Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Igen!A gyári 120as főfúvókát kicseréltem a Simsonhoz kapható legnagyobbra ami 72es,az alapjárati 40es fúvókát pedig szintúgy Simsonhoz kapható 35ösre cseréltem!Ennyi volt az egész!
A felni lehet Zuk,ami volt csettegőm,szintén 16-os kerekei voltak...( Níva terepgumi kíváló rajta) Több,azaz jobb szögből készült fotóval jobban ki lehetne találni milyen híd lehet...
Végtére is,nagyon egy égtájon születtek..:) Helyedben kicserélném Ladára,abból legalább "rogyásig" van...Visszább olvasva,írták is,hogy lehet a leg szakszerübben lerövidíteni...
Igazad van sajnos az MZ nagyon falánk és kényes szerkezet nem való traktorba próbáltam régen beszerelni de lesújtó volt a tapasztalat a Jawa 350 kicsit jobb volt de az is hasonló étvágyú traktorba,motorba imádom az MZ-t van nekem is vagy három de traktorba nem való .A pannonia egyhengeresei tökéletesek erre a mezőgazdasági életre és meglepően mérsékelt az étvágyuk.
Ez bizony egy IZS Moszkvics furgon difije. Nekem is ilyen van a gépemen a fő baja nem lehet szerezni fékbetétet hozzá(ezek szerint mégis),amúgy elpusztithatatlan.
attol függ először is milyen állapotú a motor ,másik pedig ,hogy milyen a hajtáslánc ugye "ahány ház annyi szokás" :)
na lényeg az enyémnek a hajtáslánca a következő: Trabi motor+váltó- Lada híd !! semmi egyéb 2. fokozatban 0,7 liter 1:40-es keverékkel (kb 1500 m2 területet /két kertem/ gyepet tavaszi "um rétboronálás" két levél lovas magtakaró boronával bő fél óra alatt tehát ebböl nagyjábol kiszámitva úgy 1,5-2 lityiböl kijön óránként boronával sik terepen ez a motorom ami benne van 5km full generálos(eredeti német alkatrészek lettek cserélve: főtengely,dugattyúk,hengerek,szimeringek v labirintgyűrű pontosan nem tudom meik fajta...stb... tehát csak a forg ház maradt a gyári :DDD) volt mikor hozzám került :D
kb 600-as alapjárat, gyönyörű egyenletes járás pöcre indul :) minden jó bár ki kén cserélni a két megszakitót+kondikat mert azt úgy "kukáztam rá az alaplapot ami rajta van " csak még időm nem volt :)
most hirtelenjében ezeket a képeket találtam a gépröl :) a dátumozott képek a mulkorában készültek a többi pedig még mikor legelőször készen lett tavaly tavaszon asszem :)
Kérem, nálam hozzábbértő emberke segítsen beazonosítani ezt a féktányért és a difimet (uaz, zuk, első, hátsó, mi?), mert vettem hozzá fékdobot a belével és nem passzol.
Zsuk hídról szedtük le, elvileg az enyém is az, de a két excenteres csavar és az alján a két luk megzavart.
Közben édesapámmal találtunk itthon zsír új volga fékpofát, és a rögzítőcsavarjait, érdekes módon össze tudom hozni a féktányérral, de ahhoz nincs munkahenger, rud stb. Probáltam összehozni a kettőt, de nem egyezik.
A zsuk munkahenger amit hoztam a komplett fékdobbal, az sem passzol ennek a tányérnak a megfelelő lyukaiba.
Ezt hoztam: itt már megprobáltam a volga fékpofába betenni a rudakat, látszik h nem sok sikerrel.
Itt pedig maga a szűkitet hídam, remélem valaki be tudná azonosítani ezek alapján ezt is:
Ja és ilyen két hátsó felnim van: ez ugye zsukké?!
Hát nem tudom, nekem mz 250/1es volt benne eddig de bepuszilgatta a 4-6 litert óránént... sima ketyegtetéssel 25 perc 1 liter sima járkálással az udvaron. Azért is váltam meg tőle, nem tudtam mit kezdeni vele karbi gyújtás stb... áh...
Először is ne haragudjatok,hogy a fél fórumot telefirkálom de most érek rá válaszolni így egymás után.
Mi lett a motorjával? megviselte az utolsó 10 éve kikopott elkezdett betegeskedni nehezen indult és a fogyasztással sem voltam így tél elején megelégedve. Most kapott egy másik főtengelyt (ami benne volt szét volt hullva)csapágyakat viton szimmeringeket komplett olajcserét mindenhol frissen fúrt hengert amitől kicsit tartok is mivel be kell járatni ami pannoniánál nem egyszerű és talán a kipufogót is kicserélem egy belső rezosra amin már pár éve agyalok.
És még valami amiről nem írtam a terep: most ősszel kukorica böngészés”közbe sáros dűlőúton és tarlón óránként kb 1.5-2,4 liter jött ki KB 400kg terheléssel(a gép+pót saját súlya nekem 550kg) terepen nagyon sok múlik a terhelésen menyi is van a gépen de extrém esetbe akár 3 litert is megehet.
Használom sorközművelésre is pl kukoricában kétsoros művelővel éppen pöfögve óránként 1,5 körül fogyaszt, érdekesség van Robi 151 (kétüteműm sebességváltós) ami pótkocsis üzembe 200kg terheléssel nem tud 2 liter alá menni óránként és még lassúbb is de legalább a rend őrei nem piszkálnak miatta.