Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
sziasztok!!el ám!!remélem az enyém hétfön lesz !!hétfön jönnek bekötni elektronikát és remélem bepöcenthetö lesz gép és nem lesz semmi gond!!AM VALAKI VALAMI LÁNC FESZITÖ MODOT TUDD MUTATNI??
hello!!rakok fel képet majd rola!(holnap) oylan mint egy ékszij tárcsa azt ráütöd akkor ilyen kuposan szoritja meg a lamelákat!eredetileg valami villákkal lehetett kapcsolni!!"hozzá értö" azt mondta h esztergán van iylen hajtás mint ez meg homlok rakodokon!!nem tudok tipust mondani!!!én nem értek hozzá!!de sztm egyedi megoldások!nehéz elmagyarázni majd a képek beszélnek hihihi!!
Nem aggódok,mert szerintem ez még nem olyan sok pénz érte,főleg úgy hogy már az enyém bőven megkereste az árát(szántás,fuvarozás)!Az enyémnek is van még azért hiányossága az én terveim szerint!Le akarom festeni már a festék megvan hozzá csak már az idő nem engedi!Csinálni akarok még rá egy frankó felnyitható kis burkolatot,ahoz is megvan már a lemez meg a keretnek való anyag is csak arra meg időm nem volt még eddig!Tenni akarok rá egy generátort is és bekötni az utánfutón a világítást meg az irányjelzőt,meg a trakira is kellene 2db lámpa meg irányjelző!Ezek vannak még tervbe!
Ne aggodj, én már 25 ezernél tartok de még sehol a vége. Pedig volt hozzá egy csomo dolgom. (pl.motor) és tényleg megprobálom a legegyszerübben. legolcsobban megoldani. Most pénzhiány végett le is lassult a barkácsolás, :(
az én gépem csak 2ezer volt kerekek,hajtómű váz és egy rossz danuvia blokk!!de gondoltam mz jobb lesz bele meg alkatrészileg is igy vettem egyet 10ért összesen 20ba vagyok eddig a géppel!!!
Igen ezt akartam,de ez már teljesen át lett alakítva!A 80x40x3 as zártszelvény került 8500Ft-ba,az utánfutó magasítóval együtt 18000Ft,a Nagy Polski hátsó hídért 11db kis kocka széna bálát adtam ami 1100Ft-omba került!Az összes esztergályos munka ingyen volt!A 2db VW Vento fékdob megint csak ingyen!A Pannonia blokkhoz egy úszót kellett vennem ami 2700Ft volt meg a futó vastagfalú csőtengelye került 1800ft ba a méh telepen!Durván 35ezer Ft ba van eddig úgy hogy a flex korongot,munka díjamat meg a heggesztő elektródát nem számolom bele!(-:
Nem van rajta egy csavar amivel a kerékre szorítom a körmös kerék mérete 3 cm vel kisebb mint a kerék teljes átmérője igy ha összehuzom teljesen nem tud elfordulni
hello ugylesz!!megcsinálom igy de lehet h egyedi kardán csukló lesz!!!ma volt a vilamosági szerelö megnézte mit hova miböl menyi kell hétfön jönn és akkor hétfön beindul!!már csak a lánc feszitöttkell megoldanom!ma vettem hozzá berugot, gázkart,ki lehetett nyitni a pénztálcát..közben neki álltam a hótolomnak is!hordot félbevágtam mé gmegkell erösiteni ha kész lesz rakok képet megholnap is cisnálok a gépröl egy ketött
Na igen gy van a 250-s roit nem ismerm mint tipust véleményt se tudok róla de a házi épitésű géerket úgy alakitja az ember hogy saját magának megfelelően :)
nekem mindigis tetszettek a "Home Made" No Name :D gépek :D
kölyökkoromban is emlékszek hát rotációskapát elvétve lehetett látni pótkocsizni :D volt olyan hogy kpl.trabi eleje volt a húzó pót utána fikszen :) ,akkor pancsi, na meg ki mit talált a fészerben :))
Tőllem a gát kb 200m-re van!Tiszaörvényen lakom!Eleinte tartózkodtam ezektől a házi építésű vasaktól....de amióta megvan azóta nagyon megváltozott a véleményem!Én már gyári szarvkormányos kistraktort nem vennék!Nézd meg a 250-es robit az új ára 560000Ft körül van és mivel tud többet mint egy pannonia motoros kistraktor!?Kocsizás szempontyából nézve szerintem a pannonia jobb(gyorsabb,erősebb és súlyra többet is elvisz)!Nekem mivel a motor meg a váltó adott volt így csak zártszelvényt kellett vennem meg hátsó hidat!Az egész gép ahogy most van:30000Ft ba van eddig!
Értem igaz ,hogy anyagias a megéprités de kkor is "olcsóbb " ha szakszerűen megvan épitve mint a gyári :) aminek ára a csillagos ég :s és még nem is biztos ,hogy jó az adott igényeknek...
Tisza gát? meik részén :D tölem is itt a Tisza gát durván 3 km-re
8500Ft-ért vettem a 80x40x3 as zártszelvényt egy szálat!Maga a traktor önsúlya olyan 150kg körül van!Nekem is voltak kétejeim a diferenciál művel kapcsolatban még mielőt neki kezdtem az építésnek mert attól féltem én is hogy állandóan lediferál majd,de nem!Így hogy két egyforma traktormintás gumi van rajta nagyon ritkán diferál el!Mentet már vele fél lábszárig érő igazi ragadós sárban és hajtott szépen mind a 2kerék!6mázsa fa volt rajta és simán felmentem vele a Tisza gátra!Szántani is nagyon jó vele!Az áttétel is jó mert van benne lassú sebesség ami azt jelenti hogy lépésben,meg van benne gyors is ami meg kb:40-50km/h üresen!Majd egyszer lemérem pontosan a végsebességét! (-:
Ez majdnem úgy volt megoldva mint ahogy te leírtad volt a kormány jobb és bal oldalán egy-egy fékkar amit ha behúztam oldta a hajtást!Ha a jobb kart akkor a jobb oldalit ha a balt akkor..,Ez úgy nézett ki hogy volt két korong az egyikben volt 2db 10-es csap ez volt a féltengelyen a másikban meg volt 2db 10,5 furat ez meg volt a kerék agyon!Amikor ki volt engedve a fékkar akkor ez a két korong egymáshoz feküdt a csap bele ment a furatba és hajtott,ha behúztam a kart eltávolodtak egymástól és megszűnt a hajtás!