátsó vontató téglalap méretét ilyet akarok az enyémre, csak nem tudok méretetket...Indiulásnak jó lenne aztán meglátjuk..köszi
Na itt a gép!Ezen láthatod a kormányzást is.Meg itt látható az áttételezés,mert valaki nemrég kért róla képeket,de elfelejtettem.Úgy emlékeztem hogy már feltettem.
Hétvégén szétszedjük atomjaira ha nem megy cserealkatrészekkel.
Egyébként a derékban forduló rendszerbe mi van beépítve amitől elfordul a gép, mert tegnap éjjel azon agyaltam hogy hogyan fogatják el a fogaskerekek, de nem jól gondoltam át az áttételt, és mindig arra lyukadtam ki, hoyg képtelenség kormánykerékkel elforgatni egy tengely körül a traki elejét és hátulját hogy kanyarodjon...
Biztos triviálisabb az én megoldásomnál, de itt még nem találtam leírást hozzá, ha mégsem sikerül alvázat szerezni.
Hihetetlen hogy mennyi munka lessz még a trakimmal, pedig tényleg csak finomitani kell az egészet. Hát ha még nullárol keztem volna. A hengerfej is megadta magát, vagyis a gyertya menet. :(
Olvastam a problémádról és ha melegen áll le a motor én megnézném még az említetteken kívül a gyújtó kondit is mivel irtad h régen nem ment sajna a kondik egy idő után elöregsszenek! érdemes megnézni tudom milyen kellemetlen ha leáll szívtam vele:)!
(gyertyát cserélgettünk, sajnos a vezeték lehet hibás, majd az lesz megbuherálva, mert szerintünk a körömre nem lehet rendesen belenyomni valami végett, ugyh az csere mindenképp)
Szia ! Az én pancsim is csinált ilyet. Nem értek hozzá igy egyszerüen kicseréltem a gyertyát s ez bevált. Lehet hogy a höérték végett, nem tudom.
Tudok egy szükitett zuk hiddal és nagyon korrekt elsö futomüvel, kormánymüvel megépitett kistraktor alvázat, kerekekkel együtt. Pancsi motor volt benne. Én megvenném de szinte pont ugyan ilyen van nekem is. 35000-re mondja a srác de szerintem ha alkudsz 30000-ért elvihetö.
Előre is elnézést ha olyan dolgot kérdeznék ami evidensen ostobaság egy hozzártőnek, de elviekben alkalmas lenne szerintetek a '54-es pannónia egytengelyes kistraktorom, hogy egy két tengelyes traktort készítsek belőle, ami alkalmas néhány kerti munkára?
A kérdés persze nem az h elbírná-e, hiszen mocsok erős jószág, csak sajnos nagyapám aki összeszerelte annó és értett hozzá, Ő már sajnos nincs köztünk, faterral meg csak ugatjuk a témát, de ahogy szétnéztem a neten, egy komplett alvázt, ha tudnék szerezni, akkor valahogy csak rá lehetne illeszteni a blokkot.
Én annak örülnék ha ráülhető négykerekűt lehetne belőle varázsolni, mert egyszerűbb azt vezetni.
Hál isten 3 óra alatt beindítottuk faterral (kb 15 éve állt az ólban),meglepődtem milyen tiszta eegyébként a belseje, a sok olaj megvédte ami a burkolatra tapadt! Kis bibi van vele, ugyanis ha felmelegszik leáll (érdekes módon sebességben tette mindezt, üresben elpöfögött egész sokáig), léghűtés ugyan van rajta, de nyilván más lesz a gondja, a blokkhoz nem nyultunk még, csak a karburátort, egyebeket pucoltuk ki és pöccre indult (na jó több pöccre)...valószínűleg az olajat sem ártana kicserélni :o)
Szóval hol lehetne olyan nyomtávú alvázat találni amit összeházasíthatok a pannóniával és lehetőleg igenigen olcsó.
(olvastam a lebeszélő üzeneteket hasonló esetekben, de engem érdekelne a véleményetek okvetlen, mert nincs lóvém komplett traktort venni, pláne hogy már van ez az erekje, amit nem adnék el semmi pénzért, viszont ebben a formában kicsit strapás a használata)