Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv!A kuplung betéttekel kapcsolatban nézd meg a veteránbörze.hu-t ott két emberke is árulja a felújított,síkba csiszolt betéteket az eggyik 3000Ft-ért a másik pedig 4000Ft-ért ad eggy garnitúrát!
Szia a féltengely röviditésnél tartottam a tgnap, és megvan a nagy haszon eltört a satu. A féltengelyt mielőtt elvágnád, üsd le róla a kerékagyat, így könyebb rövidebbre venni. Különböző belsőméretü hüvej kell a jobb és baloldali féltengelyhez. A leghoszabb tengelyből csináld a rövidebbet. Jól következtetek, villamossági szerelő vagy? 70/453 2777 kellemes barkácsolást.
Pannónia motor Wartburg váltó szinte elnyühetetlen. A pótkocsi, a plató feléfől előrébb van a tengely, de tetszik a lenyitható oldala. Valamikor boldog volt a gazdálya, hogy elkészült a gépe ami sokat kisegitette őt. Jó indulási alap, utána kiderül, hogy menyire kell alakitani az igényekhez.
Viszont kellene nekem egy kuplung.... tud valaki egy alig futott darabot, mert az enyémek szétégtek, kopottak. Jó volna egy új. Na meg egy nem feltétlen komplett (legaláb ház kéne, meg uszó, a többi talán jó, de az sem baj ha van komplett) t5-ös 25 -ös átmérőjű karburátor.
Ajánlatokat várnék, a neten elég lestrapált cuccokat kínálnak.
Üdvözlök mindenkit a fórumon, még új vagyok itt, bár már régóta olvasgatom az írásaitokat, kb a feléig végig is olvastam a bejegyzéseket. Sok hasznos infót begyűjtöttem az eddigiekből, de mindíg újabb és újabb kérdések is megfogalmazódnak bennem. :)
Jelenleg nincs még saját traktorom, de szeretnék egyet vásárolni. Az építéshez azt hiszem, hogy nem vagyok még elég felkészült sem szerszám, sem tudás terén, így inkább egy kész, vagy majdnem kész, esetleg motorhibás gép vásárlásán töröm a fejem.
A traktor nagyrészben vontatásra (10-15 mázsa) kellene, másod sorban pedig kis kertek szántására. Jelenleg van a családban egy nem használt briggs motoros kapálógép (3,5 Le), fűnyíró adapterrel és egy házi gyártmányú pótkocsival, de ez szerintem az én céljaimra nem alkalmas. A pótkocsi váza elég erős lenne, de egy komoly tengely és a jelenleginél komolyabb kerekek kellenének alá, hogy elbírja a 10-15 mázsát. A kapáló résznek pedig nincs semmilyen váltója, így hátramenet sincs rajta, no meg hát a motorból is erősebbre lenne szükség szerintem (6-7 Le minimum).
Máig még azt sem sikerült eldöntenem, hogy 1 vagy 2 tengelyes traktor lenne jobb. A 2 tengelyesekkel a legtöbb esetben az a bajom, hogy túl nagyok, így inkább az 1 tengelyes felé húzok, nem mellékes, hogy azzal még legális is vagyok, ha kimegyek vele az utcára.
Bármilyen ötletet szívesen fogadok Tőletek, ami előre visz ebben a dilemmában, persze ésszerű anyagi határokon belül, mert ugye azért keveredtem én is ebben a topikba, mert a keret az szűkös. :)
Szia! Nem javaslom,mert silány minőség + vízhűtéses= nagyon macerás...Trabi léghűtés,füstöl,büdös,keverék benzin...( Jó,netán új alkatrészek bizony már arany árban vannak hozzá)! Tégy bele kispók mocit...Léghűtés,négyütem,ugyan úgy 26 paci,kis fordulaton nyomaték,elnyűhetetlen és két forint hozzá minden...
4kerekű traki építéséhez tudnék szerezni egy 3hengeres Daewoo motort, kb 40LE. Mi a véleményetek, jó lehet hozzá? Az áttételezés már meg van oldva, csak a motor a kérdés.
A trabi motor ellen a fogyasztáson kívül szól valami? Mennyit fogyaszt egy trabi motor trakiban?
"Azért fórum, hogy ha valaki épp elakad akkor választ kapjon azonnal, ne kelljen időt pocsékolni az olvasgatásra, keresésre."...Azért ez nem teljesen így van...:)!Sőt! Ha figyelmesen olvas az ember,lehet,minden kérdésére választ talál ! Időt mindennek meg kell adni,mégha néha nem is jár látványos eredménnyel...Sokan használják különösebb gond és fennakadás nélkül a Pancsi blokkot és pont abban a formájában,ahogy azt a gyárkapun kitolták. Ne akard át konstruálni,jó az...
Nagyon jó a kis piros könyv, anélkül nemtudom ki áll neki szétszerelni egy motort...egy a baj, hogy 40 éves. Biztos vagyok benne hogy a sok hozzáértő ember okosabb dolgokat tud mondani, mint ami oda le van irva. Kezdve azzal hogy menjünk 60-80km per órás sebességgel x km-t majd állítsuk ezt meg azt. Na hát ez nem megy, persze nem is bejáratós a motor, de többek között ezek azok a részek amiket egy traktornál erősen hanyaygolhatunk.
Én például arra sokkal inkább kiváncsi vagyok hogy milyen új, mai mindennapi használatban levő anyagokkal lehet pótolni az avittasokat, mert nem pannónia motorkerékpárt akarok készíteni, hanem traktort és ezért biztosan akad olyan anyag is amiből nem kell gyári, hanem jobb hatásfokú is van esetleg, persze ez csak a hozzánem értés mondatja velem.
Nyulat tenyészteni is az ezer éves kiadású könyvel érdemes kezdeni, mert nagyon jól leírja az alapokat, de attól még a 21. században lehet hogy egy-két dolog eltér a megszokottól.
Ezt a 200 oldalt is végig olvastam, de hazudnék ha tudnám hogy a fele miről szól. Azért fórum, hogy ha valaki épp elakad akkor választ kapjon azonnal, ne kelljen időt pocsékolni az olvasgatásra, keresésre.
Reméltem is hogy hamar válasz érkezik, de azóta már rá ér, ugyanis szét kell húzni a blokkot, mert mégsem olyan pöpec gép mint gondolná az ember elsőre. Kuplung lánc csere, lamellák alig várom. Olyan parafát hol lehet szerezni, (még nem tudom hogy esetleg a másik blokké jóbb állapotba van e)?
Ahogy olvasom az oldalt azt tapasztalom, hogy többen küzdenek Pannónia gondokkal. Javaslom a keresőbe beírni: Szakirodalom - Pannónia motorkerékpárok. Kiad egy oldalt és ott a piros könyvre rákattintással
/ Pannónia motorkerékpárok kezelése és javításaa / sok értékes információhoz lehet jutni az oldalak megnyitáásával. Meg lehet tudni minden olyan dolgot mely szükséges ahhoz, hogy a traktor "lelke" jól működjön. Rajzokkal magyarázatokkal szolgál az irodalom. Leírja a motor szerelését a gyújtás beállítását, megadja a megfelelő hőértékü gyertyát, karburátor beállítását, / megjegyzem, ezt egy egy korábbi hozzászólásomban már leírtam /
Akinek ilyen gépe van és meég nem olvasott erről, - netán még érdekli is a téma- javaslom olvassa végig a motor szerelésével, beállításával foglalkozó részt, biztos, hogy fog tanulni belőle.
valaki tudja h a ts 125 blokkban a lánckerék mögöt van egy érzékelö vagy mi? az az üreset jelzi???és mivan ha leszedem mert akadál a láncnak!!!lassan kész a gép ma is csinálgatam kész van a vontatórésze. majd rakok fel képeket ha valakit érdekel
Szia. Amenyiben az alaplap gyári öszeálitással van benne, A lendkerék mögött, kicsit balra látol három érintkezőt. Főtengely irányába be tudod nyomni rugóerő ellenében, egy kicsit. A középső a rövidre záró vezeték, Bal szélső világitó tekercs, jobb szélső töltő tekercs. Azért használj próbalámpát is.
A megszakítóra tegyél egy vezetéket!Megszakító-kondi-gyújtótrafó(ha van külön),egy közös ponton csatlakoznak egymással.Ide kell egy plusz vezeték,ami ha testre nyomod leállítja a gépet.
Már elnézést kérek a tájékozatlanságomért ,de ez az első kistrakim ,amiröl lentebb is kérdeztem,de hadd kérdezzem ,meg ,hogy ti hogy oldottátok meg a motor leálítását ?
Per pillanat, nálam a gyertya sapka levételével álítható meg :)