Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A spirál hajtja a fogaskereket.Fogaskerékkel spirált nem igen fogsz meghajtani.
Az a fogaskerék a középső anya tekergetésével közelíthető,illetve távolítható a spirál(hoz)tól.Elsőre nekem is úgy tűnt hogy szétkopott,de a középső anya tekeésével frankón be lehetett tolni a megfelelő távolságra.
Ez a traktor régen az enyém volt pancsi blokkal,akkor szinte csak állt az udvarban.Akkor 15-ért vettem7-8 éve.Beállítottam a gyújtást,és eladtam 20-ért.Aki megvette,szerintem tiszta benzint rakhatott bele,mert beállt a hajtókar,meg rendberakott bennt mindent egy gyűrűtörés.Neki volt a trabi blokkja amit félig belerakott,majd állt az udvar végében vagy 5évet a gép.Idén úja megszereztem csere formájában.Kivettem a blokkot,átszabtam kicsit a vázat meg a tartókat,és ment vissza a trabi blokk.A pancsival lényegesen gyengébb volt,de ez várható is.Ezzel most van ereje bőven,meg a súlya is nagyobb az elejének,ami nem hátrány elsőkerék hajtásnál.
Na,akkor jó úton jársz!Lazítsd fel a 4 anyát,és akkor tekerd az anyát.Ha nagyon ki-vagy betekered az anyát(már nem emlékszem),akkor szorul meg a fedél rárakásakor.Az anya tekerésével a csigához képest tolod el a fogaskereket.És ha túltekered,megszorulhat a fedél miatt.Én is beleestem ebbe a hibába,hogy laza fedél mellett tekergettem. Én annyira etekertem,hogy egyáltalán nem akart felfeküdni a fedél.Így jöttem rá hogy mi az az anya.
Szia mielőtt teljesen szétszednéd nézd át a kormány többi forgáspontját is és a kormányrud csatlakozását a kormánymühöz, mert szerintem sok kis kopás okozhat ekkora holtjátékot.
Látom pannónia blokkra vadászol! Ha talállsz esetleg, azt ami benne volt meg amit adtam lehet visszavásárolnám alkatrésznek persze csak ha neked nem kell
Hű Andris Jól szétszedted! olvasom a hozá szolásokat és hát nem érzem magam túl jól hogy ilyen sok hiba kijött rajta! egyébként a kormányművet le tudod venni van 2 tartó csavarja azokat kiveszed éa akkor enged annyit hogy le vedd a fedelet!Én probálltam rajta régebben állítani több kevesebb sikerrel végül is!
Van egy olyan jelenség ,hogy hameglazítom a fedél lefogató 4 csavart (anyát) akkor a szóban fogó állító csavar csavarható,de nem lehet tul sokat becsavarni,de ha megszorítom az anyákat ,akkor az álító csavar nem mozdítható:(
megnéztem pontosabban,majdnem egy telyes fordulatot tesz a kormány ameddig a kerekek is mozdulnának :(
lehet le kell vágnom a motort tartó szerelvényt ,hogy levehessem a fedőt és belenézhessek a kormánymübe .
Szia! Kispók( P-126) kormánymű van rajta. A fedelen lévő anyát,ha fellazítod,a csavart betekered"húzósra",majd fél fordulatot vissza...A Pitmann tengelyt állítod így a csigán. Bár ezek előtt illik levenni a fedelet,mert lehet új kora óta nem volt..:) Miután tiszta, 1.1 dl sűrű olajat( bármit,pl.hidraulikát) tehetsz bele.
Ma letakarítottam,a sok olajos zsuvát a kistrakirol, atnéztem és nagyon sok helyt áthegesztettem az illesztéseket,meghoszabítottam a zuk kapcsolokart stb
holnap átfestegetem a vázat,hogy mire meglessz az új blokk,csak be kelyen szerelnem :)
Teszek fel képet,valaki meg tudná mondani .,hogy mulyen a kormánykazetta ?
nagyon rosszul megy,fél fordulat után kezd csak fordulni a kerék is :(
azt hiszem ezt is ki kell cserélnem :(
Teszek egy képet a diferenciálműröl is
van ott két csavar
mi a szerepük ?
az első képen látható ,hogy hová szeretném tenni az orrsúlyt,amit beburkolok ,egybe a motorral ,egy motorburkolattal
Szia kicsikocs javaslata jó és elég is, a hoszu tengelyből nekem egy 43cm es darab maradt, ami neked elég lesz a közbenső tengelynek. Mégegy gondolat, a nagy ékszilytárcsa könyü anyagból, lemezből legyen. Ha nehéz anyagból csinálod akkor lendkerék-ként fog müködni és nehéz lessz sebességet váltani. Kellemes tervezgetést.
Levettem ma a hibás váltós pannonia blokkot a trakirol.
mint ahogy lentebb írtam egy jó állapotban lévővel szeretném kicserélni.
most hogy fel van szabadítva a váz ,átnézem és áthegesztgetem a gyenge pontokat ,stb
Szeretnék egy kb 50 kg orrsúly tönteni betonbol,amit beépítenék a motor elé.
Valaki öntött e már ehez hasonlót ?
Laposvasból ,füleket hagyok ki amit majd az alvázhoz rögzítek,mert igy ebben az állapotban meg meg emelkedik az eleje ha az eke fel van téve és emelkedőre megyek :(