Nekem meg a nyaralás része inkább csak a motorozás, nem az 1 órás kajálások, arra idehaza is van éppen elég idő, a nap végén amikor már megérkezünk egy jó ízű vacsora na az már más, az kötelező, a helyi sörök ételek kipróbálása az már nekem is tetszik, de amikor úton vagyunk egy bizonytalan időjárási körülmények között, bizonytalan hegyi utak előtt /pl. Bosznia/, akkor nem szeretek nekifeküdni! Na ez még hozzátartozott a mondanivalómhoz!;)
Valaki akinek kozep standerje van please meretezze mar le, hogy mi mekkora rajta. :) Meg egy foto is johet, meg jo lenne egy rakz skiccre rairni a mereteket.
Hat mi sem szoktunk sietni a kajalassal. Mert hogy nyaralas alatt nem rohanunk, es mar az oda utazas resz is a nyaralashoz tarotzik. ;) Eccer 17 ora alatt nyomultunk le pecsrol rovinjig, bar az mar tenyleg durva volt. :)
A motorost a turistától talán pont az különbözteti meg, hogy a túristának a célja a végcél, azaz hogy ott legyen pl. a horvát tengerparton. A motoros célja nem az úticél, hanem maga az út. Persze minden út végén van úticél, de ugye ez elkerülhetetlen, hacsak nem motorozzuk körbe a Földet, bár akkor meg a célunk a hazajutás. Talán ezért is szeretem a road-moviekat annyira... :-))) Vesszenek a nyúlbéla turisták!!!
(Aki megmondja, hogy honnan idéztem, az nyer tőlem egy pofa sert - egy clue: nem road-movie...)
Jaj, ettől az 1 óra kajálástól én is kitudok akadni, ill. már ki is akadtam egyszer, pont mi is Horvátba mentünk, esőben indultunk gondolhatod milyen volt a tempo, majd dél körül amikor már végre az eső is elált , igaz hogy még hátra volt vagy 400km Bosznia, hegyi szakaszok rendesen, a többség neki állt enni, persze én is ettem, de nekem elég volt 10 perc, konzerv, kenyér, tökéletes volt!
Ja és mielőtt valaki arra gondol hogy én szeretek huligánkodni meg vagánykodni az egykerekezéssel, én ezt azért csinálom mert imádom, én endurosnak tartom magam, én inkább a terepen vagyok otthon mint az aszfalton, vagy a szerpentineken, nekem a terep van megszokva és kész, egyébként már ~10éve endurozom aktívan, szóval én ha terepen meglátok egy hullámot már kapom is fel a mocit kerékre, mert ezt szeretem ezt szoktam meg, nekem alföldi gyereknek már egy úthullám is hatalmas élmény!:) Ja és nekem azért kell enduro mert terepen megtudok kattani, és akkor tolom neki rendesen, aki próbálta már az szerintem tudja miről beszélek és sajna ezekre a műveletekre a BIG után csak az Adventure jöhet szóba, vagy a HP2, de az horror áron van!:)
Én teljesen máshogy látom ezt az egészet, egyébként az elmélet levezetése teljesen tökéletes és egyetértek vele, de a túrázást én így gondolom: ha elindulok valamerre akkor eleve autópálya kilőve, mert nem látom értelmét, akkor inkább tényleg autóval mennék szívesebben, tehát csak fő és mellékutakon túrázok, külföldön meg főleg, és hogy miért, hát azért hogy lássak is ne csak az előttem lévő féklámpáját nézzem végig a túra alatt, na már most akkor egy másik megközelítésben, eleve ha csapattal megy az ember akkor nem lehet a fő és mellékutakon 120 felett döngetni, épp a féklámpa bámulás értelmetlensége miatt, ennél a sebességnél viszont a "kicsi" DL-ben és az egyéb hasonló lóerős túraendurokban is van elég erő akár kétszeméllyel sok cuccal stb.., a településekre beérve meg ugye amúgy sem ildomos száguldozni, egyszerűen a forgalom miatt, meg persze a szabályok miatt sem, jó én sem tartom be pl. itthon az 50-et, de 70-nél többel nem szoktam közlekedni, ennél a sebességnél még megtudok állni és persze megelőzni majdnem minden autót ;)! Ha egyedül túrázok, mármint nem csapattal, akkor persze szoktam akár 140-el is haladni, de csak akkor ha már sokadszorra megyek ugyanazon az útvonalon, pl. Kiskunfélegyháza-Budapest, amit már nagyon unok, és minden bokrot ismerek, és persze csak akkor ha sietek, egyébként nekem az ideális tempóm a 120-130!;) Próbáltam már több nagy vasat is hosszabb távon is pl. R1200GS, de én azzal is csak 130-al mentem pedig sokkal többel is lehetett volna, szóval arra akarok kilyukadni hogy emberfüggő dolog is a "száguldozás"! Ha viszont viszonylag ismeretlen tájon motorozok akkor általában 110-el megyek és akkor még frankón tudok is nézelődni, szóval nekem ez jelenti a túrázást, hogy lássak is ne csak haladjak, persze az utóbbi is nagyon fontos, de hálisten általában nem időhiányban szoktam szenvedni hanem inkább pénz hiányban! Akkor egy másik megközelítésben meg az az igazság hogy én is pl. a BIGem után akárhány 650-es 1 és 2 hengeres kipróbálása után sajnos nem voltam elájúlva a teljesítményektől, szóval a vissza lépésen semmiképpen nem gondolkodnék, pedig az én túrázási stílusomhoz bőven elegek lennének a 650-esek, szóval ez olyan ördögi kör, hogy kellene a nagyobb de minek! A magyarázat rá tudom egyszerű, mert erősebbek, és nagyobb az élmény! Ennyi!:) Én hogy még egy kicsit a saját véleményemet mondjam a BIG után egy KTM 950 v. 990 Adventure-t vennék, és azzal is csak fő és mellékutakon járnék és az utazó tempóm is ugyanúgy 130 körül lenne mint most, viszont az tudom hogy azzal már nem csak egyesben egykerekeznék, hanem még 3.-ban is, próbáltam már, és erős a kicsike, ez szeretem ezekbe a mocikban a nyomatékot! Szerintem még áttételezném is kisebbre hogy még nyomatékosabb legyen, mert nekem nem kell hogy 200-al tudjon menni, elég /lenne/ a 170-180!:)
Bocsánat mindenkitől hogy ilyen szószátyárra sikerült a mondanivalóm, de két sorban nem tudtam leírni!:)
Nem csak "leugrottunk fürdeni", hanem 8 napot ott nyaraltunk.
És hogy ne egyben menjünk sokat, előző nap lementünk egy pécsi haverhoz és onnan indultunk másnap. Autópályán szinte nem is mentünk. Ha mond az valamit, pécsről 10 óra alatt értünk le Porec-be;) Ez kb. 60km/h-s átlag;) Szóval nem siettünk el semmit;)
Hát valahol én külömbséget tennék túra és túra között.
Mert mondjuk ha autópályán le akarok rohanni Horvátországba fürödni egyet akkor valóban legyen minél nagyobb a gép. Akkor mehetek 180-200-al és egész úton meredhetek magam elé, nehogy valami cammogó autóba hátulról belerohanjak.
Vagy szólhat egy túra arról is hogy bevetem magam a hegyek közé és minden kilóméterét ki akarom élvezni az útnak, gyönyörködni a tájba, élvezni a motorozást, a szabadságot. Ehhez még a 250-es gép is elég volt. Így is felejthetetlen élményekben volt részem.
Vagy a harmadik amikor keresünk egy kacskaringós utat és kihozunk mindent magunkból, a gépből, a gumikból, végig határon motorozva, kockáztatva egy-egy kicsúszást, és mást nem látni egész úton mint a szürke aszfaltot. Na ehhez kellenek a "hasalós" gépek.
Valahogy számomra a motorozás nem azt jelenti hogy minél előbb érjünk oda valahová, hanem magát a MOTOROZÁST.
Sok igazság van abban amit mondasz! Azóta nem is történt hasonló a csapatban!
Most nyáron is egy kátéjemes;) ment végig elől a horvát túránkon;) Nem soxor forgott a gépem 6Erpm (140km/h) fölé;)
Kicsit "túlzás" volt a példám amivel az 1000-es gép vételét támogatom túrázásra, de akkor is tartom, hogy a nagyobb gép való a naaagy túrákra.
Én a motorok közt a DL-t/Varát kicsit olyannak tartom, mint autók közt a kombik.
Namármost egy 1.4-essel mennél a családdal megrakodva kirándulni vagy inkább egy 2.0-sal?;) Az egy dolog, hogy 200+ -t simán megy a 2.0-ás, de azt nem feltétlen kell kihasználni, viszont nem rossz ha van egy kis erőtartalék az autóban...Szerintem;)
Hát ha nekem amiatt kéne a motorcserén gondolkodnom mert nem tudom a lépést tartani a csapattal akkor lehet inkább a csapatot cserélném le.
Ha már valakinek előre kell tépni a felvezetőhöz, akkor ott szervezési probléma is lehet. Részben mert nem árt megbeszélni egy tempót amit mindenki tud tartani, másrészt a gyengébb motoroknak kéne a sor elején lenni a vezető motoros mögött, hogy a felvezető lássa őket, és hozzájuk igazítsa a tempót.
Motoroztam már olyan csapatban ahol 1300FJR, meg 1600-os chopper is volt, és nem kellett eszeveszett előzésekbe kezdenem, mert figyeltünk egymásra.
A motorcserével az a célom hogy a megengedett sebességeket tudjam tartani, a motor kínzása nélkül. Szerintem ehhez a 650-es DL bőven elég lesz. Sőt ... egyenlőre még kicsit sokallom is az a gyorsulást amit tud.
"Még csak nem is lassú egyébként! 100-ra 4,2s körül gyorsul, úgyhogy a supersportkocsik is felköthetik az alsóneműt!"
Hát ez a 0-100-ra tényleg rendkivűl szép adat az autók között, de a probléma 140 fölött kezdődik. A mi társaságunkban sokan "túlmotorizáltuk" magunkat;) 1000ccm-es gépek...nem mintha spillerek lennénk, csak hát egy naaagy túrán sok csomaggal, esetleg utassal nincs olyan, hogy sok nyomaték;) Ekkor KharpeeT-nak még a 650-es SV-je volt, ami ugyebár kicsit erősebb is és áramvonalasabb is a kis DL-nél. Namármost ő utassal nagyon durva előzésekbe kezdett belemenni, hogy tudja tartani a tempót! Előre is téptem szólni a felvezetőnek (CB1300;), hogy vegyen vissza a tempóból.
Ezután nemsokkal KharpeeT lecserélte a kis SV-t egy 1000-es DL-re;)
Mindezzel arra akarok célozni, hogy aki főleg BP-n (városon) kivül turázik, netán még utasa is van, szerintem az 1000-es jobb választás. Persze lehet azt mondani, hogy egy 650-es bőven elég, de ezt egy 650-es tulaja mondja mindaddig, amíg nem mente le ugyan azt a kört egy 1000-es géppel kisebb fordulaton, fele annyi váltogatással, nyomatékból;)
Aki főleg városban használja a gépet és csak nagyrittkán nyom vele 100km+ -os túrát (szerintem kevés az ilyen;) , annak tényleg elég egy 650-es.
Schub. C2-vel és 186 cm-rel a DL 1000-re nem találtam olyan plekót, ami mögött ne keletkezett volna olyan turbulencia, ami majd süketséget okozott volna. Ja, és alig kaptam levegőt. ( MRA túra és a Kappa túra is) Elindultam visszafelé. Most a plekó lejjebb van, mint a fejidom teteje. Működnek a szellőzők a sisakon, kapok levegőt, sokkal csendesebb, és több a "motorozokhadjöjjönaszél" érzés. Hogy jobban fúj e a szél a motoron? Hm... hát csak annyit mondhatok, mint az egyszeri bizniszvúmen London, Párizs, és Frankfurt reptere után Alsóberezelszpuszta szántóján a kényszerleszállás után: szarok én a szélre s a hajamra, had fújja!
Ritka kivétel. Várom a tömeges jelentkezéseket a hasonló futásteljesítménnyel. Ráadásul nem azt mondtam, hogy 25 ezernél bontóba kell vinni, hanem hogy jó sok örömet tud szerezni..:(
Nekem ha sok pénzem lenne, legalább 3 motorom lenne. De lehet, hogy 4. Egy munkábajárni, 1 kirándulni, egy pályázni-száguldozni 1 pedig terepre.
Fos-nemfos témához: A pegaso-ról hozzáértők is csupa jót mondtak és mégis csalódás. A japán gépek nekem eddig bizonyítottak. (Mitsubishi Colt 72e km-en át, úgy, hogy nem újan kaptam, hanem végül 110e-vel adtam le, Toyota corolla, 52e km) - soha semmihez nem kellett nyúlni bennük. Auztóból most is Toyota van mindkettőnknek, valahogy a motorban mégis bíztam, hogy u.o. jó az olasz is.
Ez mind rendben van, csak anno a trabiban volt hely egy ilyen szirénának, a motoron meg nem nagyon!!:-(( És aminek hallottad a hangját, az 3,5x3,5x5 cm nagyságú!!:-)) Mellesleg 1,5 méter távolságból lett felvéve, és egyáltalán nem adja vissza a felvétel a sziréna hangmagasságát!:-) Ettől sokkal jobban sikít!!:-))
Sose rágd! Olyan üzletet úgy sem tudsz csinálni amelyik minden szemontból megfelelne neked! Sajna tapasztalatból tudom!:-( Amiben van tapasztalatom, leírom, amiben nincs, nem szólok bele!:-) Akció van, ez vitathatatlan! Jövőre valószínűleg feljebb mennek a motor árak! Ha eladod jobban jársz anyagilag, de lehet, hogy sokat kellesz utánajárnod! Tavaszal többet kapsz érte! Annyival nem kapsz érte többet, mint amennyivel többe fog kerülni az új! Én nem tartanék egyszerre 2 motort! Na ez az én véleményem! De te tudod, hogy döntesz!