Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Gyuszi! Válaszolok az Abodi helyett, ha nem baj. A Zuk váltó nyeles tengelyén a nagy lánckerék mögött, még egy kissebb lánckerék van ami hajtja a kardánt. MTZ kormánykardán rudazatát használtam fel. Annak a bordás illetve a hüvelyes részét is. A lánc meghajtott, természetesen egy lánckerékkel szerelt, rövidebb tengelyt ami két helyen volt csapágyazva és a vége bordás volt. Egy hosszabb tengely volt a folytatás a traktor végéig. A két szemben álló bordás tengelyt a bordás hüvellyel tudtam összekapcsolni, így bármikor oldható volt a hajtás. A hüvely kb 150mm hosszú. Állandóan, már ha a motor sebességben volt, akkor a kis rövid tengely is forgott. Hátul csak akkor, ha összakapcsoltam a hüvellyel. A kardán sebességét az Izs sebbváltó állása határozta meg. Talán érthető amit leírtam.
Azért adtam el, mert kihasználatlan volt. Az utóbbi 3-4 évben már nem szántottam a kertet, füves, azt nyírom. De a környékbeli kertek is java részt füvesek, legalább is a környékünkön, így ott sem kellett dolgozni vele. Évekkel ezelőtt a környék nagyon sok kertjében jártam a géppel. Kicsi volt 105 cm szélesz, jól fordult elfértem a kis helyeken, legfőképpen kifértem a kertkapun. Az eke is elég közel volt a géphez, pont azért, hogy a fordulásnál a kerítések, fák, szőlő között elférjek, tudjak manőverezni. Egyébként semmi bajom sem volt vele. Nekem az Izs motor nagyon bevált, de erről már korábban írtam.
Üdv! Bocs hogy megint éjszaka írok de nemrég értem haza munkából. Az enyém ugyan igy van megoldva de nekem nem okoz gondot az ekét kiemelni.Előre hasonló szerkezetet csináltam csak az levehető a traktoról,majd holnap rakok fel képet arról a szerkezetről is. Amúgy nálunk a faluban is nagy divat volt ez a traktorépítés, de az utóbbi időben a rendőrség elégé rá ment az ilyen gépek büntetésére és azóta senki nem mer a közúton közlekedni vele. Még a szüreti felvonuláson sem akarták először engedni a részvételüket de azért sikerült jobb belátásra bírni őket. Itt egy videó a felvonulásról itt több házi építésű gép is látható a falunkból, de ezek csak töredékei a településen található szerkezeteknek.http://www.youtube.com/watch?v=5H2AbdeNV0g&list=UUfPdCb_a8QcKiDBAJqb0nhQ
Ez meg az előző gépem volt a mit hülye észel eladtam , ez trabant motoros volt uaz hiddal és váltóvalvolt még régebben egy trabant motoros traktorom ott csőrlővel volt az eke kiemelés megoldva
Én nem tartom olyan jó ötletnek a ventilátor meghajtását a lánckerékről!Ha üresbe van a Mz blokkod akkor a lánckerék tengely sem forog meg a hűtés sem megy,és a lánckerék tengelyről úgysem tudsz akkora fordulatot levenni hogy a ventilátor rendesen fújja a levegőt!Tegyük fel szántassz vele 1esben van az Mz meg 1esben van a plussz váltód is éppen lépésben mész vele pont ekkor van a legjobban szükség a hűtésre és ugyebár 1esben nem igazán pörög a tengely!De te tudod!
hjah arra gondoltam én is !!de uyge nekem csak a kis mz akssi van ami 6voltos és nem 12:S
!!!ma bekötötük a gázt felraktuk a kipufogot márcsak a benzint várom de sztm 22nél elöbb haza nem ér:Sgondotlam h a lánfeszitö fogaskerékböl lenne, tengelyt csinálni neki és abol menne fel szijjal a ventilátor hajtás!elég bonyolult de nem rossz sztm...:D
Igaz tömöritenem kelett mert a mérete miatt nem engedte a Jánosnak feltenni,de aki tüzesebben meg akarja vizsgálni a képeket ,azoknak ajálom,hogy mentse le és akkor tetszés szerint nagyítható.
Amugy a lentebb feltett kérdésemre a "sörlaikára" itt megtaláltam a választ :)
Hiába erőlködöm valamiért nem tudom a képeket feltemnni. Abodi, ha mneg tudod oldani, amiket neked elküldtem a traktorról, tett fel légyszíves. Több kép nekem sincs és nem is tudok többet csinálni mert már eladtam.
Szia tudnál képet feltenni a sörraulikáról :-DD nekem semmi nincs a traktoron és nem találok nekem megfelelö megoldást, mondjuk 2 es lovadekét kellene mozgatnia.
Látszik, hogy nincs rajta hidraulika! Az eke kiemelése mechanikusan,karral, áttételekkel töténik. Én úgy hívtam az ilyen megoldást,amikor kérdeztek, hogy " sörraulika" . Mindegyik gépemet így szereltem. Megbízható és nem levegősősdik le, azt a funkciót betölti amira kell. 80-90 kilógrammot így is fel lehet emelni. Tehát ha az eke egy kicsit "megrakódott" földdel, semmi gond nincs a kiemeleséssel. Ha vissza emlékszel neked elküldtem a traktor után kapcsolt talajmaró képeket. A talajmaró súlya 70kg volt. Azt is ilyen módon emeltem fel a sor végén, minden gond nélkül. Csak áttétel kérdése és jóval egyszerűbb megoldás. De ez csak az én gondolatom, nem biztos, hogy mindenki így gondolja.
Kicsit módosult a meghirdetett trakim. Csinálok hozzá egy új kocsit így állok vele, nem soká kész. Így azért gusztusosabb és talán többet is ér... :) Ha valakit érdekel jelezze!
Régóta olvasgatom ezt a fórumot, mivel borzasztóan érdekelnek a traktorok, kisgépek, különösen a házilag barkácsolt trakik! A '80-as években ezek között nőttem fel, nagyapáméknál falun nem volt olyan ház, ahol ne lett volna egy-egy ilyen masina, házi kapálógép, kertitraktor. Az itt olvasottak, és az itt megjelent képek nézegetése után határoztam el, hogy én is beszerzek egy háztáji masinát, mivel építeni időm, energiám nem igen volt.
Na, szóval ősz óta van már nekem is egy trabi motoros trakim, bár ahogy nézem kénytelen leszek átalakítani, mert túl kicsi a platója...
(Azon is gondolkodtam, hogy szerzek egy gaz első hidat, és egy terepváltót, és készítek alá egy új alvázat.)
Íme a gép:
Ha nem zavarok, a későbbiekben kérdeznék majd pár dilgot az itt jelen lévő profiktól!
Üdv Mindenkinek! Végre találtam egy Nekem való fórumot ahol olyan megszállott traktor építők írogatnak mint én.Nekem is van egy pannónia motoros traktorom amit folyamatosan fejlesztek és különböző ház körűli feladatok elvégzésére alakitgatok.Igaz hogy nem teljesen az én munkám mert az alapjai már meg voltak mikor hozzám került de akkor csak vontatásra lehetett használni , most pedig alkalmas szántásra, boronálásra,burgonya töltésre, kiásásra, hótolásra.Most az alternáló kasza meghajtásán gondolkodom.Itt egy
Igen Papp gumi!Árban olyan 10ezer Ft ra gondoltam ahogy most van Lada felnin,a gumik olyan 80-90% os állapotban vannak tehát nem kopottak!Az eggyik gumi eléggé kivan törve a körmök tövénél egy helyen ezér mind a 2db gumi megvan papucsolva körbe belülről másik személy autó futó felületét vágtam le és raktam bele!Mind a 2kerékben van belső nem lyukasak!De érekel csere is nem muszály KP!Ami most érdekelne:12v-os generátor,eke...stb!Írd le hogy mid lenne esetleg cserébe ha érdekel és megeggyezünk rá!
BEINDULT A GÉP!!!!!!!!!!MAJDNEM FELSIRTAM OLYAN BRUTÁL!!! DE SAJNA MÉG VAN MIT CSINÁLNI APROSÁGOK GÁZ BOVDEN KUPLUNG BOVDENT BEKÖTNI MEG A FESZITÖT.........valaki nem tudd mzhezvaló hütést???valami okosat??könyütt??