Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Értem igaz ,hogy anyagias a megéprités de kkor is "olcsóbb " ha szakszerűen megvan épitve mint a gyári :) aminek ára a csillagos ég :s és még nem is biztos ,hogy jó az adott igényeknek...
Tisza gát? meik részén :D tölem is itt a Tisza gát durván 3 km-re
8500Ft-ért vettem a 80x40x3 as zártszelvényt egy szálat!Maga a traktor önsúlya olyan 150kg körül van!Nekem is voltak kétejeim a diferenciál művel kapcsolatban még mielőt neki kezdtem az építésnek mert attól féltem én is hogy állandóan lediferál majd,de nem!Így hogy két egyforma traktormintás gumi van rajta nagyon ritkán diferál el!Mentet már vele fél lábszárig érő igazi ragadós sárban és hajtott szépen mind a 2kerék!6mázsa fa volt rajta és simán felmentem vele a Tisza gátra!Szántani is nagyon jó vele!Az áttétel is jó mert van benne lassú sebesség ami azt jelenti hogy lépésben,meg van benne gyors is ami meg kb:40-50km/h üresen!Majd egyszer lemérem pontosan a végsebességét! (-:
Ez majdnem úgy volt megoldva mint ahogy te leírtad volt a kormány jobb és bal oldalán egy-egy fékkar amit ha behúztam oldta a hajtást!Ha a jobb kart akkor a jobb oldalit ha a balt akkor..,Ez úgy nézett ki hogy volt két korong az egyikben volt 2db 10-es csap ez volt a féltengelyen a másikban meg volt 2db 10,5 furat ez meg volt a kerék agyon!Amikor ki volt engedve a fékkar akkor ez a két korong egymáshoz feküdt a csap bele ment a furatba és hajtott,ha behúztam a kart eltávolodtak egymástól és megszűnt a hajtás!
hasonló megoldás mint a robikapakerekeknél? a körmöskapcsoló?
na és egy ilyen gépnél főleg ha nehezebb a diffi elengedhetetlen része
még egy diffizárat kéne kiagyalni a zsiga hidhoz :) ha más nem marad a fékes rásegités a kormánynál :) a szarvon mindkét oldalt egy-egy fékkar jó erőkarral és mindkét oldali fékhez külön 1-1 1 körös főfék hengert ,vagy kupplungmunkahengert amit találok :) röviden félfékkel :) nos váznak elég kell hogy legyen :)
én abbol csinálom amit találok ,akad itt 30-as szögvas :D 80x4-es vascső 5-ös trepp stb... :D nem sok van egyiikböl sem de eennyit még összekukázok a tervem érdekében na meg ugye iilyenkor menetközben mutatja saját magát mi hogy alakul :)
Most gyorsan lerajzoltam-bescanneltem ,hogy én hogy is képzeltem el az egytengelyes traktoromat :)
remélem kivehető belőle a lényeg :)
és azon gondolkodtam ,hogy előzőekben rosszul számoltam mert talán 1:6 ot számoltam a motortol a kerekkig? :s
a motortol a váltó nyelestengelyig 1:4 :) a váltóban 1. fok : 1:1/2 ; 2.fok : 1:1
és a lada hidban talán 1:4x áttétel van? tehát elméletileg nem lesz gyors se de lassú se és ha szerencsém van akkor kapok egy több célra használható kis gépet :)
mivel a jelen épitési tervem szerint a váltó keresztbe lesz tehát ami addig a véglehajtásokat hajtotta az fogja most hajtani a zsiguli hidat ,és ami előre hátra TLT tengely az oldalkihajtás lesz mindkét oldalra :) és ha jol épitem akkor a kormányt megforditva munkagépeket lehetne meghajtani(például: kétodlalrol meghajtott talajmaró ,seprőhenger stb...)
Tehát a motor fordulathoz viszonyitva a TLT-k (egy átmenő tengely) 1:4 ami egy kb 2160/min (motor fodulat) leadná az 540 /min (TLT) fordulatot :) na jó a fordulatméricskélésbe nem bonyolódok bele ...
és még marad egy kihajtás a haladási irányba :) oda is lehet például alternáló kaszát :) mivel a hid előtt van igy 2 seb,fok.ban leadja az 540/min 1. seb.fokban pedig a 270/min fordulatot :) ez elmélet lehet eltérés de valószinűsitem ,hogy közel fog állni hozzá :)
ha odaérek akkor pontosan átszámolom az összes fogaskereket ékszijtárcsáka pontosan megmérem stb...
a TLT-k állandóan hajtanak mert ugye átmenő tengely és egyben a nyelestengely is :) a szijtárcsa egy seeger gyűrűvel van rögzitve a spanolást pedig egy Rába spanolóval oldottam meg vadi új avval nem lehet hiba :)
a kupplung pedig röpsúlyos"ezt valahol gyengének találom " :s de viszont balesetvédelmi szempontbol meg jó :) mert ha például "leesik" a paraszt a szekérröl a gép megáll :)
na és még egy terv ez kitudja mikor lesz esedékes (egyenlőre örülnék ha erre lenne időm) de ha ez összejön akkor gondoltam mint vannak a pl padkahenger HATZ dieselmotorok (ez tuti egyenlőre halasztást kap anyagi okok végett :) de tervnek szerintem nem rossz :) na akkor lenne tuti gép ;) :)
lényegében röviden összefoglalva a tervemet ha összejön akkor kapok egy nagyon jó kerti többfunkciós kistraktort a "sufnibol" :)
és végül de nem utolsó sorban itt a "gyors tervrajzom" :D
Egyébként én is hasonló cipőben jártam mint te azér csináltam az átalakítást!Nagyapámtól hoztam el a Pannonia motoros trakit ami úgy volt megoldva hogy körmös kapcsolóval tudtam oldani jobb és bal oldalt a hajtást mert amúgy fixen hajtott mind a két kerék!Amikor megvolt rakva a pót és kapaszkodott mind a 2kerék,összefeszült a körmös kapcsoló és se oldani se elfordítani nem tudtam a traktort!Ezért döntöttem a difis hátsó híd mellet!Tehát a motor,váltó meg a kormány maradt csak a váz lett más meg a híd!A vázat 80x40x3-as zártszelvényből csináltam!
akkor hasonló mint az én váltómon a "diffi" itt ezen a kormány lénygében kombinált fékkel van mgoldva egy külső szalagfék a szélső dobon és a belső dobban pedig fékpofák és ez úgy működik ,hogy ha szorit a külső dobon a szalagfék,akkor a belső fékpofáka a külső dobban levő két köröm egy-egy "fékkulccsal/csapágy/-al " oldja :) tehát osztott a két dob a belső dob éken a váltó tengelyen a külső dobon pedig a hajtás :) tehát ennél állandóan nyomó fékpofa a hajtásközvetitő elem egy "bizttosnági" kuppplung lényegébeen ...
Igen az egy autó kormányműnek a kardáncsuklója aminek a ricnije(liba foga)és átmérője ugyan olyan mint a Pannonia váltótengelyé,úgyhogy csak rákocogtattam meghúztam a csavart és a másik végébe bele heggesztettem egy betonvasat!Nagyon jól működik a váltó és könnyű is vele váltani és nem is kell sokat mozdítani a karon!Úgyhogy ha ilyet akarsz akkor tudom ajánlani!
a kézi váltódra a blokknál ahol csatlakozik a váltótengelyre (pannónia váltója)!!!én is ilyen váltó karon gondolkoztam csak félek h nem könyü vele váltani....ezért érdekldötem h könyü e váltani vele
enyémse difi!!enyém az 50et pörög a lánckerék mire egyszer a kerék!!!és nekem valamien lamelás uton modon van megoldva majd probálok képet csinálni keréktengelyeken van pár lamella és egy tárcsával lehet fesziteni öket és akkor fog!!ah leütöm rola a tárcsát akkor szabadon fut(jó ha netán megadja magát a blokk)a héten lehet beröffen !!!!!már várom:D
sok helyen a csavart hegesztés helyettesíti,beraktam a villát ,de nem az igazi :(
Az egyész egy kalap sz@r
A motorrésze ,ok ,de a váltórésze engem meghalad ,nem boldogulok vele, hozzátezem ,hogy életemben ez az első pannonia amivel dolgom van ,ugy hogy feladom.
Veszek egy üzemképest és annyi :)
Becserélem ezt blokkot ,meg a másikat amiben benne a főtengely váltó (a fogaskerekek) henger ,hengerfej egymüködőképes blokkra, és megpotolom még.
Ha esetleg valakit érdekel Debrecen közelébe egy ilyen lehetőség ,akkor szivesen üzletelnék :)
Egy hozzáértő emberkének sokat ér
Ha nem jön össze igy valami ,akkor beadom a HÉH be, és szinte annak az árából veszek egy üzemképest
Nem tudom, hogfy milyen lépetető villát akarsz bele tenni, de ha nem sajnálod a pénzt, akkor 2500 Ft-ért van a CCM Motors-nál 2356 Nyergesújfalú Petőfi 17 tel: 70 6015058 új. Ja és kettő kell belőle az egyik "ablakos" a másik sima. De az is lényeges, hogy a fogaskerekek mennyire lötyögnek a tengelyen. Nagy a valószínűsége, hogy a lötyögés, kopás elég nagy, e miatt tört el a villa. Ha nagyon kopott akkor az új villa csak időleges megoldás. Azért a kapcsoló tárcsa állapota is vizsgálandó, hogy a léptető villák bütykei mennyire illeszkednek bele. Ha lötyög, főleg azokon a pontokon ahol bent kellene, hogy tartsa sebességben, akkor az is kuka. Remélem nem vettem el a kedved.
Ez nem diffi :) csak egy nyomatékváltós szöghajtás :)az enyxém épp ez a probléma :s mert ha diffi lett volna benne akkoir 2 trabant agyat felesztergálétattam volna hogy reámenjen a tengelky végér és akkor kb 50 cm-s nyomtávot érnék el igy egy-egy ben :) igaz gyors lenne mivel nincs véglehasjtás de vontatásra elég léenne mert a motor után a kupplung után van 1 1:1/2-es fogaskerék azután 1:1/2-es ékszij a váltó pedig ,1. fokozatban 1:1, 2.-ban 1:1/2
tehát a főtengelytöl nézve legnyomatékosabb a főtengely fordulna 6-ot mig a kerekek 1-et 2.ba pedig fele lehet nem jol számoltam de "közutazni" pótkocsira jó lenne :)
Teljesen jó az elképzelésed. A szántás sebessége 5-7 km kell legyen, /a mai nagy gépak már 9-10 / hogy szépen terítse a földet. Igavonó álattal történő szántás esetén e sebesség 3-4 km, ezért bakhátas. Tehát a Trabi váltó difijét le kell hegeszteni és ettől kezdve mint egy szöghajtás fog működni. Azt kell a traktordifivel csatlkakoztatni. Akkor sem követszt el hibát, ha a Zuk váltót kihagyod és közvetlenűl hajtod meg a difit és természetesen munka közben a trabi váltót használod. Az enyém így működött és kettes sebességben szántottam vele a lovasekét húzva. Javaslom a keresőbe írd be: Egyszerű traktor készítése, építése címet. Kiad egy oldalt, olvasd végig, hátha segít egy picit. Sok sikert.
sziasztok szereztem egy trabit a motorcseréhez és olyan kérdésem lenne hogy ha a trabi váltótol egy az egybe vinném át a meghajtást a zuk váltora (átétel nélkül) nem e lenne tul gyors a vas (szántáshoz)
Kifejtenéd egy kicsit bővebben mire vagy kíváncsí!?A pannonia váltójára vagy a plussz váltóra?Egyébként már töltöttem fel egy csomó képet,vagy azon nem látszik amire te kíváncsi vagy!?Szivesen válaszolok mindenre!
hasonló az én difim is mint a tied de az enyémen nincs váltó !!!csak egy nyomatékos áttétel 50:1 hez!!!a kerékhajtás lamellásan van megoldva üyges votl aki csinálta
Egyébként 1m széles és 2m hosszú a plató rajta van az irányjelző meg a lámpa is(jelenleg még nem működnek)!Csak fűnyírással nyúztam a nyáron,van egy pár fix telek,porta amit már évek óta én vágok!jól bírta!
Az egy gyári Lady utánfutó ami kissebb átalakításon ment át!Van hozzá egy frankó magasító is ami 20x20as zártszelvényből van!A helyi méh telepen vettem a magasítóval eggyütt úgy hogy az alja levan alvázvédőzve meg a sárvédők belseje is,meg pirosra festve:18000Ft ért 180kg volt!Eredetileg torziós tengely volt alatta Skoda kerekekkel ami igen megvolt erőltetve mert mind a 2kerék mindenfelé állt csak egyenesen nem!(-: Szereztem egy VW Vento hátsó felfüggesztést amin rajta volt a 2db fékdob a kézifék bovdenekkel és szerencsére csavarokkal volt fogatva a kerékagy a felfüggesztésre!Vettem a méh telepen 50es átmérőjű 6mm falvastagságú csövet aminek a végeire csináltattam 2db 10mm széles anyagból 2kockát a 4darab kerékdob illesztő furattal,meg a csőnek a külső átmérőjét kiesztergálták 5mm mélyen így mindkét oldalon rávan dugva a csőre a kerékdob tartó!Szereztem 2db hintó fédert és az van alatta tehermentesítő gumibakokkal amire pont 6mázsánál ül rá a féder!