Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Valaki nem tudna nekem egy eladó váltót??? A lényeg hogy elég egy előre és egy hátramenet is (irányváltó is jó), tehát legyen minél kisebb és kibirjon egy MZ 250/1-nyi lóerőt (19-20 Le)... Köszi
Valóban kellene fotó a hídról, hogy személygépkocsi tartozék e vagy tgk-é. Ne legyen igazam, de én arra gondolok, hogy egy Moszkvics hidat találtál, mert annak a tetetéjén a jobb oldali részen van egy "szuszogó" és az teljesen olyan mint egy kupak, kb egy "ujjpercnyi "nagyságú aminek semmi köze a difizárhoz. Bízzunk benne, hogy tévedek.
Van egy teherautó szervós kormányművem akkor az lesz az áldozat és legalább könnyen lehet majd dolgozni vele.köszönöm,hogy megosztottad a tapasztalatod.
hátt nem tudom összekötöttem ahogy irtátok nekem !!de valami nem stimmelt!!ezt inkább profira bizom addig megcsinálom a motor tartó bakokat inkább...meg a vonórészt elöre meg hátra..... jó lenne még az idén havat túrni vele:D
Üdv szereztem egy hátsóhidat de nem igazán jövök rá hogy a difizárat hogy tudom bekepcsolni rajta egy kis pöcök áll ki belőle ami olyan mint egy kis kupak
Most olvasgattam vissza és látom h pannóniához van olyan ledkereked amire önöndítót lehetne szerkeszteni! Megvan még??? És ha megvan mennyiért adnád???
A traktor eljét súlyozd le! Ha van lehetőséged akkor egy alkalommal kérj meg valakit, hogy álljon a gép elejére mint súly és meglátopd, gond nélkül felmegy az emelkedőn. No ebből eredően, ha meg tudod oldani, akkor két előre nyúló vasat szerkessz rá és erre tedd a súlyt. Ha van tömör vasad akkor azt, ha nincs akkor betonból készíts súlyokat, minél nehezebbet, ahogy a gép mérete engedi. Nem tudom milyen kerekek vannak rajta, de már egy korábi hozzászólásomban írtam, hogy én feltültöttem vízzel a gumiklat, de a kerekekre is készíthetsz beton súlyokat. / erről is írtam korábban, hogy m,i jó még/. TZK nagyságu kerekenél /16-os/ 50-55 kg-ot jelent egy keréknél a víz súlya. A difit nem szabad ebben az esetben lehegeszteni, de erről is már írtam.
A gödrökkel nincs gond.Viszont ha meg van dübbentve a futó,és alig guruok,kell erő tekerni a kormányt.Bár az is a rota futójánál jelentkezik.Lehet azért mert az alacsonyabb.Vagy mert be volt rohadva a fék.Viszont nekem nagy átmérőjű a kormány ahogy látod is. Ha kisebb kormányt raksz(személyautó),akkor kell a szervó.De mikor a szántáson húztam át a futóját,akkor sem rángatta a kormányt a kezemben,pedig a nagy RÁBA jó mélyen szántott előttem.Én meg átlósan mentem a barázdákon.
Sziasztok! Nemrég találtam a fórumra,vissza is olvastam az elejéig.Nagyon jó gépek vannak itt. Nekem egy 4 kerekű kistraktorom van. Most szeretnék egy derékcsuklós kis rakodógépet összerakni, a kormány megoldásod nagyon tetszik.Az lenne a kérdésem mennyire nehéz a kormánya ill. görökben nem akarja "kitekerni a kezedből",vagy érdemesebb szervósban gondolkodni?
Az adott vontatmányhoz, munkához, kisérletileg szerelj fel a gép elejére egy két 10-25 literes kannát próbaképen tölts bele vizet . Így megállapíthatod a szükséges súlyt. Ha traktor mintás gumit használsz azzal is javulhat, sokat segít, Lehet magára a kerekekre is pótsúlyt szerelni . Hegynek kissebb teherrel használd.
Sziasztok.Szeretnék tanácsot kérni töletek,van egy pannonia motoros szarvkormányos traktorom,a házamnál kb van 50m hossza egy olyan 3-4 méteres emelkedő,és nagyon nehezen akar velmenni,féluton elkapar és segiteni kell rajta,hogy felmennyen.Mit csináljak,hogy könnyedén felmennyen?Mennyi súly kellene az elejére.Lehegeszem a difit,hogy ne pörögjön ki a kerék?Köszi a segitséget.
Ebben az esetben a legkézenfekvőbb a dinamót meghagyni. Viszont szoktak babetta gyújtást rátenni. Az nem annyira kényes, mint az eredeti. Igaz, nem 60W, hanem csak 20...
enyém elvileg brutálisan erös lesz 50az 1hez áttétel.a tengelyek lamellásan lehet kapcsolni h midn 2 kerék fogjon vagy egyenként pluss van egy hátsó ugy mond kihajtásaz a lánckerék tengelye.15ös kerekek.remélem télleg erös lesz!!üdv tibi
5.5Le vizszintes tengelyü, ékszíj kuplungos lánchajtásos .Már megvan a 10Le Briggs motor hozzá és alakítva lesz első kerék önjárósra ,hátul a rota és egyéb.
Mert én máskor egy 125-ös MZ-re raktam fel gyújtómágnest, és csodálatosan működött vele. Az viszont egyéb áramot nem ad. Szikrát, viszont becsületeset!
hátt nem igen értek hozzá!! az 1es akondira van rákötve a rajzot neten néztem ás akkor a 15ös meg az akksi negativra ???akksi pozitiv megy a állórészen a kondi oldalára és a kondi tetejéröl megy a trafó egyesre!!!és akkor a 15ös meg a negativra!?igy akkor okés???elöre is köszi !!örülök h van ki tudd segiteni!!