Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Mivel a hétvégén kifeküdt a gépemben a pannónia motor így most mérgemben meghírdettem tehát még míndíg eladó! Viszont kellene nekem egy diesel motor olcsóba vagy okosba nem tud valaki véletlenül 1 et!!!???
Rgyébként a sebváltóról anno én leszedtem azt a szonyarészt, ami a trabi motortömbhöz rögzitette a sebváltót, igy lényegesen szimpibb volt, A nyeles tengelyhez meg a kuplungtárcsa ricnis részét használtam fel, ehhez került a sebességcsökkentő lánckerék.
Leesés ellen meg egy golyós támasszal oldottam meg a biztositását. De ha végképp ez lesz az utolsó helye a sebváltónak, akkor a nyeles tengelybe egy hornyot sikitózva lehet biztositani leesés ellen megfelelő nagyságú seeger- el. Vagy pedig a tengelyvégre hegesztett csavarral. A lényeg, hogy ne lődörögjön a kuplungtárcsa belső. Csőből pedig megoldható a "hézagolás", azaz a lánc vagy ékszij együttfutása a motoron levővel.
Természetesen, hiszen igy koorekt csatlakozásokat tudsz biztositani. A rövidebb féltengelyeket meg muffal újraösszeillesztheted. A trabant könyv eléggé vacak ábrákat tartalmaz, de a kormányösszekötöknek van rajta egy kinyúlás, azzal pedig a stabilizálást meg tudod oldani, igy nincs elfordulásveszély a kerekekenél. Ha meg egy kicsit nehezebb lesz a járgány az sem rossz, főként szántáshoz, meg kocsizáshoz. Nem kapar.
Szia.Tudom hogy irtad és sokat segítettél mert annak köszönhetöen döntöttem a trabi kerekeknél és a képeket elöre is meg köszönöm mert ha látom jobban értem miröl van szó.
Igy már érthetőbb számomra. Nomármost, ha egy 2-3000 fordulattal és lassitó áttétellel hajtod meg a trabi váltót, akkor a 4. fokozat kivételével elfogadható lenne, mégha trabi kerekekekkel veszed is.(Meg kellen keresnem a Trabant könyvet, abban emlékezetem szerint az áttételi viszonyok megvannak)
Igy már megtarthatnád a differenciált is, ami kanyaroknál hasznos lenne. És ha lerövidited a féltengelyeket, akkor az eredeti kerékagyakkal is viszonylag könnyen kivitelezhető.És nem is túl széles! A motor a sebváltó előtt is elhelyezhető. Sőt még egy határoló felhelyezésével az eredeti lengőkarokkal is megoldható a felfogatás. És persze a felső részt elfordulás ellen stabilizálni, ami az eredetileg is rajtalévő kormánycsatlakozással kivitelezhető. Mondjuk én az eredeti bolcsőt szétvágtam és szükitettem, igy a sebváltó korrekten felfogható az eredeti gumibakokkal Ha hagysz egy kis "játéklehetőséget" a kerékelmozdulásnak, akkot kisebb szerelési pontatlanságot is képes feszités nélkül elviselni, ami nem kis könnyebség ez esetben.
A környezetemben szaladgál egy ilyesmi gép. A tagnak kettő is van, de a másik más rendszerű.
Annak az eleje simson, a hátulja platós. Én csak azt hallom, hogy ordít a motorja. Elmondása szerint fél évig tart egynek a motorja (viszont tudni kell, hogy ebből él).
Szia. Készitem a vázat és a kerékagyak felfogatását. A hétvégén talán sikerül megmutatni képeken, és látható lesz amit korábban leírni próbáltam. jó barkácsolást.
Érdeklődnék, hogy egy simson swalbe blokk+lada váltó és híd kombójából jó kis traktor lenne-e a végeredmény?? Áttételezésnél az lenne a lényeg, hogy a végsebesség 15-20 km/h legyen, így haladna is a kis csoda jármű! Érdeklődés szinten érdekel a téma egyenlőre csak :)) A válaszokat előre is köszönöm! :)
Köszi a választ.A terv a következö:egytengelyesgép szarv kormányzással,trabantváltó amit egy viszintestengelyü 5,5hp motor hajt kb.4-5 szörös lassitással egy közbensö tengelyel és ékszíj kuplungozással a nyelestengelyt pedig láncal.Az eredeti féltengelyel szeretném hajtatni a kerekeket(trabi kerék).Az elsö kerékagy és csapágyház felfogatása a vázhoz okoz némi bonyodalmat mert ugyebár oda megy a féltengely és stabil is kell hogy legyen,de azt sem szeretném hogy alacsony legyen nagyon a nyomtáv pedig amenyire lehet össze akarom venni hogy éppen elférjen a váltó a két kerék között.(Meg van az eredeti bölcsö is lehet abba kellene bele variállnom.)No de majd meglátom mit tudok kitalálni,de hogy minden jó legyen nem egyszrü az eset,ezért kértem itt segítséget.
Az több mindentől függ. 1. Hagyod az eredeti nyomtávot? 2 Csak kerékkel fog üzemelni?
3. Akasz e még fordulatot csökkenteni?
Elsőre úgy vettem ki, hogy az eredeti Trabant kerekekkel szeretnéd, Akkor egy keresztgerendával, a szélein pedig egy emelvénnyel, mely a sebváltó kijövő részét és az agyak megfelelő magasságát biztositja. Ekkor az eredeti lengőkarok nem kellenek. De a felső forgáspontot is " meg kell fogni", hogy a szarvval kormányozható legyen. (Meg elég erős a váz) Azért érzésem szerint igencsak széles eszköz lesz belőleé Persze ha még teszel rá egy fordulatcsökkentést is (pl egy közbülső tengellyel) akkor a kerékagyba menő rész a lenyesett tengelyekből kialakitható. És akkor Te határozod meg a kerékagy helyét, meg a motorbolcső is könyebben kialakitható. Az eredeti Trabi bolcsőd megvan? Akkor az alá mehetne a meghajtott tengely. Persze ez esetben eltűnne a difi!!, mivel ez a "pót" meghajtórész a járókereket is fixen együtt hajtja. A fordulatszámcsökkentést mondenképpen javallanám. mert anélkül igencsak "fejreállás veszélyes" lenne a járgány!!!
Köszi, hogy megkérdezted! Igen elég aranyáron mérik van aki viszont egész autót oda ad 50.000ft-ért :D. Néztem hasznaltauto.hu-n is dunántúlon van annyi mint a szemét viszont itt a környéken nem találok, de nem adom fel. :D
Ma végre megszereztem a trabi elsö futómüvet is a váltó is meg van meg a kuplungtárcsa is.Egy kis segítség kellene hogy a trabi elsö futómüvet hogyan lehet a leg egyszerübben rögziteni a vázhoz egy tengelyesgépröl lenne szó.a segítséget elöre is köszönöm.
Egyetértek a megjegyzéseddel, ezért is ajánlottam fel itt. Olcsón adom, csak sajnálnám ócskavasnak eladni, olyan sok munka van benne, mire minden jól összejött. (Nekem is kincs lett volna 20-30 évvel ezelőtt!)