Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia ebben a modern korban fotókkal dokumentálhatod a szerelés részleteit.Egyébként nem bonyolult csak nagy méretü, alaposan megtisztitott blokk, hogy a csavarok ne bujanak el az olajsárban. A szétszedéskor ne üss közzé csavarhuzót az árt az illesztésnek. És ügyelj a menetes tengelyvégek elverésére. öszeszereléskot a tömitettségre. Csak bátran, magyar emberek tervezték és gyártották.
Az este egy mailt kaptam ,az egyik nem aktiv forum olvtárstól aki felvilágosított a lentebb feltett képeken látható kormánymű eredetéröl.
Rákerestem a netten is és tényleg igaza van
A Kormánymű egy ladából származik :)
Érdekesség ,hogy a lentebb kitárgyalt állító csavar melett van egy másik stucc is amire rámeg egy 8-as kulcs,de ez a stucc azt hiszem nincsen a polszki mormányműven
a netten talált képeket elnézve ,most bár biztos ,hogy ladáé
Csak így mert telefonról netezek és ide nem tudok képet feltölteni!Tehát a link:http://indafoto.hu/gokartos/alap_album Azóta már sokat változott,másik tank van rajta és van rajta sárvédő,az utánfutóra csináltam féket és tettem ra rugós ülést....stb remélem meg tudod nézni a képeket!
Nagyon szeretnék,de mivel mobil telefonról netezek így nem tudok képet ide föltölteni,de az indafotóra már töltöttem fel!Annak a linkjét tudom csak ide beilleszteni!
Én szerintem a Pannonia blokk erejével nem lessz gondod!Az enyémben T5-ös blokk van ami 16Le de én megvagyok vele elégedve,lomha de nyomatékos motor!Olvastam a neten egy szakirodalmat amiben azt írták hogy a T5 utáni sorozatok mint pl:a P10 meg az utániak már nem annyira bevált konstrukciók voltak mert az alkatrészek többségét már nem a gyárban készítették hanem ki adták kis iparosoknak akik silányabb minőségű anyagból készítették az alkatrészeket és nagyobb tűréshatárral.....!De már a T5-ös sorozat később gyártott motorjai is így készültek!
Sokat néztem a munkáidat,meg olvastam a hozzászólásaidat a rotakapás forumba :)
olvasva a forumot látom ,hogy a töbség trabi motort tesz rá
namármost nálam az van ,hoyg a pannonia blokk váltója megadta magát és gondolkodok egy erössebb motor beszerelésén.
az a szomorú valóság ,hogy ez az első ilyen jellegü barkácsolásom,igaz van egy haver aki autószereló és töle is kérhetek segítséget ,de első sorban a TI segítségetekre,tanácsaitokra számítok :)
Kényelmesebb lenne helyeteíteni a pannoniát egy másikra ,de félek ,hogy az erő nm lessz a megfelelő
Szivesen!Frankó kistraktor,főleg így hogy nem olyan széles a nyomtáv és nem olyan hosszú!Nagyon sok helyre beférsz vele!Nagyon előnyös kiskertek szántására,természetesen csak akkor ha akarsz is vele szántani!Nekem szarvkormányos van 95cm most a szélessége gumi széltől,gumi szélig 185-R13 as kerekek vannak rajta jelenleg,téli gumival!Az áttételezése hálistennek nagyon el lett találva az enyémnek mert van benne nagyon lassú ami azt jelenti hogy lépésbe megy meg van gyors is a végsebessége üresen 40-50km/h!
Üdv!A kép alapján Nagypolski hátsó híd,mert nekem is ugyanez van!A hátulján lévő csavar az a olajbeöntő és egyben olajnívó is!A tetején lévő az pedig a szuszogója,az alján lévő pedig az olajleengedő csavar!
A spirál hajtja a fogaskereket.Fogaskerékkel spirált nem igen fogsz meghajtani.
Az a fogaskerék a középső anya tekergetésével közelíthető,illetve távolítható a spirál(hoz)tól.Elsőre nekem is úgy tűnt hogy szétkopott,de a középső anya tekeésével frankón be lehetett tolni a megfelelő távolságra.
Ez a traktor régen az enyém volt pancsi blokkal,akkor szinte csak állt az udvarban.Akkor 15-ért vettem7-8 éve.Beállítottam a gyújtást,és eladtam 20-ért.Aki megvette,szerintem tiszta benzint rakhatott bele,mert beállt a hajtókar,meg rendberakott bennt mindent egy gyűrűtörés.Neki volt a trabi blokkja amit félig belerakott,majd állt az udvar végében vagy 5évet a gép.Idén úja megszereztem csere formájában.Kivettem a blokkot,átszabtam kicsit a vázat meg a tartókat,és ment vissza a trabi blokk.A pancsival lényegesen gyengébb volt,de ez várható is.Ezzel most van ereje bőven,meg a súlya is nagyobb az elejének,ami nem hátrány elsőkerék hajtásnál.
Na,akkor jó úton jársz!Lazítsd fel a 4 anyát,és akkor tekerd az anyát.Ha nagyon ki-vagy betekered az anyát(már nem emlékszem),akkor szorul meg a fedél rárakásakor.Az anya tekerésével a csigához képest tolod el a fogaskereket.És ha túltekered,megszorulhat a fedél miatt.Én is beleestem ebbe a hibába,hogy laza fedél mellett tekergettem. Én annyira etekertem,hogy egyáltalán nem akart felfeküdni a fedél.Így jöttem rá hogy mi az az anya.
Szia mielőtt teljesen szétszednéd nézd át a kormány többi forgáspontját is és a kormányrud csatlakozását a kormánymühöz, mert szerintem sok kis kopás okozhat ekkora holtjátékot.