Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nemrég szereztem egy alvázat az én kis pannóniámnak, igaz motorblokkot is kaptam hozzá, de abból sajnos alkatrész lett, ugyanis üt a tengely, elrepedt a hengerfej, stb, ugyh inkább felhasználtuk a jó alkatrészeket a saját régi blokkhoz.
Frankón beállítottuk a bakon, és mire felszereltük a trakira ugy elállítódott, hogy alig birtuk beindítani...a hátamat is meghuztam, majd be ***tam a sok rángatástól.
Egyébként remek kis gép lesz remélem, baka sorstárstól szereztem, talán nem hiába. Ugyan egy-két hegesztés nem túl pontos rajta, de a nagykalapács meg a szerszámok megoldják :o)
Bízom benne hogy hamarosan hótolásra használhatom, tavasszal meg csinálni kéne rá egy fűkaszát, mert sok szénát kell kaszálnom az állatoknak.
Aprop, milyen gyertyát kellne venni bele, mert az ujakra nincs ráirva a hőérték...vagy csak én nem látom. Márcsak azért mert a régi gyergyák sorra megadják magukat, egyszer jó szikrát adnak, másnap meg már kuka....aztán megint előkerül és megint jó. Nem igazán értem.
Az enyémben T5-ös Pannonia blokk van a fogyasztása óránként ha szántok vele 1fejes lovas ekével 15-25cm mélyen(talajtól függően)5-7dl között van!Az szerintem nem rossz!
hello iylen hidraulika csatlakozoim is vannak zsir ujjak küldök majd képet !!énis most szereztem a munkahengereket van 3db!!van egy kormány szivatyú az nem tudom h jo e hidraulikának bár azt mondják h megfelel a célnak!!énis majd késöbiekben lehet csinálok a gép után hidraulikát..de elöbb rakjuk össze h télen mehesen a hó kotrás!!!
én nem tudom hogy azok akik olyanokat irnak hogy 7 8 litert is megeszik annak valami nincs rendbe a gépével
az enyémen biztos láttad a tankot sokak szerint kicsi. pontosan 1 literes én azzal pl ha krumplit töltök 1-1,5 órát folyamatosan megyek vele vagy most voltunk vele fáért kb 10-12 mázsa fa volt rajta és kb 2 km kellett menni aminek fele földút volt azzal az 1 liter benzinnel 2x mentem oda és 2 xvissza és még vagy 2-3 deci maradt is benne
A berugókar felőli oldalt van egy kis ajtó én úgy hívom két csavar tartja azt leveszed és fogsz látni egy csavart de itt van itt pontosan leír mindent.
33cm lett a belseje a keretnek a nyomtáv olyan 75-80cm közt lesz attólfüg milyen gumi megy majdrá.Majd lehet megkerslek ha az idöm engedi,mert már december és elég huzós hónap nekünk a meló helyen mindenki ilyenkor akar önindító forgórészt javíttatni.
A kuplung kiemelés elégtelenségére utal a hiba. Másodsorban a túl sűrü olaj is okozhatja főleg hidegebb időben. Nekem egyszer téves olaj betöltés miatt volt már hasonló,(igaz D-csepelen)
Szia. Amit én tudok az egyik lehetséges oka:Elkopott a kuplung kiemelő tengelye, Ami függőlegesen megy bele a blokkba, amenyiben a többi beálitás jó. Azért majd írd meg mi volt vele, had tanuljunk. Kellemes tervezgetést.
Jó estét. Ha gondolod meg is mutatom, megnézheted személyesen, bár azóta még nem sokra haladtam. A váz belselye ne legyen kisebb, 34cm nél, az alatt sok macerás dolog van vele. Jó tapasztalat, egy nagy átlagos méretü ajtón is vigan befér szélességre. Azért szeretnéd te is 80cm ig a szélességét? Jó barkácsolást.
van egy olyan jelenség ,hogy a pannonia motoros kistraktornál ,hiába nyomom be tökig a kuplungot,ugy is a sebességet(uaz,vagy robur váltó) kerregve veszi ,és amikor bevette a sebességet,azonnal indul szép lassan.
Megnéztem, hogy eléggé feszes e a kuplung bowdwn,de maximálisan hátrahúzza a kuplung fület a motornál.
mi lehet a gond ,mit nem csinálok jól?
A trakit a Tőkés olvtárstól vásároltam,az ő elmondása szrint ki kidobja sebességből a pannonia váló magát, ezért a fogaskerék mellett (mögött) van egy csavar amit telyesen becsavarva ,nem dobálja a sebességet ki,de nem is lehetváltani ,csak a másodlagos váltóval (uaz)
A képen nem látom tisztán a "behajtás" megoldási lehetőséget, de szerintem ne közvetlen a lánckereket hegesztd rá, Egy közdarabbal (kazánlemez, vagy hasonló vastagságú) applikálnám hozzá a lánckereket, igy egy másik megoldás esetén egyszerűbb a váltás. (csere)