Sziasztok!
Örülök hogy mindenkinek szerelődnek összefelé a gépsárkányok!
Ma a miénk is ment pár kört végre az udvaron!!!
Egy kicsi probléma volt csak, hogy 3 szor 20-30 métert fél óra alatt sikerült megjárni... :o)
Kb 2-3km/h a végsebesség ha 4esbe van a pannónia meg az opel váltó. Kiszaggatná a házat tövestől, de ez igy botrány lassú nkem.
A blokk és az idegen váltó egy ismeretlen áttétellel van összehozva (így vettem, be van burkolva egy gondolom két fogaskerékből álló hajtás áttétel és arra kötöm a pannóniát egy gumis koszorúval.
Bocs, a teljes kép, hogy mindenki értse, mert képem egyenlőre nincsen, az pannónia motor+valamilyen áttétel+opel 4 sebességes váltó+zsuk hátsó híd (ez van meghajtva).
Véleményünk szerint az áttételt kellne "kidobni" a rendszerből és egy az egyben rákötni a blokkra az opelt. Akkor talán sebesség is lenne, mert igy a kertig sem jutok el 1 liter benzinnel. A pannónia pörög mint a veszedelem, de mire elér a kerékig addig alig van fordulat, csak tolja előre.
Sajnos az idegen áttétel miatt a pannónia meghajtása és az opel váltó meghajtása egyáltalán nem szembe néz, így csak egy lánc meghajtást (vagy kettőt) közbeiktatva tudjuk rákötni telibe.
Kinek mi az ötlete????
Várom az építő jellegű hozzászólásokat, lehet hogy mi néztünk be valamit.
Ja igen, még annyit tudok az opel váltóról ami bennt van hogy valamit lehegesztettek benne (elvileg a difit, de van egyáltalán benne?), mert ugye a két féltengely kimenetet hajtja meg, de csak az egyikre van rákötve a zsuk híd egy kardánnal, a másik kardános fék volt, amig az imént el nem sikerült törnöm a kardántengelyt (mert hegesztett volt :o) ), de ilyen sebességgel egyenlőre nincs is szükség fékre sajnos.
Köszönöm előre is!
Még mindig szükségem volna egy régi t5-ös 25mm átmérőjű torokkal rendelkező pannónia karburátorra, lehetőleg kompleten és működöképesen, mert a nagyobb turkúval sok benzint szív és nem megy vele a blokk.