Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Látom pannónia blokkra vadászol! Ha talállsz esetleg, azt ami benne volt meg amit adtam lehet visszavásárolnám alkatrésznek persze csak ha neked nem kell
Hű Andris Jól szétszedted! olvasom a hozá szolásokat és hát nem érzem magam túl jól hogy ilyen sok hiba kijött rajta! egyébként a kormányművet le tudod venni van 2 tartó csavarja azokat kiveszed éa akkor enged annyit hogy le vedd a fedelet!Én probálltam rajta régebben állítani több kevesebb sikerrel végül is!
Van egy olyan jelenség ,hogy hameglazítom a fedél lefogató 4 csavart (anyát) akkor a szóban fogó állító csavar csavarható,de nem lehet tul sokat becsavarni,de ha megszorítom az anyákat ,akkor az álító csavar nem mozdítható:(
megnéztem pontosabban,majdnem egy telyes fordulatot tesz a kormány ameddig a kerekek is mozdulnának :(
lehet le kell vágnom a motort tartó szerelvényt ,hogy levehessem a fedőt és belenézhessek a kormánymübe .
Szia! Kispók( P-126) kormánymű van rajta. A fedelen lévő anyát,ha fellazítod,a csavart betekered"húzósra",majd fél fordulatot vissza...A Pitmann tengelyt állítod így a csigán. Bár ezek előtt illik levenni a fedelet,mert lehet új kora óta nem volt..:) Miután tiszta, 1.1 dl sűrű olajat( bármit,pl.hidraulikát) tehetsz bele.
Ma letakarítottam,a sok olajos zsuvát a kistrakirol, atnéztem és nagyon sok helyt áthegesztettem az illesztéseket,meghoszabítottam a zuk kapcsolokart stb
holnap átfestegetem a vázat,hogy mire meglessz az új blokk,csak be kelyen szerelnem :)
Teszek fel képet,valaki meg tudná mondani .,hogy mulyen a kormánykazetta ?
nagyon rosszul megy,fél fordulat után kezd csak fordulni a kerék is :(
azt hiszem ezt is ki kell cserélnem :(
Teszek egy képet a diferenciálműröl is
van ott két csavar
mi a szerepük ?
az első képen látható ,hogy hová szeretném tenni az orrsúlyt,amit beburkolok ,egybe a motorral ,egy motorburkolattal
Szia kicsikocs javaslata jó és elég is, a hoszu tengelyből nekem egy 43cm es darab maradt, ami neked elég lesz a közbenső tengelynek. Mégegy gondolat, a nagy ékszilytárcsa könyü anyagból, lemezből legyen. Ha nehéz anyagból csinálod akkor lendkerék-ként fog müködni és nehéz lessz sebességet váltani. Kellemes tervezgetést.
Levettem ma a hibás váltós pannonia blokkot a trakirol.
mint ahogy lentebb írtam egy jó állapotban lévővel szeretném kicserélni.
most hogy fel van szabadítva a váz ,átnézem és áthegesztgetem a gyenge pontokat ,stb
Szeretnék egy kb 50 kg orrsúly tönteni betonbol,amit beépítenék a motor elé.
Valaki öntött e már ehez hasonlót ?
Laposvasból ,füleket hagyok ki amit majd az alvázhoz rögzítek,mert igy ebben az állapotban meg meg emelkedik az eleje ha az eke fel van téve és emelkedőre megyek :(
Az újabb gyertyákon nem találsz konkrét hőérték jelölést, mert ez az információ be van kódolva a típus jelölésbe. Így attól függően, hogy milyen gyártmányt választasz, meg kell nézni az adott gyártó kódtábláját. A pancsihoz 260-as hőértékhez az NGK-ból pl a B8HS típusú gyertya lesz a jó.
Ahogy kérdezted Pannóniához is vannak okosságok (jobb minőségű, hellyel-közzel csereszabatos alkatrészek), de véleményem szerint egy traktorhoz használt blokkba egyszerűen nem éri meg ezeket az alkatrészeket beépíteni. Az ilyen alkatrészek árán hozzád vágnak pár darab használt blokkot... :)
Köszönöm, valami hasonlókat kezdtem el nézegetni az utóbbi időben, persze a távolság sem mindegy, mert pl a benzinpénz akár meg is duplázhatja egy ilyen kedvező vétel árát. :)
1 és 2 tengelyes dilemmában van esetleg pro-kontra érv, vagy mindenkinek a szája íze szerint? :) Csak azért mert árban nem sok különbség van.
Köszönöm a tippet, ha lenne rá ennyi pénzem nem is haboznék, mert nagyon szimpatikusak ezek a masinák. Ha jól emlékszem Neked is van egy ilyen, nagyon irigylem, mert csodás állapotúvá varázsoltad. Le a kalappal a munkád előtt!
A keretnél 100e a plafon pótkocsival és használható állapotban, vagy az esetleges felújítás költségeivel együtt.
Szia.Látom haladol szépen(kár a satuért).Lassan én is a váltót akarom be helyezni és aztán a féltengelyeket,a kerékagyról már levettem az volt az elsö csak a csukló részt nem bántottam.Miért a hosszú tegelyböl kell a rövidet csinálni számit valamit?Amugy nem vagyok villamosság szerelö csak 15 éve belekeveredtem ebbe a forgórész fel újításba és azóta itt ragadtam igaz együt kisérleteztük ki a fönökkel az utat és ezt sajnálnám a legjobban ott hagyni,amugy kömüves az eredeti szakmám.20/3274814.Jó melót továbbra is.(Ha kész lesz tegyél fel majd képet.)
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy jawa motoros kistrakim van, és hidraulikát szeretné rá szerkeszteni. Az lenne a kérdés hogy a szivatyúnak elég lenne az a fordulat ami a lánckeréknél van, vagy a főtengelyről kéne meghajtani?(jawa blokk, babetta gyújtás, zuk váltó)
Azt nem tudom megmondani hogy milyen váltó ez mert nem is láttam még ilyet,de nézte már egy 70éves mezőgazdasági gépszerelő bácsi is aki nagyon sok mindent megélt már de még ő sem tudta!Valószínű egyébként hogy vagy egy szerszámgép váltó,vagy valaminek a hajtás házából csinálták mert maga a ház masszív vas öntvény!A mérete kb:25cm magas,25cm széles és 20cm hosszú!Ezek nem pontos méretek,de kb ekkora!Van benne:eggyes,üres,kettes meg a rükverc!